Syövätkö teillä lapset rapuja ja jos syövät, niin minkä ikäiset?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päivän gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kysyn lähinnä siksi, että ollaan nyt käyty kahdessa kyläpaikassa syömässä rapuja ja kummassakaan ei ole varattu yhtään lapsille "kun lapset eivät kuitenkaan syö rapuja". ja kun ne ravut sattuvat olemaan oman lapsen herkkua (kuoriikin ne itse) niin ihmettelee kovasti että miksi hän ei saa vaan jotain lihapullia ja muuta. No, olen antanut sitten omistani.
Mutta ei se ilmeisesti mitenkään tavallista sitten ole?
 
No tuo on sitä osastoa, että lapsille pitää ravintolassakin tarjotan vain nauravia nakkeja ja ranskiksia, kun "ei ne kuitenkaan muuta syö". Kaikki ei tietenkään syö kaikkea, mut aika moni tykkää mauista hillosipuleista homejuustoon.
 
Viime vuonna meidän 4-vuotias ei syönyt mutta samanikäinen veljenpoika söi aika ison läjän. Saa nähdä miten tänä vuonna käy, kyllä niitä jokatapauksessa varataan niin paljon että kaikki halukkaat saavat. Me kyllä syödäänkin vaan kaupan pakastealtaasta, en tiedä miten meneteltäisiin jos olisi ihan itse keitettyjä, eikös ne ole aika paljon kalliimpia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Viime vuonna meidän 4-vuotias ei syönyt mutta samanikäinen veljenpoika söi aika ison läjän. Saa nähdä miten tänä vuonna käy, kyllä niitä jokatapauksessa varataan niin paljon että kaikki halukkaat saavat. Me kyllä syödäänkin vaan kaupan pakastealtaasta, en tiedä miten meneteltäisiin jos olisi ihan itse keitettyjä, eikös ne ole aika paljon kalliimpia?

2,49 /kpl näytti olevan Citymarketin tiskissä perjantaina. Aika pieniäkin olivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Viime vuonna meidän 4-vuotias ei syönyt mutta samanikäinen veljenpoika söi aika ison läjän. Saa nähdä miten tänä vuonna käy, kyllä niitä jokatapauksessa varataan niin paljon että kaikki halukkaat saavat. Me kyllä syödäänkin vaan kaupan pakastealtaasta, en tiedä miten meneteltäisiin jos olisi ihan itse keitettyjä, eikös ne ole aika paljon kalliimpia?

Ilmaisiahan ne on B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No tuo on sitä osastoa, että lapsille pitää ravintolassakin tarjotan vain nauravia nakkeja ja ranskiksia, kun "ei ne kuitenkaan muuta syö".

Veikkaan että jostain tällaisesta on kyse. Tai sitten siitä että ovat ns. "liian kalliita lapsille". Ei siis ole rapuja omasta takaa, vaan ostettuja.
 
ei syönyt viime vuonna, pelkäsi niiden ulkonäköä, kuorittuna söi. Tänä vuonna söi jo itsekin kuorien. Ja on 2005 syntynyt, vielä 4 mutta parin kk:n päästä 5 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kysyn lähinnä siksi, että ollaan nyt käyty kahdessa kyläpaikassa syömässä rapuja ja kummassakaan ei ole varattu yhtään lapsille "kun lapset eivät kuitenkaan syö rapuja". ja kun ne ravut sattuvat olemaan oman lapsen herkkua (kuoriikin ne itse) niin ihmettelee kovasti että miksi hän ei saa vaan jotain lihapullia ja muuta. No, olen antanut sitten omistani.
Mutta ei se ilmeisesti mitenkään tavallista sitten ole?

Meillä on aina tarjottu lapsille samaa ruokaa kuin aikuisillekin, alkumaljatkin nostellaan lasten kanssa, lapsille tietty alkoholitonta vaihtoehtoa.. Kun lapset oli pikkuisia katoimme kaikille samaan pöytäänkin lautaset, että saivat vanhemmat sitten auttaa lapsiaan syömisessä. Nykyään kun ovat isompia saatan kattaa eri pöytään kun tykkäävät lapset syödä erillään isompana. Ravintolassakaan en tajua sitä lastenlistajuttua. Oma lapseni on tilannut jo vuosikausia aikuisten listalta ruokansa. On tietenkin krantumpi kuin me aikuiset, mutta valikoimalla on aina löytänyt syötävää. Enhän minä taaperoiän jälkeen ole kotonakaan eri ruokia lapselle valmistanut, samaa ruokaa syö kuin me aikuiset.
 

Yhteistyössä