Syyskuinen lauantai, mitäs teillä ohjelmassa tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yrittänän vaimo, kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yrittänän vaimo, kotiäiti

Vieras
Meil mies töissä, varmaan aika myöhään tänään.
Päivän mittaan siivotaan ja jos ei sada niin ulkoillaan.
Illalla esikoinen menee kaverilleen yökylään, keskimmäinen kaverinsa synttäreille ja kuopuksen kanssa ajattelin katsoo jonkun lasten elokuvan.
Aamupalalla syötiin leipää, jugurttia, muroja ja minulle kahvia.
Lounaaksi laitan uunikalaa, perunoita, kermaviilikastiketta ja salaattia.
Iltapäivällä syödään lihapiirakkaa.

Meillä mies lähti 5 vuotiaan pojan kanssa Helsinki-Vantaalle hakemaan veljeään (siis miehen) ja tämän puolisoaan. Tulevat meille kyläilemään reiluksi viikoksi. Mun esikoisella isäviikko, joten on siellä. Mä nyt kotona 4 vuotiaan pojan 4 kk ikäisen tytön kanssa. Lähetään ihan just ulos (aurinko paistaa), jos saatais naapurista ystäviä mukaan puistoon.
Illalla sitten saunotaan, juorutaan, pelaillaan jotain, kun vieraat tulleet.

Aamupalaksi meillä oli puuroa, leipää, joruttia, maitoa. Mä join teetä, mies kahvia.
Lounaaksi eilistä jauhelihakastiketta ja perunaa, riittää hyvin mulle ja pojalle. Isompi saa jotain herkkua jossain ravintolassa tms. Päivälliseksi laitetaan fajitaksia.

Niin ja pitäähän tässä kaupassakin käydä, aivan unohdin. No puistoon pariksi tunniksi, sitten kotiin syömään ja sen jälkeen kauppaan.

HipHei ja mukavaa viikonloppua kaikille!!

Viimeksi muokattu:
Kohta lähden ruokakauppaan ja sen jälkeen on vuorossa pihojen siivous. Ruuanlaittoa, pyykinpesua, blogin päivitystä, palstailua ja jos aikaa jää, niin teen vähän työjuttuja.

Kodin ja koulun päivä kutsuu viettämään päivää nuorimmaisen yläkouluun ja iltapäivällä mennään Mammuttimarkkinoille etsimään työhousuja ja -paitoja

Mies urheilukilpailussa, itse lähden kampaajalle, sieltä kahden ihanan aikuisen tyttäreni kanssa syömään ulos, iltapäivällä varmaan säästä riippuen sienestystä, lenkkeilyä ja siivoilua, illalla sauna ja telkkaria...

Nam, kalaa tekis itelläkin mieli :)

Mä oon töissä, seittemäksi tulin. Mun isä on meillä käymässä niin on lapsen kanssa, ei tarvinnut hoitoon viedä. Puoli kolmen maissa oon kotona ja eipä ole sen kummempia suunnitelmia. Ehkä käydään mun mummulla ja jotain siivousta pitäs ja ehkä illalla saunassa.

Aamupalaksi lapset söi puuroa, minä kahvia ja leipää, mies kahvia ja pullaa. Jauhelihakeitto on valmiina, joten nyt ei tarvi ruokaa tehdä. Ruuan jälkeen kaupoille. Ruokakauppaan ainakin, ehkä kirpparille ja mammuttimarkkinoille. Lapsilla tänään karkkipäivä, että hetki saadaan kahdenkeskistä aikaa, kun kattovat samalla DVD:n. Mummolassakin piipahdetaan ja illalla saunaan.

Nyt vähän siivousta, aamupalaa, palstailua. Puoliltapäivin vaate- ja ruokaostoksille ja lounaalle, kotiin tultua vähän lisää siivoilua. Illalla herkkuruokia, telkkaria, lukemista.

Karkkipäivä niin äidillä kuin lapsillakin :D

Ei vaan mies metsällä nuoremman koirulin kans, isompi tyttö kavereiden kans ulkona, pienempi tyttö leikkii, ja vanhempi koira makaa tuossa mun varpaita lämmittämässä.
Ruoan laittoa, pyykkien lajittelua, ja jossain vaiheessa pitäis kokeilla laittaa tukkaa ojennukseen, jotta ilkeää lähteä kaverin luokse kotiesittelyyn ilman pipoa. Tosin hiustenlaitto ja meikkaaminen on hieman hankalaa yhdellä kädellä, ja vielä vasemmalla, kun olen oikeakätinen. Joten aikaa pitää varmaan varata...

Illalla lenkin kautta saunaan. Ihan tavallinen löysä lauantai =)

Meillä mennyt aamu vessanpönttöä ihmetellessä :D. Vanha pönttö rupesi vuotamaan ja nyt mies on LVI-kaverinsa kanssa polvillaan Arabian edessä miettimässä vaihtoa...

Kohta puistoon happea haukkaamaan, sitten kotiin syömään. Itsellä soppakuuri vielä päällä, Slankan kasviskeittoa siis ja tytölle eilistä lohikeittoa. Sitten mennään kaverin poikien 1- ja 3-vuotissynttäreille. Heille on lahjaksi Angry Birds-pehmot.

Päivälliseksi...*sujautuu kivisateelta*, Jalostajan lihapullia ja rakettispagettia :kieh:.

Mies oli eilen viihteellä, joten hänen hoivaamista vähän :D, aamupalaksi paistelin amerikkalaisia pannukakkuja, ja nyt olen saanut tehtyä karjalanpaistin uuniin kypsymään. Pyykkiä on tullut myös pestyä koneellinen, ja kissoja hoidettua (ruokaa, vessan siivousta, ulkoiluttamista). Mitään pientä siivousta ihmeempää en meinaa tänään tehdä, ehkä haen jonkun leffan mitä voidaan sitten miehen krapulapäivän vietoksi katsoa. Ihan leppoisaa menoa vaan tänään.

Kauppaan lähdetään pian. Sitten pitäisi keitellä omenasosetta. Suppikset täytyy siivota ja laittaa kuivuriin. Vähän voi ehkä siivoilla. Kun taapero ottaa päikkärit, suunnittelen uppoutuvani Bon Tempsin elämään kirjan avulla. Pesukone saattaa pyörähtää kerran, kaks. Torkkujen jälkeen varmaan pururadalle lenkille koko poppoo ja sitten saunaan.

Iltasella pidämme sormet ristissä, jotta tenava menisi ajoissa nukkumaan. Sitten paistamme kunnon pihvit ja teemme sienisoossia. Yöksi laitan kuivumaan porkkanalastuja ja omenalastuja.

• Tykkää
Reactions: Äiti35
Aamu ollaan vain laiskoteltu sohvalla koiran kanssa. Iltapäivällä lähden töihin erääseen tapahtumaan, eli odotan kiireistä mutta mukavaa päivää :) Illaksi ei vielä suunnitelmia.. olisiko kotona vai lähtisikö käymään jossain?

Minä viettelen rauhallista aamuhetkeä yksinäni. Tyttärelläni on kodin ja koulun päivä eli koulua ja sinne saa vanhemmat osallistua. Pistin miehen mukaan, en halua vuorotyöläisenä pilata vapaapäivääni tuollaiseen kun on kerrankin viikonloppuvapaa. Huomenna tulee kahvivieraita joten kohta alan leipoa ja illalla menen miehen kanssa jääkiekkopeliin.

Nam, mä taidan kans tehä päivälliseksi uunikalaa, perunoita ja kermaviilikastiketta.

Ite juon vasta aamukahvia. Kohta suuntaan ulos miehen ja lasten seuraksi.

Ruoan jälkeen aateltiin lähteä satamaan kahville ja siitä puistoon.

mies on rakentamassa telineitä isänsä veneelle(sillä menee varmaan koko päivä siellä). Mä odottelen, et mun sisko tulee kylään. Ohjelmassa ei siis ole mitään erikoista. Jotenkin ois tehny mieli lähteä kulkemaan luontopolkua, mut eipä taida tänään onnistua.

Ukkokulta lähti aamulla töihin ja mä siivosin kämpän. Kohta varmaan lähetään kohti lidliä jos sieltä jotain löytys suuhun pantavaa :)

Sit väsätään lasten kanssa herkku menu ja mässäillään kun mies tulee kotiin :)

Rauhallinen aamu mulle, mies lapsen kanssa pihalla. Yhdessä eilistä keittoa lounaaksi ja lapsi päiväunille. Päiväunien jälkeen syysmarkkinoille koko porukka. Illalla haetaan pizzat ja katsotaan telkkaria, kun lapsi jo nukkumassa.

Kaikki on vielä avoinna. Tässä nyt syödään ja hetken huilaillaan. Ulos varmaan suuntaamme, pihahommiin tjt.

tälle aamua lämmitetty leivinuuni, paistettu puolukkapiirakka ja tehty kinkkukiusaus. Lapset rakensi majan ja touhunneet siellä. Mummo kävi kahvilla. Kohta lounas ja ulos. Sitten päikkärit. Iltapäivällä halkokuorman kuskausta. Jos pizzaa leipois illalla ja saunan lämmittäis:)

Yhteistyössä