Syyskuiset 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piitsu

Vieras
Tämä ketju on kaikille niille, jotka odottavat nyyttiä syntyväksi syyskuussa 2006! Mukana ovat ainakin:

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9 Tepa, 28v, kolmas, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS/NKL
16.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
23.9 Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen
24.9. Hanna, 26, esikoinen, NKL/KOS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
27.9. Lotta, esikoinen, TAYS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
?.? Inana, 21v, esikoinen

EKKS= Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS tai OAS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Aloittelin jo uutta ketjua, kun 100 oli taas menossa rikki;) Tama olisikin ollut jo osa 8, mutta vahingossa merkkasin nro7..
Terveiset np-ultrasta! Oli todella mahtavaa, kun mieskin paasi mukaan ja hankin sai kuulla ja nahda vaavin!! np-turvotus keskiarvo (useita mittauksia eri kuvakulmista) oli 1.8, joten nayttaisi hyvalta. Harjaantunut silma havaitsi ja loysi kuvasta vaikka mita. Katilo kun kertoili ja selitti kuvia ne tuntuivat about selvilta, mutta nyt kotona kun katselen printteja niin pitaa kylla mielikuvitusta kayttaa;) Pikkuisen sydan jumputti kovaa ja tasaisesti. Tahan kehitysvaiheeseen kaikki nayttaa hyvalta - toivottavasti jatkossa myos;) tottakai!
Neuvolan arvio rv:sta oli 12+6 mutta ultrassa tuli 13+0, silti ultrassa laskettu aika meni myos paivalla eteenpain (?), paivitinkin sen nyt listaan=16.9. Neuvolakiekko kuulema laskee vahan erilailla kuin sairaalan vermeet..? No, sinnepain kuitenkin:)
Voikaahan siskot paksusti ja ihanaa viikonloppua!!

Tässä viesti jonka kerkesin tonne toiseen ketjuun jo laittamaan.. tää seiska on ihan oikein..Toinen seiska tuolla oli minun aloittama tänään. Mut antaa sen painua unholaan ja jatketaan tähän =)

Täällä mietityttää kovasti toi ultraan meno. Oon kuullu et eivät mielellään ota kättärillä pieniä lapsia huoneeseen. Me ei taideta saada hoitajaa pojalle siksi aikaa, joten pakko ottaa mukaan. Mut sit harmittaa kun isä ei pääse kattomaan ollenkaan uutta tulokasta...Luulis nyt et antavat edes kurkata...

Kuinka kesä sulla meni ultra? Otitteko esikoisen mukaan?

Voih kuinka tylsää mulla on...Mies on myöhään koulutuksessa ja poika vaan nukkuu.

Mitään en oikeen voi tehdä kun alaselän pistin sit oikeen kunnolla kerralla p**kaks. Paitsi tietenkin pystyn istumaan tässä koneen edessä ;)

No mut oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!

Heipsan,

Jennu79 kirjotti tuonne syyskuiset 6:seen, mutta vastaan siihen nyt tässä... Sehän on kyllä TOSI hieno juttu, jos ei vauvaan astmalääkkeet vaikuta:) Mulle se (tavallinen terveyskeskulääkäri) sano, että se kortisoni vaikuttaa pituuskasvuun, että lapsesta tulis lyhyempi kuin ilman lääkkeitä... tiiä sitten mikä on totta, senpä näkee sitten muutaman vuojen päästä:)

Tilli80

Äh, menin vahingossa väärään ketjuun (tumpelo) eli kopsaan tähän:

Hyviä terveisiä ultrasta, missä kaikki kunnossa! :)Pääperämittä oli n. 7,9 cm ja vastasi viikkoja eli LA säilyy 14.9. Silti kätilö kirjoitti omiin papereihin rv 13+4 ja äitiyskorttiini rv 13+1...äh, aion kuitenkin laskea entiseen malliin eli tänään on siis alkuperäisen mukaan rv 13+0. Nt-mitta oli 2,1 mm ja se on kuulemma hyvä vaikka raja-arvo on 2,7. Vähän jäi mietityttämään, mutta ei kyllä annettu aihetta huoleen vaan sanottiin olevan oikein hyvä! Menen vielä Down-veriseulaan ensi viikolla.

Siellä se pikku-Erkki heilutteli käsiään ja jalkojaan, mutta ei suostunut kuperkeikkaa heittämään! Kaikki oli kuulemma kohdallaan: virtsarakko, sydän, selkäranka ja aivot näkyivät hyvin monitorista. Sykettä ei kertonut, mutta hienosti näytti sydän jumputtavan. Kaikenkaikkiaan ihan vauvan näköinen sintti siellä uiskenteli!

Ihanaa, nyt voi huokaista ainakin vähäksi aikaa ja yrittää keskittyä masun kasvamiseen. Ensi viikolla en jaksa enää töissä peitellä tätä kumpua, joka jo muutenkin alkaa pikkuhiljaa tulla esiin ja mikäs siinä. Ylläriä kerrakseen aika monelle meillä töissä, koska eivät varmasti kuvitelleet mun enää tänikäisenä ryhtyvän lapsentekoon! Odotan äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa, ihana päästä irroittamaan peffansa siitä työtuolista ja keskittyä ihan muuhun.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Kiva, että Piitunkin ultra oli hieno kokemus!

Mulla niin aika menee että en ole kirjoitellut aikoihin... Kivaa kuitenkin lukea teidän juttuja. Mulla ei ole ihan niin hyviä uutisia...

Nimittäin toissapäivänä alkoi ihan mitätön ruskea vuoto, eilen vähän lisää ja tänään lisää ja kipuja, koviakin. Nyt sitten jahkaan, että menenkö lääkäriin vai en. Vuoto edelleen ihan ""tipoissa""...mutta huolestuttaa :(

Kirjoittelen kun tiedän miten tilanne etenee. Toivotaan jarrusukkia pienelle!!
Ultra olis vasta 20pvä. Huokaus.

Tämä ketju on kaikille niille, jotka odottavat nyyttiä syntyväksi syyskuussa 2006! Mukana ovat ainakin:

03.9. Outi, Toinen lapsi
15.9. Eltsu 22v, esikoinen, SATKS
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen

EKKS= Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS tai OAS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Hei, liityin joukkoon! Minulla menossa rv 13+0. Olin justiin np-ultrassa, kaikki näytti olevan hyvin. Mukavaa oli kun laskettu aika siirtyi viikolla lähemmäs, toukka olikin luultua hieman vanhempi! Sorruin tänään ostamaan lindexiltä vauvalle muovipussillisen vaatetta, en pystynyt lopettamaan vauhtiin päästyäni...koetin valkata kummalle vain sopivia värejä, vaikka onkin ihan tyttö-olo :)! Minun ei kyllä pitänyt ostella vielä vauvalle mitään, mutta on ruvennut innostus heräämään samalla kun on olo ruvennut kohenemaan ja jatkuva etova olo hellittämään! Toivon teille kaikille oikein hyvää ja onnellista odotusta!

Katsos, Eltsukin synnyttää SATKS:ssa :) ja saman ikäinenkin ku mä! :) Kivaa!

Mulla siis tänään viikkoja ekan ultran mukaan 13+4, mutta toisessa ultrassa, joka oli tiistaina näytti silloin 13+3, eli tänään olis sitten rv 14 :)

Maha kasvaa täällä kovaa vauhtia, joten kävin eilen etsimässä äitiyshousuja. Mutta kaikki oli sellaisia jossa tuli se resori mahan päälle. Mä en kyllä pysty sellaisia käyttämään. Mistäköhän löytäisin sellaiset äitiyshousut, jotka tulis sen mahan alapuolelle? Ja oikein pitkät lahkeet pitäis olla, kun on nuo jalat ihan mahdottoman pitkät :)

Älä Lotta heitä vielä kirvestä kaivoon. Sulla on varmasti kaikki ihan hyvin =) Mulla tuli kans 2vk sitten paljon veristä vuotoa, mutta ei se mikään keskenmeno kuitenkaan ollut. Kipuja mulla ei tähän liittynyt.

Nyt elellään sitten rv 12+3 ja np-ultra olis sitten maanantaina. Jänskää! Viikonloppu menee varmaan vauhdilla, kun on töitä..

Hyvin täällä jaksellaan, jakselkaahan muutkin! Ja kuulumisia kirjotellaan edelleen.

Pakkasen puremaa lauantai-aamupäivää!
Mulla on kauhee flunssa. Lähdin eilen vähän aikaisemmin töistä kotiin lepäilemään. Aivastuttaa ja nenä vuotaa solkenaan.
Tylsää, kun on niin ihanan aurinkoinen päivä ja tekisi mieli lähteä ulkoilemaan tai kauppoja kiertelemään..
Onko teillä muilla alkanut olo helpottaa? Mulla ei kauhean pahaa pahoinvointia ollutkaan, paitsi joka ilta hiukan etova olo. Mutta nyt se on todella hävinnyt kokonaan! Väsymystä on edelleen, mutta tuntuu että alkaa olla hiukan pirteämpi olo. Paitsi että nyt flunssa vie voimia... :(
Hyvää viikonloppua ja vointeja kaikille!!!

Heippa ja terveiset ultrasta täältäkin suunnalta.

Kaikki oli hyvin ja se ihanan söpön näköinen vauva siellä räpiköi. Melko rauhallinen oli. Uskomatonta että jos se sintti jalkojen kera on noin 10cm pitkä ja liikkuvainen, ettei sitä vielä tunne. Söpö se kuitenkin oli, saatiin hieno profiilikuva hänestä.

Mulla vatsa on jatkanut kasvuaan..pakko lähteä metsästämään jostain jotain asiallisia äitiyshousuja. En tosin mielelläni haluaisi sellaisia kuminauhajuttuja vaan ihan normaalit. No , se selviää mitä on tarjolla kun joskus ennättäisi kauppoihin.

Tässä ketjussa on ollut hirmuisen paljon huonoa onnea monella, ja näiden viestien lukeminen on ollut tosi raskasta. Siis siinä mielessä että tässä tilassa kaikki tuollaiset keskenmenot ja muut saavat kyllä vedet silmiin ja samalla itselleen sellaisen epäuskoisen olon; voikos itsellä muka olla kaikki hyvin. Toistaiseksi kaikki ok, mutta jalat on maassa edelleen.

Seuraava lääkäri on heti tiistaina...kiva että saa nyt sitten ravata joka toinen päivä, kun koko alkuraskaus on mennyt yksin ihmetellessä. Mitäs tämä eka lääkäri oikein hutkii? Onko teillä olleet miehet mukana? jotenkin tuntuu hassulta että taas mennä koko perheen voimin sinne ihmettelemään, kun juuri on oltu.

Noniin, taidanpa siirtyä aamupalalle ja siitä sitten töihin. Hyvää viikonloppua ja alkavaa viikkoa kaikille. Kuullaan!

Syyskuiset 7 Piitsu 10.3.2006 14:56

03.9. Outi, Toinen lapsi
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen

Hei Mammat! Lisäsin itseni tuonne listan alkupäähän, raskausviikkoja siis 15 kasassa. Seuraava neuvola parin viikon kuluttua, 2 ultraa takana ja ajattelin myös käydä rakenneultrassa yksityisen puolella sitten muutaman viikon kuluttua..Kaikki hyvin, ulkona kaunis ja aurinkoinen kevätpäivä, joten nyt lähden ulkoilemaan!!

Huomenia!
Ekassa lääkärissä ei tehty muuta kuin normaali sisätutkimus. Mies ei ollut mukana, kun oli tiedossa että siellä tehdään vain se tutkimus. Näin ainakin täällä Päijät-Hämeen suunnalla...
Minä ajattelin suunnistaa joku kaunis viikonloppu Helsingin suuntaan ja käydä Stockmannilla kurkkaamassa äitiysvaatevalikoimia. Kävin netissä etsimässä äitiysvaatteita ja löysin sellaisen merkin kuin Mama Licious, jolla näytti olevan suht sopivan hintaisia vaatteita ja tosi hyvännäköisiä!
Meillä päin ei ole kauheasti valikoimaa, erikoisliikkeessäkin näytti olevan sellaisia mamma-kaapuja.. Lindexissäkin taitaa olla äitiysvaatteita, mutta en ole vielä käynyt katsastamassa. Kunhan tästä flunssasta nyt vaan toipuisi!

Kävin katsomassa noita Mama Licious vaatteita ja kyllä siellä ihan kivoja ja aika halpoja vaatteita olikin.

Kävin eilen sellaisessa liikkeessä, jossa myydään kyseistä mallistoa, mutta siellä ei ollut puoliakaan noita kivoja vaatteita. Täytyypä mennä joku päivä käymään samassa liikkeessä ja kysyä että mahtaakohan ne tilata sinne ne vaatteet, mitä olen ajatellut ostaa. Kun en oikein viittis lähtee metsästämään noita samoja vaatteita mistään toiselta puolelta Suomea :)

Bebesilläkin oli yhdet kivat farkut, mutta niissä oli sit kans hintaa 94e... :(

Lindexillä on suurin osa sellaisia housuja, jotka tulee mahan päälle ja mä vierastan kyllä sitä ajatusta ihan sairaasti. En pysty kuvittelemaankaan että ne olis hyvät päällä.
H&M:ssä on kaikki housut jotenkin niin mammamaiset että en kyllä laita sellaisia päälleni :)
Ehkä olen kauheen nipo, mutta mielestäni mulla on oikeus pukeutua kauniisti myös odotusaikana! :)

Hyviä vointeja kaikille!

Hauskaa sunnuntaina,
Helsingissä ollessa kannattaa myös katsastaa uuden kampin ostoskeskuksen kerros, jossa on pelkkiä lastenjuttuja ja äitiysvaatteita. En kauheasti vielä perehtyä mutta kivan näköisiä äitisvaatteita oli.

Aurinkoista sunnuntaita!!

Terppatuloa kaikille tulokkaille:) Ellellä ja mulla on näköjään sama synnytyssairaala, kivaaa:) Nyt pitää mennä tekeen ruokaa, ei kerkeä enempää, heippa!!

Tilli80, 13+4

Sunnuntaita. Juuri palasin sairaalasta. Joten ei ollenkaan hyviä uutisia. Siirryn takaisin haaveilemaan nyytistä.

Raskaus oli siis 11+3, mutta lääkärin mukaan kohtu ei vastannut raskausviikkoja ja ultrassa näkyi tyhjä pussi. Joten raskaus tuulimuna. Siihen särkyi ne unelmat pienestä.

Toivon kuitenkin teille kaikille tsemppiä odotukseen. Aina joillekin käy näin, eikä sille mitään voi.

Mukavaa Odotusaikaa, nauttikaa:)
t. Lotta

Syyskuiset 7 Piitsu 10.3.2006 14:56

03.9. Outi, Toinen lapsi
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen

Voimia paljon Lotalle, ja toivottavasti toivutte pian niin jaksatte uutta nyyttiä yrittää!

Joku puhui niistä Mama Licious merkkisistä ä-vaatteista. Niin, onko niitä siis saatavinan Stockalla kun meni vähän ohi toi juttu mulla..Ja Kamppiin täytyy myös mennä, kiitos vinkeistä. Ajattelin huomenna käydä, kun on vapaa päivä. Ja huomenissa on tosiaan meillä np-ultra niin vois siinä samalla reissulla sitten mennä.

Sen ainakin tiedän, että kohtu ei ole tyhjä, mutta toivotaan että vauva olis jaksanut porskutella hengissä. Vatsa ainakin tuntuu, että rupeis kasvamaan pikku hiljaa. Vointi kyllä on erinomainen, ja töitäkin jaksaa painaa =)

Odottamisen iloa odottajille! Ja pidetään sormia ristissä, että pysyttäis kaikki tonne syyskuulle matkassa.

Voi surkeus! Voimia Lotalle!!
Minä olen ollut paniikissa koko päivän, kun olen ollut huolissani valkovuodosta, tai kun se ei enää ollut valkoista. Vessassa käydessäni tuli sellaista keltaista limaa paperiin. Kävin sitten päivystyksessä ja lääkäri tutki, että kaikki näyttäisi olevan kunnossa ja kohdun suu kiinni. Lueskelin sitten vielä noita aikaisempia kirjoituksia täällä odotuspalstalla ja huokaisin helpotuksesta, että joillain muillakin oli ollut samanlaista eikä se ole vaarallista. Johtuu ilmeisesti hormonaalisista muutoksista.
Menen kuitenkin huomenna vielä labra-kokeisiin ettei ole mitään tulehdusta. Kyllä sitä saa kaikenlaista säikkyä...!! Minäkin olen vielä sellainen hermoheikko tapaus..

Lotta, olen tosi pahoillani noista surullisista uutisista!! Pitäkää miehesi kanssa nyt toisistanne hyvää huolta ja surkaa rauhassa. Toivotan teille rutkastionnea seuraavaan yritykseen.

Tervetuloa kaikille uusille syysmammoille!

Ensinnäkin pahoitteluni Lotalle! Voimia sinulle ja miehellesi.

Kyllä jänskättää, huomenna lääkäri jossa ainakin neuvola tädin mukaan ultrataan. Sitten perjantaina on tuo np-ultra. Sitä niin kädet ristissä rukoilee kaiken olevan hyvin.

Olo on taas parempaan suuntaan, oltiin eilen miehen kanssa ulkona syömässä sen kunniaksi kun ekaa kertaa kuuteen viikkoon pystyin syömään kunnolla ilman oksentelua ja ällötyksiä.

Ollut kyllä niin ihania ilmoja, varsinkin päivällä kun tuo pakkanen on hieman laskenut.

T: Hanna ja pikkunen rv12+1

Ah, niin ihanaa kun päästään miehen kans taas kylpylälomalle. Saatiin taas lahjakortti :)

Nyt päästään miehen kans ihan kaksin. Kun viimeks oltiin koko perhe, eikä me voitu nauttia miehen kans niistä porekylvyistä. Mutta nautimme ihan suunnattoman paljon siitä, kun tyttäremme nautti kovin :)

Pahoittelut ja voimia Lotalle!

Perjantaina oltiin miehen kanssa np-ultrassa ja kaikki naytti olevan niin hyvin, mutta nyt minulla itsella pieni paniikki... Kaaduin eilen illalla kiskareissulla ja vaikken suoraan vatsan paalle lentanytkaan, niin silti on huoli paalla! Vuotoa tai kipuja ei ole, mutta minkas sille voi etta heti on huoli paalla!! Kun kavin neuvolassa ensimmaisen kerran, kertoivat, etta jos joku huolettaa, tmvst. he kylla kuuntelevat sydanaanet yms. jotta aidin olo siita helpottuisi.
Muistui vaan heti tietysti mieleen, etta tassa meidan ketjussahan oli ihan alkumetreille joku joka kaatui liukkaalla ja menetti vauvan:(

Yhteistyössä