Syyskuiset 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aurinkoista maanantaita!

Mutta aurinko ei taida paistaa Lotalle, voi surkeus, olen tosi pahoillani. Voimia ja jaksamista uuteen yritykseen. Tuulimunahan ei kovin herkästi uusiudu. Seuraavalla kerralla kaikki on varmaan jo paremmin.

Täällä on normaali olotila, viikonloppuna tuli syötyä PALJON. Kutsuimme ystävämme syömään, teimme alkuruoaksi etanoita (!) ja pääruoaksi oli paahtopaistia. Koskaan ennen en ollut paahtopaistia tehnyt, se onnistui kuitenkin erinomaisesti, nam! (Vaikka liha olikin siis sisältä punainen, en epäröinyt sitä syödä.) Ja uskalsin jopa maistaa viiniä ruoan kanssa, join vajaan ½ lasia valkoista ja vajaan ½ lasia punaista. En jaksa niin kauheasti nipottaa.

Esikoista odottavat: Onko masut alkaneet näkyä kenelläkään jo niin, että ulkopuoliset olisivat huomanneet? Multa kysyi viime viikolla yks työkaveri, ja tänään totesi pomokin töissä, että no nyt näkyy (vaikka hän kyllä tiesi asiasta).

Mutta ei sen kummempia tänne. Mukavaa viikkoa. Ulkoilkaamme paljon näin kauniina päivinä!

T. Rizzu 14+2 (jo!)

Taisin epähuomiossa viikonloppuna johonkin vanhaan ketjuun kirjoittaa...

Niin, Snoopylle, me ei menty ollenkaan siihen np-ultraan, en ollut esikoisenkaan kanssa ja ajattelin, että kyllä se rakenne riittää nytkin.. Mutta silloin kun olin viimeksi rakenteessa, niin oli siellä Kättärillä lapsia joillain, sellaisia käveleviä ja juoksentelevia, n. 1,5-vuotiaita. Eihän sille mitään kukaan voi, jos ja kun ei voi saada lasta hoitoon. Ja luulisi, että ei pikkuinen häiretse mitenkään, jos siinä huoneessa rattaissa istuu ja leikkii...Ja vaikka huutaisikin, eihän se nyt ultraan vaikuta! Mene vaan ihan rohkeasti ja nauti, hommatkoon sieltä hoitajan pitelemään lasta, jos se niin paljon häiritsee :)

Olin vähän maalla rentoutumassa, meillä tuo esikoinen nukkui siellä oikein loistavasti ja nyt palataan taas kaupingin epäsäännöllisiin yöuniin. Mutta voimisti vähän. Jotenkin vaan tämä tuoksu nyt heti tekee niin pahaa, maalla ei ollut enää mitään pahoinvointia havaittavissa. ja oli ihanat ilmat olla ulkona.

Minulla on eka lääkäri huomenna. Kyllähän se jännittää, että löytyykö mitään...mutta ei sureminen auta, ei nyt eikä jälkikäteenkään. Toivon, että mies ottaa pojan hoiviinsa aamuksi, kun jälkitarkastukseen minun oli tämä esikoinen pakko ottaa mukaan, ja hän huusi kuin syötävä koko ajan! Nyt haluan kuulla, mitä se lääkäri sanoo, varsinkin siitä GBS-infekstiosta, mahdanko joutua johonkin seurantaan...

Mutta huomiseen, toivottavasti!
Kesä....jaa, oliskos jo 12+0 ?

Huomenta
Mä laitoin kireen paidan päälle ja johan duunissakin huomasivat.. tosin tiesivätkin siitä mutta kovasti ovat masua odottaneet näkyviin. Ihanalta tuntuu kun se alkaa näkyä. Vielä kuitenkin menee vanhat vaatteet mutta en silti halua pitää kireitä farkkuja.
Aika menee kyllä tosi hitaasti...

Rv14+0

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
05.9. Elle, 30v, napero nro 1, K-SKS
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
09.9. Riksu, 21v, Esikoinen
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9 Tepa, 28v, kolmas, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS/NKL
15.9. Sissi, 27v, esikoinen, KOS
16.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
23.9 Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen
24.9. Hanna, 26, esikoinen, NKL/KOS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
27.9. Lotta, esikoinen, TAYS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
?.? Inana, 21v, esikoinen

Tervehdys!

Ilmoittaudun mukaan ja lisäsin itseni jo listaan! Olen Sissi Helsingistä 27v ja esikoista odotellaan. Tulin juuri np-ultrasta ja nyt uskallan huoahtaa, koska kaikki oli hyvin. LA on 15.9.
En ole vielä ostanut mitään vauvalle, mutta nyt ehkä jo uskaltaisi ostaa. Maha alkaa jo pömpöttää, joten kohta on varmaan siirryttävä äitiyshousuihin, jotkin farkut eivät ole menneet kiinni enää pariin viikkoon. Tällä viikolla aion kertoa raskaudesta töissä, milloin te muut olette kertoneet/aiotte kertoa? Nyt siis rv 13+4. Hyvää odotusta kaikille!

Hei, kirjoitin äskeisen viestin ja meinasin laittaa ensin Nickiksi Emma78, mut sit huomasin, että täällä onkin jo joku Emma, joten arvoin nickiksi Sissi, jos ihmettelette =)! Sorry sähläys!

Voi harmi Lotta!!!!!!(jos nyt enään tätä palstaa seuraat..)

Tervetuloa Sissi! Mulla ei oikeen oo vieläkään olo parantunut täysin, eilen oli taas tosi paha olo. No josko kohtapuoliin..
Mahasta huomautti yksi ihminen, joka ei tiennyt silloin pari viikkoa sitten mutta sen jälkeen ei oo kukaan sanonut mitään. Mun mielestä mun maha tuli esiin about viikolla 10-11 ja nyt se ei sitten ole muuttunut viimeaikoina juuri miksikään. (ja esikoista siis odotan). Ehkä se teki ensin itselleen tilaa silloin ja nyt sitten vaan käyttää sitä valmista tilaa toistaiseksi hyväkseen:)
Mitään en tosiaan ole vielä hankkinut ja kirpputorilta varmaan suurimman osan aioin ostaa. Mun kavereilla ei vielä oon oikeen lapsia, eikä sisaruksilla joten ei tule vanhana.
Hei muuten kertokaa mulle joku kokenut, onko perhevalmennuksesta ollut teiän mielestä hyötyä?
no, hauskaa päivänjatkoa.
Nelli

Nellille - itse en nähnyt perhevalmennusta kovinkaan tarpeellisena. Kivunlievityksestä tiesin jo samat asiat kuin mitä siellä käytiin läpikin. Sitten siellä esiteltiin vauvalle tarpeellisia tavaroita - olin ne omasta mielestäni tarpeellisimmat jo hankkinut. Ja hammashoitoasiat menivät ihan ohi, kun mielessä pyöri vain tuleva synnytys. Tykkäsin kuitenkin käydä valmennuksessa siitä syystä, koska se toi vähän vaihetelua arkeen. Olin nimittäin esikoiselta sairaslomalla jo rv:lta 23. Näkipähän vähän muitakin ihmisiä :)

Hei!

Olen poistanut Lotan ja korjannut itselleni KOS:in synnytyssairaalaksi sekä poistanut epämääräisen Inanan? Kun päivitätte listaa, ottakaa aina se viimeisimmässä viestissä oleva eikä tuota ketjun alussa olevaa, joka on vanhentunut.

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
13.9 Tepa, 28v, kolmas, HYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
16.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
23.9 Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen
24.9. Hanna, 26, esikoinen, NKL/KOS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Hey!
Tänään oli sitten np-ultra =)) Vauvan pää-perämitta oli 5,6cm ja jalat päälle eli vastasi viikkoja 12+2. Sanoivat että ei rueta muuttamaan la:ta, vaikka se siirtyis periaattees 3pv myöhemmäks. Mut samapa tuo. Kaikki oli ok. Kätilö oli oikein pätevä selitti kaikki perusteellisesti. Niskaturvotus 0,8mm, eli ei hätää sen puoleen. Kuviakin saatiin matkaan =)

Hienoa että kaikki oli hyivn. Nyt vain kasvatellaan vatsaa ja edetään päivä kerrallaan hissuksiin. Meidän suvusta ainakin puolet tietää jo. Työpaikalla en ajatellut vielä kertoa, en halua säälipisteitä, mitä joiltakin voi herua. Vatsa saa alkaa näkymään ja varmaan porukka rupee sit kyselee..sit voi puhuu esimiehellekin.

Semmosta tämmöstä tänne! Mukavaa odotusta kaikille! Tää on nyt väsynyt ja menee päikkäreille..

Jes täällä on joku toinenkin kulinaristi. Meilläkin käy usein ruokavieraita ja silloin olen antanut kyllä itselleni luvan syödä ja juoda kaikkea. Ja sitä paitsi paahtopaisti ei yksinkertaisesti maistu miltään ilman hyvää viiniä. Kohtuus kaikessa, minäkään en jaksa nipottaa ja stressata, etenkään näin Suomessa. Gorgonzola-etanat ja vähän makeampi valkoviini on taivaallinen yhdistelmä!! Taidankin ensi viikonloppuna toteuttaa menuasi..

Voimia Lotalle,ja jos tämä yhtään lohduttaisi tai antaisi jotain tsemppia,niin itse koin tuulimuna raskauden joulukuussa,ja nyt olen rv 12+2,et heti sen jälkeen tärppäsi uudelleen,tosin ikävä muistohan siitä tuulimunasta jäin..15pvä ois ultra,ja katsotaan miten vauva jaksaa,ku viime ultrassa oli niin pieni,ettei saatu niskaturvotusseulantaakaan.

Hei kaikille!
Jos joku viisaampi vois ystävällisesti lisätä mut listaan mukaan... Eli olen 31v ja kolmatta odotan, viikkoja on 15+5 eli laskettu päivä on 1.9.
Tulin just neuvolasta, paino on menny nelisen kiloa alaspäin (niinku meni aiemmissakin raskauksissa aluksi, vaikka minkäänlaista pahoinvointia ei ole ollut). Ja kaikki oli muutenkin ok, oli taas helpottavaa kuulla vauvan sydänäänet eli masussa kaikki hyvin.

01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi,

EKKS= Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS tai OAS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Porukkaa oli taas tippunut matkan varrelle niin ottakaa se uusin lista ja laittakaa joku muu otsikko niin muutkin sen sit löytää ketjusta...
Lisäsin marian, Summer-82, Siirsin hannen takaisin oikealle paikalle, poistin annelin taas..ja tuiren. Tarkistakaa et nyt meni kaikkien tiedot oikein.

01.9. Maria, 31v, Kolmas lapsi,
02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen,
03.9. Outi, Toinen lapsi,
07.9. Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen,
13.9. Tepa, 28v, kolmas lapsi, HYS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen,
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen,
20.9. mamma78
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
23.9. Summer-82, Toinen lapsi, EKKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen,
24.9. Hanna, 26, Esikoinen, NKL/KOS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi,

EKKS= Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS tai OAS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Tänään tulee Akuutti ohjelmassa lapsen sukupuolen ennustusmerkeistä juttuja.. siis tämmöisiä vanhanajan ""viisauksia"". Kannattaa katsoa, ihan vaikka vaan huvin vuoksi.
Mulla on kyllä semmoinen tunne että tyttö masussa olisi.Mites teillä muilla? Onko mitään ""tuntemuksia""?

Tiistakia!

Minä toivoisin jostain syystä tyttöä, vaikka eihän sillä ole väliä, kumpi se on, mutta jostain syystä on poikaolo. Sen sijaan mies sanoo, että se on varmaan tyttö.

Ohjelmista lisää: ensi viikon maanantaina klo 19.05 tulee osa 1/2 Ylen Prismassa ohjelmasta Elämä ennen syntymää. Sellainen kirjakin on olemassa, joten ne on varmaan linkissä. Siinä on siis sikiön elämä kohdussa aina hedelmöittymisestä syntymään.

Tänään ei sen kummempia. Oireeton olo on ihan mukava. Vaikka masussa on pienen pieni kumpu, voisi se jo pikkaisen kasvaakin!

Rizzu 14+3

Pahoittelut, että mun laittamassa listassa oli virheitä, mm. Anneli oli mukana vielä. Nyt on lista sitten taas kunnossa Snoopyn päivittämänä, kiitos! Tervetuloa myös joukkoomme Maria!

Mulla ei ole mitään hajua tai tuntemusta vauvan sukupuolesta. Joskushan kuulee, että poikavauvaa odottaessa ei ole niin paljon pahoinvointia, mutta eka oli tyttö enkä silloinkaan voinut pahoin eli sen perusteella en uskalla paljon arvailla! Toivoisin ehkä ihan pikkusen enemmän poikaa kun meillä on jo tyttö ja muutenkin koiraa myöten akkavalta talossa! Tyttö tai poika - ihan yhtä odotettu ja tervetullut kuitenkin.

Täytyy varmaan ihan huvikseen katsoa tuo Akuutti jos suinkin ehdin mammahousushoppailuiltani! Olen jo pari kertaa käynyt kattomassa housuja, mutta en ole löytänyt hyviä. Lindexin farkut olivat karseita, Itiksen Stockalla tai Seppälässä ei myydä ollenkaan mammavaatteita eli seuraavaksi kokeilen H&M:än valikoimaa. Siellä Kampin uudessa keskuksessa on tosiaan se yksi mamma/vauvatarvikeliike, mutta hinnat ovat takuulla huikeat. Alkaa olla pieni pakko löytää joku sopiva hame tai housut, sillä viimeisiä viedään! Tällä hetkellä mahtuvat enää kokoa 36 olevat Jackpotin housut (jakkupuvun alaosa), joissa on normaalia löysempi ja korkeampi vyötärö. Nää housut on kyllä aika oudon isot kun koko on kuitenkin vain 36, mutta hyvä näin!

Töissä olisi tarkoitus kertoa raskaudesta ainakin esimiehelle tällä viikolla, mutta vielä ei ole löytynyt sopivaa hetkeä. Muutamalle muulle lähimmälle työkaverille aattelin myös paljastaa ihan pian. Loput seurailkoon sitten mahan suurenemista!

Heips,

Lääkäri reissu takana. Kyllä tuli säikähdettyä! ensin setä ultrasi mahan päältä ja mitään ei näkynyt! sitten se tunnuteli sormilla sisäkautta ja sanoi ""hmmm.. aivan niin kuin arvelinkin"" ja tunki laitteen sisään. Siellä se pikkuinen sitten oli, kohtu on vaan niin takana että näkyy päältä vasta siinä parin viikon päästä kun se ""muljahtaa"" eteen päin. Myöskään sydän ääniä ei siis vielä kuule.
Pikkuisestamme: sillä oli jumppa tuokio meneillään, kädet heilui sivuilla minkä kerkesi=) mies jopa huomasi kun pikkuinen ponkasi jaloilla=)

Perjantaina on np-ultra.. Olen vieläkin aivan liikuttunut näkemästäni!

Lääkäri laittoi papereihin, että laskettu aika on 22.9. mutta katsotaan nyt vielä mitä naiten klinikalla sanotaan.

jotenkin toivon tyttöä, mutta tääläkin on vahva tunne siitä, että poika sielä kuitenkin on. Onhan se tietty ihan sama kumpi se lopulta on, yhtä rakastettu joka tapauksessa. Mennään tuohon 4D ultaan joskus viikon 22 paikeilla jos kaikki menee hyvin sinne asti. Siellä sitten saa selville sukupuolenkin, vaikka muista syistä sinne menemmekin. Haluamme vaan tietää etukäteen onko pikkuisemme perinyt minulta halkion, eihän se tieto mitään muuta, osaa vaan valmistautua sen mukaan.

Tulipa taas juttua..
Mukavaa tiistaita kaikille! Ja tervetuloa uusille tulokaille.

Mulla on sellainen olo etä tyttö olis tulossa taas :)

Raskaus etenee ihan samanlaisesti ku ekakin.
Mun äitini kaverin mies ennusti viime kerralla päivämäärän ja sukupuolen, niin piti kyllä ihan paikkansa.
Täytyykin taas pian pyytää ennustamaan ;)

Muuten menee hyvin! Selkää särkee välillä kun täytyy jotain painavaa nostaa, niinkuin tänään. Kaupasta piti raahata 2 kassillista ruokaa. Sit likka jäi niihin kärryihin jumiin, ja jouduin taistelemaan senkin kans..huoh...tuli oikein hiki, että kauppareissut menee kuntoilusta :)

Lääkäri takana nyt. Oma painoni oli pudonnut ja hetihän sieltä sanottiin, että pitäisi lopetella imetystä. en kyllä lopeta vielä mitään! Kyllähän se väsyttää, mutta varmasti olisi rankkaa muutenkin.
Sydänäänet kuuluivat ja kohdunpohjakin tuntui ihan päältä. En tiedä, lääkäri sanoi siihen, että ""kaipa tuo sitten viikkoa 12 vastaa"" eli isompi vai pienempi, en tiedä. Kovaa ronkkimista taas, mutta siihenhän osasi jo varautua, sama lääkäri kuin viimeksikin. Ja minullakin tuo kohdunsuu on tosi takana, kunnolla saa tonkia... Niin, kierto oli ennen raskautumista aika säännöllinen, eli eiköhän tuo la päde, vaikken np-ultraan menekään.

Nyt vaan kaksi lämmintä ruokaa päivässä, ei auta muu..

Kesä 12+1

Huh huh! Kävin tänään neuvolassa sunnuntai-illan pyllähtämisen säikäyttämänä (oli jo pari valvottua yötä..) ja onneksi sydänäänet kuuluivat voimakkaina!!! Eli kaikki hyvin! Ehdin kyllä jo maalailla vaikka mitä piruja seinille... Todella helpottava tunne;) Ehkä nyt sujuu yötkin enemmän unten mailla kuin valvoessa!

No hyvä että kaikki on kunnossa, Piitsu!
Tervetuloa kaikille uusille!
Minulla on ollut sellainen tyttö-tunne... Saapa nähdä kumpi sieltä sitten lopulta tupsahtaa maailmaan!
Apu-va, salmiakki maistuu liian hyvin..!! Voisin puputtaa sitä koko ajan. Täytynee hillitä himojaan...

Heippa! Mä kerroin tänään raskaudesta töissä ja porukat kyllä onnitteli, pomo myös, tosin hieman huolestui, kun muutenkin on resurssipulaa... mut minkäs teet. Kohta on pakko mennä ostamaan äitiysvaatteita, kun enää ei oo monia housuja, jotka mahtuis jalkaan. Onko täällä kukaan KOS:lainen harkinnu Haikaranpesää? Vaikka olenkin kuullu siitä vain hyvää, mua e ijotenki innosta se omatoimisuus, et hoitaja tulee vain pyydettäessä jne. Tunnen itseni niin avuttomaksi!

t. Sissi rv 13+5

Ajattelin Sissi Haikaranpesästä ihan samaa. Vaikka aivan ihana ajatus niin ehkä itse innostuisin siitä vasta toisen kohdalla. Sieltähän kuitenkin kai aika usein siirretään ensisynnyttäjät synnytyksen jälkeen tavalliselle osastolle. Mäkään en halua olla omatoiminen:)..no joo näkee sitten:)

Oikein jännittää töissä kertominen. Parille ihmiselle olen maininnut mutten niille ketä asia tulee lähiten koskemaan.

By the way, Mun koko raskautta varjostaa yhden erittäin läheisen ystävän tosi nihkeä suhtautuminen mun raskauteen. Meidän välit on lähes pilalla ja harmittaa tosi paljon. Oon yrittänyt olla paljon puhumatta asiasta mutta ei sekään auta..no ehkä ajan kanssa. Hassua vaan kun en odottanut että kukaan voisi olla negatiivinen:(

Yhteistyössä