Syyskuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä suosittelen niille sitä pakkausta, joille on tulossa ensimmäinen lapsi. Vaikka niitä tavaroita sais mummuilta ja papoiltakin tai vaikka koko suvulta. On se pakkaus kyllä tosi hyvä :)

itselleni tulossa siis toinen, emme ota pakkausta, mutta EMME OTTANEET VIIMEKSIKÄÄN: tarkoitan sitä, että meillä oli tosiaan veljieni vanhat ja omat vanhat kaikki olemassa, haalaritkin, ja eihän ne miksikään olleet menneet. Meille ne kelpasi, ja tutuilta on saatu lisää ja lisäksi olen jonkun kappaleen ostanutkin. Meillä siis nyt jo käytetään 80cm vaatteita, joita pakkauksessa vähemmän...pieneksi olisi mennyt reilussa puolessa vuodessa!

tarkoitin sitä, että on hienoa, jos vanhatkin vaatteet kelpaa, ei joka lapsella suinkaan tarvitse olla omaa haalaria. Kyllä hyvin ollaan pärjätty, ja nyt pärjätään tämän toisenkin kanssa.

Ekologiaa tämäkin, tietysti jokainen tekee oman ratkaisunsa ja valtaosahan ekaa odottavista ottaa pakkauksen. On se minusta hienoa, että joku muukin ensimmäistä odottava kuin minä aikoinani kelpuuttaa vanhojakin vaatteita. Ei ne niin kauheita tosiaankaan ole! :)

Iloista viikkoa ja tulevaa paastoaikaa (paitsi meille) kaikille!
Kesä 10+1 (?)

Moi!

Mä en ole edes ajatellut ottavani pakkausta rahana saati sitten laskenut mitä ne vaatteet ja tarvikkeet tulisivat maksamaan itse ostettuina. Veikkaanpa, että menisi kyllä yli 140 euroa jos lähtisi tollaisen määrän vaatteita, pyyhkeitä, makuupussin, lakanoita ym. ostamaan. Ostan sitten lisätäydennystä kirppareilta ja tutuilta jos tarvis.

En oo yhtä ainutta vaatepartta tosin vielä uskaltanut ostaa eikä kukaan muukaan lähipiirissä! Ainoastaan siskoltani sain vauvan huppupyyhkeen, mutta se onkin sitten ainoa vauvaan liittyvä, mitä olen saanut ja hyvä niin. Oonkohan liian varovainen vai realisti, mutta en meinaaostaa mitään ainakaan ennen np-ultraa, ehkä sitten kesän kynnyksellä vasta.

Mä en sen takia sitä pakkausta jätä ottamatta, että saisin sen 140 €, vaan en vaan näe mitään järkeä, että meillä olisi kaikkea kaksin kappalein. Siinä pakkauksessa ei vaan yksinkertaisesti ole mitään, jota meillä ei jo olisi tai olisi tulossa. Mulla on monta ystävää, joilla on kaikilla alle vuoden ikäiset lapset, ja he lupasivat meille vaikka koko viime vuoden pakkauksen, jos on tarvis. Sitä paitsi monet heistä sanoivat pakkauksen menneen ihan hukkaan, vaikka esikoisen saivatkin. Ei kuulemma vaan ollut käyttöä, kuin murto-osalle tavaroista. Jokainen taplaa tyylillään, ja kaikki eivät vaan yksinkertaisesti tarvitse pakkausta. En sitä viitsi turhaan ottaa. En ottaisi sitä, vaikka sen sijaan ei mitään rahaa saisikaan.

Olisipa meilläkin minun ja mieheni vanhoja vaatteita tallella. Olisi aika rock sellanen 70-luku henkinen toppahaalari yms..

Piipahdin paikalle, kun en ole hetkeen käynyt!

Ensi viikolla np ultra ja seuraavalla nauvolalääkäri. Oireita ei juuri ole, mitä nyt tasainen öllötys iltaisin.

Pienen tarkkailun jälkeen hoksasin kun illalla vetäydyn sohvalle telkun ääreen ja sit myöhemmin sänkyyn niin makuullaan olo tekee tosi oksettavan olon. Istualleen ei mitään...Kellään samaa?

Ärsyttävää kun ei oikein ole sitä kuuluisaa aamupahoinvointiakaan. Tulee vaan mieleen ettei siellä masussa ketään ole kun voin ""liian"" hyvin...Ja Annelia kohdannut suru huolestuttaa todelle kun itsellä torstaina täyttyy samat päivät (12+1) Voi itku!

Appivanhemmille oli pakko kertoa eilen kun anoppi aavisteli jotain. Nyt se on sitten vetistellyt kaks päivää ja yhdessä ovat suunnitelleet kuinka hemmottelevat esikoislapsenlapsensa piloille :) Omille porukoille kerrotaan viikonloppuna... Ne on sitten ensimmäiset jotka tietää.

Helpottavaa kuulla että muillakin esiintyy tuota mahan turvotusta. Oon ihan hermona siihenkin. Iltapäivällä kaamea pallo, aamulla ei mitään. Olis edes masuasukki joka siellä pullottaa, vaan ei. Läskiä se on :D

Vointeja!

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9 Hanne, 29v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen
24.9. Hanna, 26, esikoinen, NKL/KOS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
27.9. Lotta, esikoinen, TAYS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Päivitin tota listaa omalta kohdaltani eli la vaihtui vähän aikasemmaksi.
Eilen oltiin np-ultrassa ja se oli kyllä yks ihanimmista päivistä!!! Pikkunen heilutti siellä aivan villinä ja potki kovasti. Oli oikea poseeraaja. Aina kun kätilö halusi ottaa esim. jalasta mittaa, niin hän suoristi hienosti pikku jalkansa.
Kyllä tuli molemmille kyyneleet ja saatiin aivan loistavan selvät kuvat mukaan. Turvotusta ei ollut ja kaikki näytti muutenkin hyvältä. Kätilö sanoi, että mulla on hyvä kohdun malli..mitä lie sitten tarkoittaakaan..
Nyt on kuvat scannattu varmuudeksi vielä koneellekin.
Pikkunen oli 6cm pitkä eli mun laskettu aika on välillä 7.9 +5pvää.. Ovis on ollut todella myöhään eli ei ollenkaan puolessa välissä.Sen takia ollaan vähän vielä jäljessä pituudessa.
Oksennusta tulee enää aamuisin eli parempaan suuntaan ollaan menossa.
Olen niiiiin onnellinen!
Rv. 12+3

Heips,

Maanantai oli oikein kärvistelyä töissä, mikään kun ei pysynyt sisällä. Menin sitten töiden jälkee lääkäriin ja pamahti suoraan 2 viikkoa saikkua. Kaikki ruoat yököttää ja syönin jälkeen oksettaa ja jos ei ole syönyt niin oksettaa taas=/. Ei oo helppoo, mutta tän kestää kun tietää minkä eteen kärvistelee=)

Alkaa olemaan iso ongelma jos nää rinnat vielä paisuu. Ennen Lindex:in malleista löytyi sopivia rintsikoita koolla 70C-D, nyt sitten ollaankin jo pompattu kokoon 75F! Noh, ainakin mies tykkää vaikka manaakin sitä, etten anna koskee kun on niin kipeet=)

Ollaan kerrottu miehen äidille jo kun tehtiin positiivinen testi, hän kun tiesi keskenmenoistakin. Isälleni olisi tarkoitus kertoa np ultran jälkeen.

Pitäisi yrittää saada raahattua itseni kauppaan, mikä jostain syystä tuntuu nyt vaikeelta. Itseeni huvittaa kun täytyy pitää käsilaukussa muovipussii mukana kun ikinä ei tiedä milloin oksettaa.

Eipä sitten muuta.

Siinä pakkauksessa vois kyllä olla kaikki vaatteet suurinpiirtein saman kokoisia.

Meilläkin jäi monet vaatteet ihan käyttämättä kun ei muistanut että ainii, siellä onkin joku potkupuku vielä kokoa 70....

Ja meilläkin kaikki isovanhemmat ostelivat tavaroita, joista osa jäi myös käyttämättä :(

Moi kaikille,
Tuntuu siltä että alkaisi väsymys ja paha olo helpottamaan, toivottavasti. Edelleen kyllä ällöttää jotkut asiat. Maailman kauhein asia on vieläkin tupakansavu ja tupakalta haisevat ihmiset. Ulkonakin. Tuntuu uskomattomalta että oon pystynyt joskus ennen itse polttamaan!
Viikon päästä vasta np-ultra kättärillä..
Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

Turhaahan sitä pakkausta on tosiaan ottaa jos on jo ennestään kaikki vaatteet plus ekstraakin. Mullakin on monta tuttua, joilla n. vuoden ikäinen lapsi, mutta eivät vielä ole tarjonneet vaatteitaan, koska käsittääkseni säästelevät niitä sisaruksille! Tuolla Vauva-lehden nettisivuilla on tosi hyvä ostetaan ja myydään-palsta, mistä aiotaan sitten myöhemmin kattella vaunuja, sänkyä ym. tarpeellista.

Kirppareilta muuten varmaan löytää 70-luvun vaatteita vauvalle jos niistä tykkää! Auts, ei uppoo kyllä meikäläiseen ne karseet värit ollenkaan, mutta mähän oonkin 60-lukulainen. :)

Me kyllä varmaan otetaan pakkaus vaikka toinen onkin tulossa ja ekalta vaatteet jäljellä. Kovin oon jokaista vaatetta ja tavaraa käyttänyt edellisestä pakkauksesta. Lisääkin vaatteita ostettiin. Tuntuu vaan niin hassulta vaihtaa noin ihana ja iso määrä vaatteita 140€. Toisaalta sillä hinnalla saataisiin uusi pinnasänky ja jotain muuta kivaa.
Täytyy vielä miettiä, mut luulen et kallistutaan pakkauksen puolelle. Onhan se ihanaa et uudella tulokkaalla on jotain uutta päälle pantavaa. On kyllä sit myöskin näitä vanhoja perintö vaatteita ja sit kavereilta saatuja.

Mulla on huomenna lääkäri...toivon et nyt kuuntelevat ne sydänäänet ja et ne vielä kuuluisivatkin! Viikkoja on kasassa vasta 10+4 silloin, joten voipi olla et mitään ei kuulu. Np-ultra on sit vasta kahden viikon päästä.
Onko jollain kuulunut näillä viikoilla sydänäänet neuvolassa?

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
06.9. Kaza, 29v, Esikoinen, EKKS
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9 Hanne, 29v, Esikoinen, kättäri
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
13.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
13.9. Tepa, 28v, kolmas, HYS
13.9. Tilli80, 25v, Esikoinen, K-SKS
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 28v, Esikoinen, PHKS
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
23.9. Kikke, 20v, Esikoinen, KAKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen
24.9. Hanna, 26, esikoinen, NKL/KOS
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
27.9. Lotta, esikoinen, TAYS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi

Heippa kaikille!

Tulin pikaseen kertomaan meidän kuulumiset, luen paremmalla ajalla sitten tarkemmin teidän kuulumisia...
Mulla tuli tosiaan lauantaiana sitä verta melko runsaasti, ja olinkin varma keskenmenosta..Pääsin sitten eilen lääkäriin, joka kuitenkin sanoi, että täällä se sydän lyö =))) Se oli maailman ihanin uutinen, mitä olen kuullut. Mä en eka meinannut rekisteröidä sitä uutista...ja kysyinkin myöhemmin vielä, onko vauva siis kunnossa..? Jotenkin, kun olin täysin valmistautunut siihen huonompaan uutiseen, niin oli vaikea ottaa vastaan toisenlaista uutista. Mutta luojalle kiitos, että vauva on elossa. Ja oli 3,7cm ""pitkä"".

Menkkojen mukaan mulla olis tänään rv 11+1, mutta lääkäri katsoi, että alkio olisi 3 päivää nuorempi, eli rv olis sitten 10+5. Eli eipä paljoa heittänyt. Mutta katsotaan siellä np ultrassa vielä tarkemmin sitä asiaa.. =)

Täytyy vaan sanoa, että elämä on ihmeellistä. Joku puhui noista ä.pakkauksista. Me aiotaan tietty ottaa, kun on eka vauva tulossa. Kertoilkaahan sitten ultrakuulumisia! Saatteko muuten kuvat mukaan? Mä sain ainakin tosta ylim. ultrasta 1 kuvan =)

Terkut taas kaikille;O)
Mua ihmetyttaa tama aitiyspakkauskeskustelu.. Ihmisilla on niin vahvat mielipiteet puolesta ja vastaan? No, ilmeisesti lasten vaatteet ja tarvikkeet ovat niin tunteisiin vetoava aihealue..? Minusta on upeaa, etta Suomessa saadaan tallainen ainutlaatuinen etu! Yhtalailla jokaisella on oikeus ja mahdollisuus vaihtoehtoisesti ottaa se rahana. Kaikkia on mahdoton miellyttaa varien tai mallienkaan suhteen, mutta uuden perheen parhaaksihan tuo paketti on rakennettu..
Eras ystavistani on moneen kertaan sanonut miten aitiyspakkauksen tuotteet ovat ruman varisia, kauheita, yms. Nyt heille on tulossa toinen lapsi ja ovat myyneet esikoisen vaatteistakin osan jotta uuden tulokkaan ei tarvitse kulkea isosiskon vanhoissa.. Oikein odotan tilannetta kun kerromme vauvauutisista ja jos tulee puheeksi niin sanon suoraan miten mielellamme otamme kaiken avun vastaan - myos aitiyspakkauksen;)

Niin, siis itselleni on ihan sama kuka pakkauksen ottaa ja kuka ei, ja mista syysta paatyy mihinkin lopputulokseen.. Mutta tuo 'tuomitseminen' puoleen tai toiseen tuntuu erikoiselta..

Minusta on ihan hölmöä et jotkut tuomitsee sekä värit että tavarat! Voihan sen ottaa sit rahana! ja ostaa sillä rahalla just sellaisia vaatteita kun itse haluaa. Minustakin on aivan ihanaa et on tuollainen mahdollisuus olemassa. Jotkut pakkauksen vaatteista on ihania ja jotkut vähän vähemmän ihania, mut eihän se vauva sitä tiedä=) Sen päälle ne menevät eikä itseni!

Neuvolassa tuli käytyä..Sydänäänet kuuluivat! Meinasi lääkäri ensin et ei vielä kokeilla. Mä sanoin et testataan nyt vaan..ei haittaa vaiks ei kuullukkaan. Siellä oli kaksi harjoittelijaa ja lääkäri ja neuvolatäti samassa huoneessa ja minä jalat levälläni ja kaikki tuijotti mitä lääkäri tekee. Sit rupes heti perään kuuntelemaan niitä sydänääniä ja mä olin edelleen siinä jalat levällään! No kyllä ne sit kuulu ja kovaa meni vaaveli karkuun kun joutu aina uudestaan ne etsimään.
Edelleenkään ei otettu hemppaa, eikä otettu veranpainetta tai painoa... veri-ja pissanäytteistä ei sanonu mitään, joten oletan et kunnossa olivat? Muutenkin lääkäri oli aika hössä...mutta mukava!

Nyt sit odotellaan pari viikkoa ja sit päästään ultraan. Ongelmana nyt on vaan se et kutsussa sanottiin et lapset saattavat häiritä ultrausta...emme ole kertoneet raskaudesta vielä kellekkään, joten minne laitamme esikoisen siksi aikaa? Vai otetaanko vaan mukaan ja sit jos häiritsee joutuu isi menemään käytävään.
Mistäköhän vois saada hoitajan pariksi tunniksi?

Snoopy 10+4

Mä en kyllä ole huomannu, että tässä meidän syyskuisten ketjussa kukaan olis ketään tuominnu.. kyllähän jokainen voi mielipiteensä kuitenkin ilmaista..
Mullakin oli np-ultrassa sellanen harjoittelija-poitsu kattelemassa.. Oli vähän hassua.
Meille kuuluu muuten ihan hyvää. Maha kasvaa. Ensi viikolla on ensimmäinen lääkäritutkimus. Meidän neuvolassa pissakoe otetaan joka kerta. Se pitää tehdä heti neuvolaan tullessa.
Aurinkoista kevään odotusta!!
T. Jennu79 ja Kerttu 13+5

Tulin tässä np-ultrasta ja kaikki näytti oikein hyvältä. Np paksuus oli 2 mm. Vaavi ensin nukkui ja ei mitään elettä näyttänyt mutta heräsi kesken tutkimuksen ja johan alkoi vipeltää...=)
Ensimmäinen huudahdus minkä sanoin, oli että onpas se kasvanut...! Pääperämitta oli 5,7 cm, eli aikamoinen ""toukka"" siellä jo on. Kovasti yritin kuvista tirhustella että kumman nenä lapsella on =0, ei sitä ihan vielä kuitenkaan selville saanut.
Meillä aiotaan ainakin se äitiyspakkaus ottaa kiitollisina vastaan. Sillä rahasummalla minkä sen sijaan saisi ei varmasti pitkälle pötkitä.
Nykypäivinä kun kaikki tuntuu niin kallistuneen. Ruokakaupassakaan ei enää selviä 10 eurolla, kun ennen sai 50 markalla vaikka ja mitä...

Hei vaan minunkin puolestani pitkään aikaan! Olen kyllä listaa käynyt lukemassa, mutta jotenkin ei ole ollut ""voimia"" itse kirjoittaa. Olen ollut aikamoisen pahanolon pyörteissä plaah, vessanpyttyä tulee halattua aika usein. Lisäksi kohta kaksi vuotias esikoinen vie loput mehut!! Mutta täällä silti ollaan ja kaikki toistaiseksi hyvin. Minun pitää noita sydänäänien kuuntelua odottaa vielä kaksi viikkoa, silloin siis lääkäri. Haluaisi kuulla ne jo heti!! Siitä varhaisultrastakin on jo kolme viikkoa....

Minä en ole vielä päättänyt otanko äitiyspakkausta, vielähän tota kerkee miettiä. Kaikki esikoisen äitiyspakkauksen vaatteet kuitenkin vielä niin hyvässä kunnossa. Tämä uusin pakkaus oni tosi nätti, varsinkin jos poika tulisi, niin todella namupala.

Ehtoota!

Nyt tuli Everwood katottua ja Lost alkoi jo, mutta menköön, olen muutenkin niin TV:n orja, ettei paremmasta.

Meillä otetaan myös iloiten äitiyspakkaus vastaan, vaikka munki mielestä ne haalarit olis saanu olla vähemmän poikamaiset. Mutta helpompi kai tytölle on pukea vaaleansinistä kuin pojalle vaaleanpunaista. Se keltainen kiraffi-potkupuku oli aivan ihana!

Mulla olis ollu tänään se neuvola, vaan se peruttiin. Vähän harmittaa nyt kun olis voinu sydänäänet tänään kuulla. Noh, maanantain ultraa odotetaan kovasti!

Miestä on alkanu tympiä mun jatkuvat vauva-höpöttelyt, se sanoi eilen jo aika tiukkaan sävyyn, että ""juteltaisko jo jostain muusta?"" Täytynee yrittää hieman hillitä innostusta.

Yksi hyvä ystäväni ilmoitti odottavansa myös syyskuuksi pikkukakkosta, kivaa! Tosin hän asuu 500 km:n päässä, joten emme varmaan ihan noin vain pääse masuja vertailemaan, mutta varmaan ainakin kerran törmätään. Ja sähköposti on kovin kätevä kommunikointiväline!

Jaha, pitää alkaa vääntää miehelle jotain iltapalaa kun se tulee pian kotiin treeneistään. Se liikkuu paljon, minä en. Mitenköhän sitä sais itsensä liikkeelle? Tänäänki menin päiväunille...

Onkos teille muuten tullu jo painoa lisää? Mulla olis ehkä kilo, puolitoista tullu mittariin lisää. Tai sit se vaihtelee ihan sen mukaan, mitä on syöny ja juonu, miten turvoksissa on jne.

Yhteistyössä