Syyskuisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rizzu

Vieras
Näinköhän oikein, ettei täällä ole vielä omaa pinoa niille, joilla LA syyskuussa?

Minä testasin eilen plussan (haalean, mutta selkeän) kp 32, joten menkkojen alkamispäivän mukaan nyt olisi huimat rv 4+4. Oireina oli yhä paisuvat ja arat rinnat sekä pientä etomista (saunan jälkeen). Tänään alkoi heti mahassa tuntua ahdistavalta. Pieniä menkkamaisia nipistelyjäkin on ollut.

Laskettu aika olisi laskurin mukaan 9.9.2006, mutta jos ovistestiä on uskominen, olisi ehkä 11.9. oikeampi. Siis sinne päin.

Olen kirjoitellut tuonne vauvahaaveet-puolelle vuoden yrittäneet -pinoon, tämä kun oli jo 16. kierto. Olimme tässä kuussa Väestöliitossa jo esitutkimuksissa, ensi viikolla piti olla munatorvien aukioloultra ja helmikuussa eka inssi. Mielelläni peruin ne hommat ja varasin ajan alkuraskauden ultraan, se on jo 20.1. silloin olisi rv 6+6, toivon, ettei ole liian aikaisin.

Ja vielä hieman taustaa, minä 28, mies 30, esikoinen siis tulossa ja Helsingissä asustelemme, molemmat toimistotöissä.

Tulkaahan muutkin vasta plussanneet mukaan turisemaan!

Ensinnäkin onnittelut teille!
Ite testasin tänä aamuna vahvan plussan! Laskurin mukaa la olis 7. pv. Jos kaikki menee hyvin niin esikoinen olisi tulossa.

Kun lukee näitä juttuja täällä palstoilla monista yrityskerroista ni vois sanoa että oltiin onnekkaita koska tää oli vasta kolmas yritys:o) Aloin vahvasti epäillä ku ei kk kuulunu ja rinnat alko olla tosi kipeet ja turvonneen tuntuset. Sit oon ollu varmaan jo viikon verra älyttömän vilunen.

Mie kans 28(tässä kuussa täytän 29) ja mies 39.

Kiva, että Rizzu aloitit ketjun meille syyskuisille. Mulla on la 7.9, eli sama kuin Kazalla ja esikoista kans odotetaan.
Olen 25 ja mies 24. Yritystä meilläkin oli takana jo vuosi.

Ensimmäinen neuvola on varattu 19.1 silloin on rv 7+0 Olen kans miettinyt tuota alkuraskaudenajan ultraa, mutta en ole vielä varannut aikaa.

Moikka!
Mielestäni syyskuisilla oli jo oma ketju, mutta taitaa olla kadonnut kuin tuhka tuuleen. Jatketaan siis tässä=)
Itse olen 24 ja puolisoni 27, ensimmäinen tuloillaan. Laskettu aika syyskuun alussa ja tänään laskujeni mukaan alkaa viikko 5. Toisessa kierrossa tärppäsi.
Tänä aamuna ensimmäisen kerran paha olo ja myös sellainen olo että on tulossa kipeäksi. Tukossa ja huimaa. Tuntuu, että lämmöt on koholla.
Toivotaan, että kaikilla pysyy asukki matkassa;)

Hei, kivaa kun meitä tänne ilmaantuu lisää. Minä tosiaan ihmettelin, eikö syyskuisille ole jo ketjua perustettu, mutta jatketaan tosiaan tästä.

Tänään ilmeisesti rv 4+5 menossa, eilen illalla ilmaantui varsin ""omituinen"" oire: hampaiden ja ikenien vihlominen. Voikohan se liittyä raskauteen? Vihlonta on toispuoleista, ja jatkuvaa. Saattaa tosin olla, että se liittyy siihen, kun minulta poistettiin 2 viikkoa sitten viisaudenhammas ja nyt se ammottava reikä on kasvamassa umpeen. Mutta tiedä häntä.

Muuten olo on edelleen aika epätodellinen. En usko, että olen raskaana, menkkoja vain ei näy, ei edes tiputtelua. Rinnat ovat edelleen arat ja turvonneen oloiset, välillä nipistelee masua. Siellä se 1 mm:n mötikkä venyttelee äipän kohtua... Hurjaa.

Me Malinin kanssa olemmekin jo tutustuneet siellä Vuoden yrittäneet -pinossa, nyt on mukavaa lukea uusienkin tuttavuuksien kuulumisia.

Minä uskaltaudun tänne, hyvin varovaisin mielin. Olenhan hyvin *iäkäs* eli mulla on ikää 39v ja miehellä 34v. toinen yhteinen lapsi on alullaan. ekasta liitosta mulla on jo kolme aikuisuuden kynnyksellä olevaa lasta. Eli kokemusta löytyy. mutta kuitenkin hötkyilen ihan samanlailla kuin muutkin.
rv 4+3 ja laskettuaika jotain 12.9.
Vauvahaaveissa olen ollut niissä aurinkovauvoissa ja jatkan sielläkin ihmettelyä vielä rv12 asti, minulla on keskenmenoriski suuri, syytä ei vaan tiedetä. (ikä).
On kuitenkin kiva ilmottautua tännekin, on jotenkin todellisempaa olla raskaana kun oikein odottajien puolella saa pyöriä. Alkuraskauden ultran tilasin tammikuun lopulle saapahan sitten nähdä onko siellä ketä ja onko oikeassa paikassa, kaikkihan on mahdollista.
Oireita ei oikeastaan ole, vähän väsy ja palelee mut ei muuta. Tästä on hyvä jatkaa. Onnellista odotusta syysketjulaisille!

Hei työt, kovin on vielä hiljaista meidän pinossa, eikö enempää plussaajia ole tänne eksynyt? Noh, onhan tässä vielä 2-3 viikkoa aikaa tulla mukaan.

Eilen testasin uusintatestin sillä Apteekin omalla. Vahva plussahan sieltä tuli. Joten kai se on vihdoinkin uskottava, että raskaana ollaan.

Tässä on miehen kanssa jo suunniteltu kesälomia ja auton ostoa ja vaikka mitä. Tiedän toki, että kaikki on vielä tosi varhaista, mutta minä ainakin olen päättänyt nauttia tästä niin kauan kuin on nautittavaa. Yleensä suhtaudun asioihin pessimistisesti, mutta tämän plussan myötä on kyllä optimistisuuteni kasvanut.

Eilen oli ekaa kertaa tosissaan paha olo, kun tuli miehen kanssa oltua sänkyhommissa heti aamutuimaan ennen aamiaista. Semmoinen ""höykyytys"" ei oikein sopinut ;)

Mutta muuten vointi on ihan ok, terveisin Rizzu & Untamo rv 4+6 (kai).

Kiva kuulla vähän kuulumisia! =)
Mitenkäs teillä muilla hurisee?
Ite oon kokoaja ihan innoissaan ja sit taas välillä tulee kauhee pelko siitä että tulee keskenmeno tai että muuten joku menee pieleen.... Oottelen kovasti että pääsis kunnialla tonne helmikuun puolelle ja ekalle neuvolakäynnille.
Onko teillä muilla muuten alavatsa turvonnu? Miulla tuntuu nimittäin et farkut, mitkä on aikasemmin ollu sopivat, ni nyt vähän kiristää, ni aattelin et jos on pientä turvotusta.... Kun ei se maha kuitenkaan ihan vielä oo sen pienen ansiosta kasvanu... ;o) Rinnat on edelleen kipeet ja vilutus kova. Muita oireita ei oikeestaan oo, mitä nyt välillä alavatsassa nippailee ja vähä juilii. Rv 6+2 menossa.
Voimia ja jaksamista ja hyvää onnea kaikille tähän alkumetreille! Kirjotelkaahan kuulumisia!

Heippa!
Turvotusta on minullakin. rv on 4+5, vau. hormoonit saa aikaan tämän turvotuksen ja kuuluu asiaan, tasaantuu kyllä muutaman viikon päästä eli silloin kun maha rupee muuten kasvamaan. Kyllä mekin *vanhat* ollaan suunniteltu jo vaikka mitä, ihan hullua kun km-riski on suuri. mut minkäs sitä ihminen luonnolleen voi.
Tänään ei enää maistunut aamutupakka! Jipii. Onneksi! Mulla on niin järkyttävät pahoinvoinnit etten yksinkertaisesti pysty polttamaan ja tämä on lasteni onneksi ollut joka raskauden aikana! Imetyksen loputtua sitten sorrun, toivottavasti nyt pääsen lopullisesti eroon!
Päivä kerralaan......

Pieni korjaus edelliseen! =) Rv siis nyt 5+3. Kuudes vko siis menossa just. Tässä on nii innoissaan että laskee miten sattuu.
No, nyt lähden tästä reippailemaan ulkoilmaan. Tänä aamuna oli eka kertaa vähä heikko olo. ja rasittaa ku on kokoaja aika väsyny. Vois viettää sängyssä koko päivän ihan kevyesti. no jos toi kävelylenkki vähän piristää...

Hei kaikille! Mä en tänne kuulu mutta oli pakko tulla fiilistelemään. Olin viime vuoden syyskuunketjussa ja tulin kurkkaamaan onko teillä yhtä jännät oltavat kun meillä silloin. ;) Meidän poika siis syntyi 21.9.05 ja vuosi sitten oli itsellä alkuodotuksen jännitykset päällä. Nyt kun katselee tuota omaa tuhisevaa melkein 4kk nyyttiä voi jo haikeudella muistella menneitä. Ja meille ei tule enää lisää lapsia joten ei pääse nauttimaan raskauden iloista ja oloista. Haluan toivottaa teille kaikille nautinnollista ja jännää odotusta ja mieleenpainuvaa synnytystä!! :) On se vaan ihanaa kun testaa plussaa!! =o)

Olen ollut aivan kamalassa flunssassa, enkä ole uskaltanut ottaa mitään lääkkeitä. En edes Nasolinia ja lopulta pelkäsin jo, että saanko tarpeeksi happea nukkuessa, kun nenä on aivan tukossa. Nyt siitä kaikesta niistämisestä on pää särkenyt ja nyt onkin samanlaista vihlovaa päänsärkyä liikkeelle lähtiessä, kuin aina kuukautisia ennen... Aamulla oli siivousvimma ja lisäksi olen ollut äksyllä tuulella! Hirvittää...

Toivotaan että tämä ei tarkoita mitään ja kuuluu kuvaan. Minkähänlaisia oireita tulee ennen keskenmenoa? Onko kokemuksia? Anteeksi negatiivisuuteni. Tiedän ettei kukaan halua ajatelle näitä tässä vaiheessa. Huomenna on varmasti jo parempi mieli. Mielialat tuntuu vauhtelevan (se sentään on tavallista raskaana ollessa).

Rinnat on olleet arat päivittäin ja myös vaikeuksia mahtua farkkuihin. Rv on nyt 5+3. Jarrusukat vauvoille jalkoihin :)

Keskenmenon oireet ovat hyvin yksilöllisiä. esim. joillakin alkaa kovilla kivuilla ja vuodolla ja toisilla kuten itselläni;raskausoireet vaan häviävät. ei mitään ja sitten tulee tunne että tämä on ohi.....
Tässävaiheessa raskautta meidän ei auta kuin odottaa.....
minä odotan ekaa ultraa että näkisin onko siellä ketä ja onko oikeassa paikassa. Silti kuulostelen itseäni, oireet pitäis lisääntyä raskaushormoonin lisääntymisen myötä.
Ja tietysti toivon että raskausviikkoja olisi jo enemmän, vaikka 10, niin tuntuisi jotenkin todellisemmalta. rv 4+6
Hyvää päivän jatkoa.....

Hyvää alkanutta viikkoa! Mama onkin ollut aikaisin liikenteessä, kun on koneella ollut jo klo 6.42. Vai oletko kenties vuorotyössä, jolloin jää öisin aikaa selailla nettiä?

Kävin äsken lääkärillä, jalkapöytäni on ollut kipeä nyt kuukauden. Antoi lähetteen ortopedille. Mainitsin jo nyt raskaudestani lääkärille, sillä jos otetaan röntgen-/magneettikuvia, pitää pikku Untamo suojata TOSI hyvin. Ehkä kärsin jalastani seuraavat 3 kk ja jätän kuvat ottamatta ainakin tällä ekalla kolmanneksella.

Oli muuten ihana lukea yhden fiilistelijän tuntemuksia, miltä hänestä tuntui tasan vuosi sitten! (Sorry, nimimerkki jäi unholaan.) Ihanaa, että vauva on syntynyt ja kaikki ovat onnellisia!

Mutta onpa odottavan aika pitkä. Koko viime yön pyörin sängyssä saamatta oikein kunnolla unta, kun mietin auto-, vaunu- ja vauvan sänkyasioita. Huoh. Tätä tämä vissiin on tästä eteenpäin.

Mutta mukavaa viikkoa kaikille!

Liitynpä minäkin joukkoon. Testasin lauantaina plussan, en uskonut ja odotin tähän aamuun ja vahva plussa tuli!!! Siinä sitä sitten oltiin ihmeissämme. Laskettu aika olisi 13.9.
Ainoa mikä tässä vähän pelottaa on tuulimunan mahdollisuus... kävin tutkimuksissa viime kuussa gynellä. Ultrattiin, kaikki ok. Sitten menin verikokeisiin ja soitin viime torstaina tulokset, ja lääkäri sanoi etten ole ovuloinut.
Nyt kuitenkin menkat myöhässä viikon raskaustesti vahva plussa????
Soitin aamulla yhdelle diacorin gyniksistä (oli muuten tosi tympeä) ja hän suositteli ultraa tuulimunan varalta.
Varasin ajan ensi viikon perjantaille ultraan joten toivotaan että siellä jotain näkyy. Lähdetään reissuun kahdeksi viikoksi 21.1 joten ei ole kiva, jos matkan aikana tapahtuu jotain.
En kyllä edes tiedä miten tuulimuna tulee ""pois"" joten asiasta tietävät, niin laittakaa viestiä.

Oireita on ollut todella paha olo parin viikon ajan, helpottaa aina iltaisin ja alavatsa turvonnut.

Nyt pitäkää peukut pystyssä että masussa on tosiaan pikkunen.

Ja kaikille ISOSTI ONNEA! On tää ihanaa...

Paljon onnea kaikille plussanneille!

Ilmottaudun mukaan. Mä plussasin 27.12. Ja nyt olis menossa 7. raskausviikko (6+2). Esikoisen laskettuaika olisi 2.9.
Kahden viikon päästä olisi edessä ensimmäinen neuvolakäynti.

Olen 26 v. kuten myös mieheni. Meillä tärppäsi niin sanotusti heti. Oli kyllä arveltu siinä menevän vähän kauemmin, joten yllärinä tuli, mutta nyt on shokista toivuttu ja pikku hiljaa alettu tottua ajatukseen, että vauva tulee. Nyt vaan toivoo, että kaikki menisi hyvin..

Vähän tulee kiire, että saadaan koulut kevääseen mennessä käytyä loppuun, mutta eiköhän se järjesty, kunhan vaan ajatukset pysyisivät kasassa..

Mulla ei itseasiassa ole juuri mitään oireita. Rintavarustus on vähän hellänä ja nännit alkaa tummua, mutta muuta ei ole. Mikään ei kuvota, ei väsytä, mahaa alkupäivinä nipisteli, mutta sekin on helpottunut..
Antoisaa odotusta kaikille!! (jos sitä nyt niin antoisaksi voi sanoa..)

Minähän se taas täällä, varsinainen palstamamma!
Olen nyt töissä mutta minä olen sellainen aamuvirkku ja aamuisin on hiljaista kävästä netissä ennenkuin muu perhe herää!
Ja täällä töissä on kans joskus hiljaista jos asiakas on myöhässä sovitusta tai peruu tulonsa kokonaan.
Kyselit Hanne tuulimunasta, no olenhan minä senkin kokenut jo tähän ikään.
Tuulimuna saattaa viihtyä kohdussa viikkoja ilman että tulee pois, minulla huomattiin kun menin niskapussi ultraan ettei siellä mitään olekkaan ja olikohan rv 11. sen jälkeen olen aina käynyt varhaisultrassa, niinkuin nytkin menen. Mutta yhtä yleisesti tuulimuna voi vuotaa pois milloin tahansa. ikävä juttu. Tuulimunassakin tarvitaan se hedelmöittynyt munasolu joka ei vaan jostain syystä lähde kehittymään kiinnittymisen jälkeen. (muistelen näin) se miksi raskaus jatkuu, johtuu istukasta joka kuitenkin on jatkanut toimintaa.......
Hanne, kyllä siellä jo ens viikon pe jotain näkyy, ole huoleti! jos syke ei vielä näy niin ainakin ruskuaispussi löytyy!
Tsemppiä kaikille ketjulaisille. toivottavasti minun höpötyksistä on jollekkin apua!

Heippa!
Onpas täällä jo paljon porukkaa=) Hieno juttu! Täällä menossa 5+4 ja rinnat on nyt niin kipeät, ettei mahallaan voi enää nukkua. Vatsakivut ovat hellittäneet, vain välillä vähän nipistää.

Ainoa ongelma tällä hetkellä on tulevat polttarit, jotka luultavasti ovat ensi viikonloppuna. Raskaudesta tietää puolisoni lisäksi kaksi parasta kaveriani ja en haluaisi sitä muille vielä kertoakkaan. Ensin ajattelin, että väitän viettäväni tipatonta tammikuuta, mutta luulen ettei sitä usko kukaan;). Ajattelin, että helpoimmalla pääsee, kun kertoo totuuden. Mitä itse tekisitte vastaavassa tilanteessa? Minkälainen on keskenmenon mahdollisuus tässä vaiheessa?
Entä kuinka yleinen on tuulimuna?

Mukavaa viikon alkua,
Anneli=)

Voi kiitos Mama... tieto tuli tarpeeseen. Eli ultraan siis. Sittenpähän tietää, että viettääkö kaksi viikkoa Thaimaassa kokista vai vinkkua juoden.. heh heh. TOIVOTTAVASTI KOKISTA!
Kyllä odottavan aika on pitkä. Tulis jo perjantai 20.1 niin tietäis. Onneksi ultra on jo aamulla niin ei tartte koko päivää jännittää.

Tuulimunan yleisyydestä.. jostain luin että on aika yleinen.
Jännä vaikka miten yrittää ottaa tän nyt pahimman mahdollisen kannata mutta silti sitä jotenkin mielessään jo suunnittelee kaikkea. Vaunuja, vaatteita yms. Hullu mikä hullu! Töistäkään ei tule mitään!
Onneksi kukaan ei näe kun olen taas netissä koko päivän..

Kyllä se tuulimuna ilmeisesti aika yleinen on. Keskenmenosta en tiedä, kun sen että todennäköisyys pienenee tosi paljon 12. raskausviikon jälkeen.
Mäkin olen joutunut selittelemään kaikenlaista, kun olen aina viihtynyt baareissa ja harrastelen aika paljon viinejä, ihan jo työnikin puolesta.
Tipaton tammikuu on upunnut aika moniin ja samoin vahva selkäsärkylääkitys. Selkä kipeytyi muka liukastuessa.. Välillä kyllä itsäkin huvittaa nämä kootut selitykset.
Olen kertonut luotettaville, läheisille ystäville. Eli lähipiiri tietää. Muuten ajattelin vielä malttaa pitää suuni kiinni ensimmäiseen ultraan asti. Tämmöisillä asioilla kun on taipumus kiiriä. En haluaisi puolitutuille selitellä, jos vaikka jotakin sattuukin.
Vanhemmatkaan eivät vielä tiedä. Odotetaan että saadaan ultrakuvat ja lähetetään ne sitten tuleville isovanhemmille ; )

Tervetuloa mukaan kaikki uudet ja paljon onnea!!!

Kauhee huoli ja paniikki kyllä tuli ku luki noita tuulimuna ja keskenmeno juttuja..... Ei kai pitäs hirveesti panikoida ku jos niin käy ni sit vaan käy. Luoja yksin tietää.....
Itelläni eka neuvola tosiaan vasta 8.2(sillo rv10 menossa). Ihmettelin vähä et vasta sillon, mut se täti sano et ne on ottanu yleensä siinä vaiheessa ekalle käynnille. Varmaan tietysti jos jotain sairauksia tai muuta ni sit olis ottanu aiemmi...

No, ei auta nyt ku katella mitä tuleman pitää ja ootella. Hyviä jatkoja kaikille!! =)

Hanne! Meillä on samana päivänä toi alkurask. ultra! Mahtavaa, mulla se on klo 12. Siihen asti tämä elämä on yhtä kysymysmerkkiä, että onko siellä joku vai ei.

Kukas sanoi, että olis polttarit? Siis onko ne sun omat polttarit? Jos on, niin ehkä kannattaisi kerto sit totuus, ettei joudu koko iltaa nälvinnän kohteeksi. Mut jos ne on jonku muun, voit kenties keksiä verukkeen.

Mulla olis omat valmistujaispippalot lauantaina. Olen luvannut tarjota kuohuviiniä, joten mun on pakko kastaa kieleni siihen, ehkä nielaista kaksi kulausta, mut sit pitää vaivihkaa kai miehen kanssa vaihtaa lasia illan aikana. Ja sit ajattelin olla niin juoni, että ostan sitä kaupan (melkein) alkoholitonta siideriä 1½ litran pullon ja laitan ne vanhoihin siideripulloihin, siitä tulee 3 pulloa. Eiks tää oo tarpeeks huijausta? Loppuillasta toivon selviäväni, kun porukka on jo kännissä, niin ei ne huomaa. Meille on tulossa max. 9 vierasta. Se on kyllä paha, että jos lähdemme baariin ja joku ostaakin snapsit, niin sitäpä ei sit huitastakaan kurkusta alas. Ehkä pitää siihenkin huulet kastaa, muttei niellä yhtään. Toisaalta tekis mieli kertoa, mut mies on eri mieltä. Saa kans luvan auttaa tässä asiassa mua.

2 viikon päästä menen pomon kanssa väitökseen ja sen jälkeen karonkkaan. Siellä kuulemma juodaan kans kuohuvaa ja viinejä. Siellä siis pomo varmaan arvaa tilanteen, etenkin kun se tietää, että lapsettomuustutkimukset olisivat olleet juuri edessä. Mut silloin on se ultra tehty, joten voin sanoa siihenastisen varman tiedon asiasta, jos syke yms. ovat paikallaan.

No niin, tulipa TAAS vuodatettua.

Omat on polttarit ja stressaa ihan kamalasti. On niin epävarma olo... Itsekin mietin kertomista, mutta jotenkin tuntuu, ettei vielä haluaisi. Jos sitten kaikki ei olekaan hyvin ja tulee keskenmeno, mutta onhan sekin ihan normaalia?! Ja sitten vaan yritetään uudestaan=) Mies kyllä haluaisi kertoa koko maailmalle, sen verran onnellinen hän on=)

Yhteistyössä