Syyskuun 2009 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, tulin pikaisesti tässä aamiaisen välissä lukemaan kuulumiset... En kyllä kerennyt kuin tämän päivän, joten en tiedä, että tuliko jotain missattua... Joka tapauksessa...

Ellinoora, esikoisen kohdalla ei mullakaan kokenut vanhempi lääkäri kerennyt löytää niitä ääniä ja viikkoja oli silloin tasan 14+0. Se lääkärin vastaanottoaika on niin rajallinen, että se pitäisi suorittaa nopeasti ja onnistua melkein kerralla. Ei ollut yhtään huolissaan, kun ne tosiaan on vähän hankala löytää vielä tuossa vaiheessa. Lähetti meidät sitten kuitenkin saman tien vielä terkalle, jolla oli enemmän aikaa etsiä niitä ja kun me ei oltu edes saatu kuulla niitä vielä kertaakaan siihen mennessä. Kyllä se terkka sitten hetken päästä ne löysikin. Ei varmaan hirveää hätää, mutta kyllä mua varmaan sinuna huvittaisi soittaa terkalle jo kysyä josko voisi vaan kuunnnella ne äänet, että saat mielenrauhan. Jos kaikki on np-ultrassa mennyt hyvin, niin on kyllä aika todennäköistä, että kaikki menee hyvin loppuunkin asti. :)

Voi että! Jaksamisia Aamulle! Toivottavasti kaikki nyt vaan menisi hyvin!!! Stressaavaa on...

Mun on ihan pakko jo mennä...

Ihanat kuulumiset Tillillä. :) Aamu, tosi kauhealta kuulostaa, mutta ei voi varmaan muuta kuin odotella. Saikulla olet varmaan edelleen? Nyt vaan jaksamista ja positiivisia ajatuksia sinne... Ja täytyy vain uskoa, että kaikki sujuisi edelleen hyvin. Saako kysyä, mistä se vuoto sieltä tulee, eli kohdun pinnalta limakalvoista vaiko jostain hematoomasta?

Juu-u, töitä tarttis tehdä...

Toukokuisista tunkeilen..Ellinooralle kommenttia; minulla ei sydänääniä saatu kuuluviin 14+ viikolla, vaikka kokenut terkka kuinka kaiveli. Aina viikolle 18+ sydänäänien löytäminen oli aina melkoista tuuripeliä, vaikka kaikki ihan ok. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, se on vaikuttanut asiaan. Eli kaikki voi olla ihan ok vaikkei ääniä olekaan saatu kuuluviin! Oman mielenrauhan takia asia toki kannattaa tarkistuttaa.

Mukavaa odotusaikaa teille kaikille,
Aurorah 32+6

tilli: ihania kuulumisia, se on ehkä maailman paras päivä kun saa käydä sitä sinttiä kurkkimassa ultrassa! onnea kauheasti!

aamu: olet kyllä oikea sankari ja sinulle pidetään peukkuja ja varpaita pystyssä koko porukka. jospa se vielä siitä iloksi muuttuisi.

monik: jospa ne äänet alkaisi sielläkin pian kuulua ihan kunnolla...

eemi: ei housuista tietoakaan täällä, tosin nyt neuvolan lukemat vastasi enemmän omaakin tuntumaa, yhteensä n. 3kg tullut lisäpainoa minulle raskauden aikana (ekalla kerralla oli yli 4,5kg!) eli paino oli alhaisempi kuin ekassa neuvolassa. olinkin jotenkin tosi turvoksissa siinä alussa, nyt on paljon normaalimpi olo. korkeavyötäröiset paksut sukkahousut ja siisti vartalonmyötäinen trikoomekko, siinä mun vakiovaaatteet toimistoon nykyisin, maha näyttää ihan vauvamahalta eikä läskikasalta kun ei vyötärö halkaise sitä keskeltä. parit äippähousutkin on mutta antaa niiden vielä odottaa...

dinna: hyvä, tuo helpottikin vähän, olis pitänyt itsekin pyytää terkkarin käsittely heti lekurin jälkeen..:)

kiitos kaikille neuvoista ja omista kokemuksista!

joo, soitin äsken sinne neuvolaan ja sain ajan ensi maanantaiksi, ehti aamusta, ei tässä kuutta viikkoa voi millään odottaa. lääkäri kuunteli muuten aika ylhäältä ääniä, navan molemmin puolin, muisti palailee pätkittäin, mutta muistelen, että ekan raskauden aikaan äänet kuulu paljon matalammalta, muistan että oli häpykarvatkin siinä geelissä kuuntelun jälkeen... jospa hän ei oikeasti vain osannut kuunnella! mitään lukemia tai mitään en nähnyt tai lääkäri kertonut, olin vain aika ihmeissäni kun ei ääniä kuulunut, ekan kanssa kuului viikolta 10 muistaakseni.

myös ultrassa ei puhuttu istukan sijainnista mitään, eli en tiedä onko edessä vai takana vai missä. miten sitä ei toisellakaan kerralla osaa näitä asioita vielä kysyä?

olen nyt kuitenkin niin sekaisin, että menin ja tilasin netistä sellaisen kotidopplerin, sen saa sitten kuitenkin hyvään hintaan myytyä taas eteenpäin, ei siinä niin paljon menetä. jos tämän mielenrauhan saisi jollain ostettua. hävettää kyllä vähän tämä höpsöys... mutta teille uskaltaa tunnustaa:)

tsemppiä kaikille!

ellinoora

aurorah: kiitos tiedosta, muistelen että mullekin joku gyne joskus sata vuotta sitten on sanonut, että kohtu kallistuu taaksepäin... viime raskauden aikaan ei kyllä kukaan sanonut mitään ja maha ainakin on näkynyt molemmilla kerroilla aika nopeasti, että en sitten tiedä eteen vai taakse vai sivulle se sitten sojottaa..:). mutta näköjään se kuuntelu on tosiaan melkoista tuuripeliä! kyllä se tästä!

Lalla, 29+31, la 25.8., esikoinen, TYKS
Aamu, 29+40, la 1.9., toinen(tyttö 07/07), NKL
bambu86 22+32, la 1.9 esikoinen
Ellen83, 26+32, la 2.9., esikoinen, NKL , rakenneultra 14.4.
selene 22+25, la 3.9., esikoinen
kata76, 32+31, la 3.9., toinen (poika 08/07), TYKS,rakenneultra 16.4.
Odottaja, 36+38, la 5.9.,esikoinen, NKL , ultra 19.2.
Eemi, 24+24, la 5.9., esikoinen, TYKS, ultra 20.4.
Utelias pahalainen, 30+31, la 8.9., esikoinen, TYKS, ultra 20.2.
Ellinoora77, 31+31, la 14.9, toinen (poika 07/06), KOS, rakenneultra 27.4.
Monik, 21+22, la 22.9., esikoinen
Sasa_sofia, 34 + 32, la 23.9, viides,SEKS
Tilli, la 24.9, esikoinen, TYKS, rakenneultra 7.5
Lolako, 25+27 la 25.9, kolmas

Huh, onpas teille nyt sattunut ja tapahtunut kaikenlaista! Aamulle toivon superpaljon onnea ja toivottavasti suurempi todennäköisyys voittaisi eli kuuluisit 70 % onnekkaiden joukkoon.

Ellinoora, kuulostaa kyllä avuttomalta lääkäriltä... Onneksi sait uuden neuvola-ajan! Lääkärin törttöilyjen perusteella uskoisin, että neuvolantäti saa sulta varmasti sydänäänet kuuluviin.

Mulla oli eilen neuvola ja se oli kammottavin kokemus tähän mennessä: siellä oli sijainen ja opiskelija harjoittelijana. Jouduin odottamaan vastaanottoa noin puoli tuntia ja itse vastaanotolla meni lopulta vain 20 min. Tulin sieltä suoraan kotiin ja purskahdin itkuun! Ärisin asiasta koko illan puhelimessa siskolle ja äidille. Illalla en saanut untakaan ja aamulla heräsin neljältä ihan ahdistuneena. Tänään on onneksi jo parempi fiilis, vaikka silti ottaa päähän.

Kaikki oli siinä mielessä hyvin, että vauvan sydän sykki ja syke oli 150. Harjoittelija ei löytänyt sykettä enkä yhtään ihmettele. Se ei uskaltanut yhtään painaa sitä keppiä vatsaa vasten ja yritti kaiken lisäksi liian ylhäältä, aika lailla heti navan alta. Sijainen sai sykkeen nopeammin kuulumaan, keskeltä vatsaa ennemmin häpykarvojen kuin navan puolelta. Sanoikin, että kohtu on vielä alhaalla tässä vaiheessa eikä ole noussut niin korkealle. Kohdunpohjaakaan ei vielä mitattu. Vähän kyllä ehti kylmätä, kun se opiskelijaparka etsi ja etsi eikä löytänyt... Ajattelin vain mielessäni, että mies on sitä mieltä, että vatsassa on kaikki hyvin, niin piru vie, siellä myös on kaikki hyvin. Onneksi syke löytyi lopulta helposti, kun joku osasi sen vain hakea!

Ärsyttävimmät uutiset oli ne, että sokerirasituksen kolmesta sokeriarvosta yksi oli pienimmän mahdollisen välin koholla eli 0,1 verran. Verenpaineen alapaine oli myös selvästi enemmän kuin viimeksi.

Mutta kohtelu siellä neuvolassa oli kaikkein kamalinta! Olin kuin joku tyhmä akka liukuhihnalla. Sijainen + harjoittelija eivät tienneet minusta etukäteen yhtään mitään. Väittivät asioita kivenkovaa toisin kuin oma kätilö on sanonut. Eivät tienneet minun raskausviikoistakaan ja väittivät, että olen itse laskenut väärin. :( Mullahan tilanne muuttui siellä nt-ultrassa. Sokerin takia nostivat metelin, että minun pitää heti mennä ruokavalioneuvontaan ja käläkäläkälä. Viimeksi oma kätilö sanoi, kun juteltiin tosi pitkään asiasta, että sen mielestä mulla on ruokavalio kunnossa eikä sillä ole moitittavaa. Ja nyt menen ensi viikolla sen samaisen kätilön luo neuvottavaksi... Hohhoi. Ainakin aion avautua tuosta tämänviikkoisesta enkä suostu ottamaan sitä opiskelijaa kuuntelijaksi, jos meinaa mukaan tunkeutua.

Tuohon neuvolaan asti olin saanut vain ja ainoastaan loistavaa palvelua ja asianmukaista suhtautumista kiloista huolimatta. Nyt sitten rysähti kertaheitolla ja kyllä masensi! Tajusin illalla, että mulla ärsytti eniten se, että ne pitivät minua tyhmänä ja läskinä, joka syö itsensä hengiltä, jos sitä ei heti määrätä ruokavalioremonttiin. Todella turhauttava asenne, koska laihdutin kuitenkin ennen raskautta yli 20 kiloa, joten luulisin tietäväni jotain ruokavaliosta...

Alkaa vieläkin keittää, kun ajattelen niitä kahta älykääpiötä, anteeksi nyt vain!!

Muuten oon tosi väsynyt. Viime viikon 6-päiväisen työviikon jälkeen opiskelin koko sunnuntain ja sen jälkeen joka ilta töiden jälkeen paitsi en yhtenä iltana, kun tuli taas koomamainen huono olo ja ilta meni nukkuessa. Huomenna olen lähdössä suoraan töistä opiskelemaan ja tulen kotiin la-iltana. Uuvuttaa jo ajatuskin, mutta pitää jaksaa mennä nyt, kun kotiin jää vain yksi kotimies eikä kahta. ;)

Nyt on kuitenkin mennyt viikko, etten ole iltaoksennellut! Huonoa oloa on välillä ollut ja aamulla olen yökkäillyt lahjakkaasti. Tänään hemmottelin itseäni niin paljon, että kävin oikein kunnolla shoppailemassa - teki hyvää! Kolmet äitiyshousut tilasin ulkomailta, kun en lähempää löytänyt, ja ne oli onneksi kaikki hyviä! Tuli fiilis, että josko tästä raskaudesta voisi joskus iloitakin... :-D

Lalla 16+2

Voi Lalla... Kyllä mua ihmetyttää, etteivät asiantuntijat KOKEILE PALPOIDEN, missä se kohtu sijaitsee! Herranjestas, mä tiedän itsekin paremmin kuin tuo Ellinooran lääkäri ja Lallan saama harjoittelija! Mulla ollut harjoittelija kokeili tosi hyvin ja reippaasti, ja sai sydänäänet siitä alhaalta kuulumaan lähes samantien. Ei voi ymmärtää.

Ja aina tuo taitaa olla sama juttu noiden sijaisten kanssa - kannattaa vaan suoraan olla siihen omaan terkkaan yhteydessä vaikka puhelimitse, ja ihmetellä sijaisen käytöstä. Koska jos jotain on jo sovittu, niin ei kai sitä jonkun sijaisen puheen/päätöksen perusteella lähdetä perumaan.

Ihmeellistä, mä oon ihan pöyristynyt täällä enkä yhtään ihmettele, että harmittaa rajusti. Kuitenkin tässä liikutaan niin herkällä alueella, että ammattilaisten olisi kyllä tarpeen tarkemmin kuunnella potilasta, eli sitä tulevaa äitiä.

Mutta se taas tästä. Elloksen paketti pitäisi hakea töiden jälkeen postista... :)

eemi: voisitkin alkaa meidän omaksi lääkäriksi:) mustakin joskus tuntuu tuon terveyden huollon suhteen, että tosi vähäiset asiat jos tekis toisin, niin pääsis vähemmällä huolella... nyt vähän harmittaa, etten pyytänyt aikaa jo täksi päiväksi, ei olisi tarvinnut viikonloppua huolehtia turhaan, mutta ehkä sitä jaksaa maanantaiaamuun odottaa. mutta pitää vaan oppia itse huolehtimaan ja seuraamaan tarkasti näitä juttuja.

mun kaksvuotias kyseli tänä aamuna, että mitä äitin masussa vauva syö ja ottaako isi sen sieltä sitten pois... ollaan luettu yhtä vallaton vauva-kirjaa ja siitä varmaan nuo ajatukset tulleet päähän. olen tosi avoimesti kertonut pojalle vauvasta, hän on ollut tosi iloinen ja positiivinen asiasta, vaikka ei tietysti ymmärräkään mitä se todellisuus sitten on. mutta kiva ainakin hyvällä mielellä yhdessä odottaa. kunpa kaikki nyt menisi sitten hyvin.

pojan kanssa ollutkin aika vaikeaa pari viikkoa, uhmaikä on ehkä pahimmillaan ikinä just nyt, kaikessa mahdollisessa pitää yrittää tehdä oman mielen mukaan. eilen esimerkiksi vein huutavan ja potkivana päiväkotiin, kun ei mikään enää tepsinyt, siellä oli itkenyt yli puoli tuntia sitten. arvatkaa itkinkö itsekin ja sinne neuvolaan oli vielä kiire. sitten taas tänä aamuna jäi niin iloisena ja vilkuttelevana hoitopaikkaan. ikinä ei tiedä mistä päin tuulee...

huomenna mennäänkin teatteriin ja sunnuntaina uimaan, mukavaa tekemistä tiedossa eikä tarvitse masua koko ajan miettiä... oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

ellinoora 13+4

lalla: ihan kamalaa tuo sun kohtelu neuvolassa! mulla on ollut tökeröitä hoitajia, mutta ei koskaan kyllä noin epäasiallisia! luulis tosiaan, että ne vähän katsois, miten olet itseäs hoitanut jo ennen raskautta, eikä vaan tuijottaisi nykyisiä lukemia. tosi ikävää käytöstä... kovasti tsemppiä!

Utelias pahalainen, 30+31, la 8.9., esikoinen, TYKS, ultra 20.2.
Sasa_sofia, 34 + 32, la 24.9, viides,SEKS , rakenneultra 18.5

Ultra kuulumisia
Päivitin listaa uudelleen. Laskettu aika muuttui päivällä. Siellä se keikkui ja kiemurteli. Np- arvo oli jotain 1,4 ja kuulema ihan hyvä mun ikään nähden. Se korkein arvo muistaakseni oli jotain 3.1 niin sitten vasta on hälyttävä..Voi ette usko miten sain itkua nieleskellä kun katsoin miten meitin "rusina" viuhtoi menemään..Ja miten pitkä jopa 5.3cm =o)

Kilppari arvoista sen verran, että hoitaja oli sanonut mulle vahingossa väärät arvot. Joten ei ole kilpparissa mitään pahaa..Voisin sanoa että paskoin melkein housuuni..

Huomenna perheen kanssa uimaan ja sen jälkeen johonkin ravintolaan syömään. Kun meillä ei oikein ole perheen kanssa ns. yhteistä aikaa. On lasten harrastukset ja koulut ja kaikki mahdolliset menot. Nyt kerrankin on mahdollisuus mennä niin mennään.

Voidaas paksusti
Sasa_sofia 12+1

Ihanaa Sasa_sofia, että teidän pikkuisella on kaikki hyvin! :)

Yritä jaksaa Ellinoora, toivottavasti maanantaina selviää, että kaikki on kunnossa.

Ja Lalla, kyllä muakin rupes kiukuttamaan kuin luin miten sua neuvolassa kohdeltiin. Tosi inhottavaa, toivottavasti et tuota sijaista joudu enää katselemaan.

Eipä tässä muuten ihmeempiä. Tänään kylläkin tuli kauhea pahoinvointikohtaus ruokakaupassa. Juuri kun julistin, ettei pahoinvointia ole enää ollut... Oli pakko jättää mies ostosten kanssa ja kiiruhtaa itse ulos hengittelemään raikasta ilmaa. Jokin haju sen taisi laukaista, huh. =)

No mutta hyvää viikonlopun jatkoa, taidan pikkuhiljaa mennä nukkumaan.

Ellen 15+3

Utelias pahalainen, 30+31, la 8.9., esikoinen, TYKS, rakenneultra 24.4.
Sasa_sofia, 34 + 32, la 24.9, viides,SEKS , rakenneultra 18.5

Päivitin minäkin listaan rakenneultran. Mulla on kutina helpottanut ja syykin selvisi kun hiukan mietin syömisiäni. Mulle iski alkuviikosta aivan järkky lakun ja salmiakin himo ja niitä tuli puperrettua liikaakin. No heti kun jätin ne kokonaan pois laantui kutinakin.Vieläkin kutisee, muttei enää enempää mitä kuiva iho yleensäkin ja rasvaus auttaa.
UP 14+4

Nostetaas hieman meitä ylöspäin !!
Viikon loppuna sattui jotain jota en edes tiedä mitä tapahtui..Olimme mökillä tavallisesti ja pesin lattian tasossa hiuksiani, kun aivan yllättäen tuntui kun olisi jotain nestettä olisi holahtanut..En sitten tiedä oliko se pissaa vai mitä mutta säikähdin kauheasti..Vuotoa ei sen jälkeen tullut..Olen tässä kahden vaiheilla uskallanko soittaa neuvolaan ja kysyä hölmönä että mikä on tilanne..Laps vettä se tuskin oli kun sitähän sitten tippuisi koko ajan..Kumma homma kuitekin maha tuntui sen jälkeen tyhjältä..Eli ihan kuin jotain kuitenkin olisi tullut pois

Sasa_sofia

huomenta kaikille!

ihan ensiks omaa napaa, kävin siellä neuvolassa aamulla ja huh, sieltä se pumputus löytyi PIIITKÄÄN etsimisen jälkeen... ehdin siinä yli 10 minuuttia maatessani ja tyhjää huminaa kuunnellessani jo miettiä kaikki asiat läpi. miten pitää perua sijaisen haut tältä viikolta ja harmitell amiten monelle olen jo ehtinyt raskaudesta kertoa. onneksi terkka oli tosi rauhallinen ja jaksoi etsiä uudestaan ja uudestaan samat kohdat, aika läheltä häpyä se ääni sitten lopulta löytyi. syke vaihteli 158-170, paljon korkeampi kuin esikoisella...oliskohan sittenkin tyttöä tiedossa:) joo tiedän, ihan humpuukia tämmöinen ajattelu.

sasa_sofia: onnea ultranäkymistä, niin se sinunkin huoli alkaa vaihtua onneksi siitä, että kaikki onkin hyvin! en tiedä tuosta nestehommasta, mutta minulta ainakin joskus tulee todella juoksevaa valkovuotoa (sori nää eritejutut), tuntuu että pissa menee housuun tai menkat/verenvuoto alkaa. just sellainen hulahdus. mutta ei se sitten ole kuin ihan tosi kirkasta valkovuotoa. mitään tulehdusta mulla ei ole, lääkäri on sanonut, että joillakin vaan valkovuodon koostumus/määrä on sellainen. jospa sullakin raskaushormonit muuttaa koostumusta tai jotain...

utelias pahalainen: onneks kutina on helpottanut ja olet löytänyt syynkin siihen!

kiitos kaikille tsempeistä, onneksi oli tosiaan vain äikähdys ja hätäily kyseessä...viikkoja alkaakin olla koossa jo mukavasti kaikilla, eikös kenelläkään tunnu vielä nykäisyjä jai kuplimista mahassa..? sitä odotellessa:)

ellinoora 14+0

Ihanat uutiset Ellinooralla! Ehdin mäkin jo jännittämään sun puolesta täällä... :) Ja joo, mullakin on noita "hulahduksia" - ja valkkaria se on ollut. Jotenkin sitä tulee sellaisissa pätkissä, että yhtäkkiä vaan tajuaa, että alkkarit on märät. :/ Hm... No, kai se on normaalia.

Ellenin pahoinvointikohtauksen tunnista myös... Jääkaapin hajut tekee usein aamulle tosi oksuolon, vaikkei muuten olekaan mitään ongelmaa. Helpottaa heti, kun lähden viemään koiraa ulos aamupissalle. Joten en tuosta kauheasti kyllä kärsi, mitä nyt aamulla eväitä tehdessä. ;)

UP, mulla himottaa kanssa salmiakkia ihan hirveästi. Muutenkin tykkään, mutta nyt se on jotenkin ylikorostunut se himo! Yritän hirveästi pitää sen määrän siinä 50 g päivässä, jos ostan pussillisen niin pitää riittää pitkälle... Ja yritän olla ostamatta joka viikko. Mutta muuten varmaan söisin joka päivä!

Mulla oli muuten jo verenpaine viimeksi neuvolassa hiukan korkeampi, mutta silti normaalin alalukemilla. Ajattelin vain siinä itsekseni, että mahtaisko salmiakilla olla vaikutusta... ;)

Mä kyllä luulen kuuluvani niihin, jotka ei tunnista niitä ekoja kuplivia liikkeitä lainkaan. Mulla muutenkin myllertää välillä mahassa niin hirveästi, etten välttämättä sellaisia pieniä hipaisuja noteeraa ollenkaan. Että odottelen rauhassa sitä raskauden puoliväliä...

Eemi 15+2

Minulla oli neuvola tänään, kaikki oli muuten hyvin paitsi vieläkin virtsassa punasoluja :( pitää taas viedä pissanäytettä. Eilen illalla kyllä tuntui että joskohan alkaisi taas virtsa tulehdus, kun yöllä piti 5 kertaa käydä pissalla ja aamulla kanssa. Toivottavasti ei nyt tule koska se on aika kauhea! Pitää juoda paljon karpalomehua!

On kyllä tosi muhkea olo muutenkin, suurin osa vaatteista ei istu yhtään! Että on sitten aika suppea vaate varasto. Mulla oli ihan eka neuvolaan paino noussut vähän yli 4kg, onneks vielä ollaan samoissa! Tuntuu kyl et olis isontunut paljon! Varsinkin kun normaalisti olen hoikka. Tissitkin niinkuin pamelalla, 2 kuppikokoa kasvaneet.

Mites teillä muilla, voitteko paksusti??

Hienoja uutisia Ellinooralla!

Noista eritteistä... mullakin on välillä sellainen olo, että jotain isompaa vuotoa tulee, mutta kun käyn vessassa katsomassa, ei oikeastaan näy mitään, ei alkkareissa eikä paperissa, tosi outoa.

Bambu, mulle menee vielä kaikki vanhat vaatteet eikä painokaan ole noussut, mutta toisaalta oletkin jo kolme viikkoa mua edellä, ja mulla oli jo lähtiessä aika paljon ylimääräistä. Vaatteetkin oli raskautta edeltävän laihdutuksen jäljiltä aika väljiä, joten en usko että vähään aikaan tarvii uusia vaatteita ostaa suurentuvalle mahalle. Ennen vuodenvaihdetta siivosin vaatekaappia ja heitin osan liian isoista vaatteista pois, osan jätin talteen raskautta silmällä pitäen. Saa nähdä sitten myöhemmin miten sopii päälle.

Eemi, mullakin on välillä mahassa sellainen meno, että saas nähdä osaanko erottaa vauvan liikehdinnän.

Tilli 12+4

Mulla on myös valkkari sen verran juoksevaa, että "hulahduksia" sattuu täälläkin. Muutaman kerran olen töissä juossut vessaan tarkastamaan ettei vaan "alkanut menkat" kun on niin samankaltaisia oireita tullut.
Mulla myös kuplii masussa muutenkin....siis ilmavaivat on järkyttävät, joten en varmaan osaisi yhdistää sitä lapsen liikkeisiin jos sattuisi olemaan jotain muuta kuin sitä ilmaa. =)
UP 14+6 (Huomenna alkaa taas uusi viikko,jee)

huomenta!

en tiiä, oonko vain sekaisin, mutta viime yönä, kun heräsin aamuyöllä, tunsin pari tosi hentoa painallusta mahan sisällä... saattoi olla ihan kuvitteluakin:) aika ihmeellistä jos näillä viikoilla vielä.

olen niin onnellinen, kun esikoinen jäi reippaasti ja iloisenä päiväkotiin tänään, ei ollut joka-aamuista huutokonserttia kuten yleensä...ja muutenkin iloinen olo tänä aamuna kaikesta, ei tarvitse niin paljon huolehtia enää.

iloista päivää kaikille!

ellinoora 14+1

Ihanaa, Ellinoora... Ainakin voit ajatella, että se oli vauvan liike. :) UP:lla ja Tillillä vissiin samat ongelmat kuin meikäläisellä, eli mahassa kuplii ja möyryää välillä melko lailla! Ei kovin hauskaa kyllä...

Mulla ottaa päähän lainaneuvottelut... Käytiin tänään pankissa neuvottelemassa asuntolainaa, ja tuntuu siltä, että mun määräaikaiset työsuhteet on siellä iso ongelma. :( Muutenkin oli tosi nyrpeä pankin täti, tuntui siltä, ettei haluaisi oikein antaa sitä lainaa ollenkaan. Tuli vähän paha mielikin siinä, kun parhaansa yrittää... Mutta tää on näitä tunnemyrskyjä. ;)

Eemi 15+3

nostetaas vähän...:)

tänne ei kuulu mitään erityistä, paitsi että saan äitini ja siskoni vauvoineen kylään tänään, päättivät piipahtaa täällä pääkaupunkiseudulla itä-suomesta, kun ovat vapaalla. äitini on osa-aikaeläkkeellä ja siskoni vielä äitiysvapaalla, niin ehtivät matkustaa. tosi kivaa, saa poikakin harjoitella vähän millaista se elämä OIKEASTI on vauvan kanssa.

eemi: jännä juttu tuo osa-aikaisuus, olen ymmärtänyt, että olet hoitoalalla? ainakin täällä pääkaupunkiseudulla olen ymmärtänyt, että opettajien ja hoitajien osa-aikaisuudet ei haittaa lainan saantia, kun töitä riittää hyvin todennäköisesti joka tapauksessa. mutta riippuu tosiaan ammattialasta.

ja mikäs vakituinenkaan työpaikka periaatteessa on sen varmempi, jos lähtee vaikka koko firma alta tms...

mutta mulla on ihan samanlaisia kokemuksia pankeista, kun haettiin lainaa viime keväänä. jossain vaan oikeatsi kohdeltiin ihan p***sti, vaikka on työpaikat ja järkesvät suunnitelmat ja kaikki. sellaset pankit ei kyllä meitä asiakkaikseen saaneetkaan... itä-suomalainen kotipaikkapankki antoi aivan selkeästi parhaat ehdot ja parhaan palvelun.

kivaa kevätpäivää kaikille!

ellinoora 14+2

Juu-u, varmistui tuossa juuri, että tarvitaan mun osuudelle lainasta yksi takaaja (vajaa 20 tonnia jäisi taattavaksi), koska muuten ei pätkätöillä onnistu. Paska fiilis, enkä tiedä, kehtaako sitä nyt vanhempiakaan pyytää. Höh... Ja tosiaan, olen koulutukseltani opettaja, ja töitä teen tällä haavaa hoitoalan yrityksessä. Mäkin siellä kyllä sanoin, että töitähän kyllä riittää - mutta ei tainnut mennä perille.

No, katsotaan, järjestyisikö asia. Muutto on kuitenkin tästä asunnosta edessä, se kun ei ole kovin lapsiystävällinen. Lisäksi olisi todella kiva alkaa maksaa omaa asuntoa, eikä maksaa järjettömiä vuokria.

Eipä täälläkään muuten kummempia. Ylitöiksi menee tänäänkin, kun sairaslomia on paljon päällä. Illalla varmaan olen ihan hirmuväsynyt...

Huomenna on kaverin luona Tupperware-kutsut, enpä ole sellaisillakaan ennen ollut, joten uteliaana odottelen!

Eemi, joka laina-asioita pähkäilee...

Tänne kuuluu aika haikeeta, oon nimittäin alkanu lopettamaan imetystä. Viimeksi neuvolassa kehottivat lopettamaan. Ja aloinki sit heti vähentämään. Enää on vaan viimeinen iltatissi käytössä. :) hyvin sanottu.. aamuisin tyttö kovasti hakee tissiä suuhun, oon yrittäny kovana olla enkä oo kertaakaa sortunu antamaan.Viikonloppuna ku mies on kotona niin on tarkoitus lopettaa se viimeinenki syöttö. Silloin kyllä tulee äitillä kyyneleet silmiin. On se minusta niin haikeaa...Vaikka ite toki haluaa jo lopettaa imetyksen mutta....mutta.. Onko muilla jo imettäneillä samaa kokemusta? Mulla on seuraava ultra siis neuvola aika viikon päästä. Siihen asti pitää ootella. Toisinaan käynyt mielessä että onkohan tuo enää hengissä...Tai sit että jos siellä SIttenkin on kaks...niin ku viimeks eka luulivat..oiskohan se toinen kaveri voinut olla viimeksi sen toisen takana piilossa ja sit nyt näkyäkki...oishan tuo hurjaa ku kaksosia oottais..
pitäää mennä keittää päiväkahvit. lapsosetkin vielä nukkuu.

lolako 12+5

Jaksamista Eemille lainapohdiskeluihin ja töihin! Mullakin oli epävarma työtilanne yli 2 vuotta sitten, kun oltiin ottamassa asuntolainaa. Työt oli päättymässä ja jatko oli mahdollinen (pankin mielestä aika varma). Muutaman kuukauden päästä lainanottamisesta sain kuitenkin vakituisen työn. Mutta mulla ei olekaan asunnosta omassa omistuksessa kovinkaan iso siivu, vaan mies omistaa suurimman osan...

Oon tänään kertonut raskaudesta vihdoin pomolle töissä ja se kommentoi laskettua aikaa, että ai sittenkö jo! Hehheh! Muuten asia ei ole töissä vielä julkinen, vaikka siitä pari työkaveria tietääkin. Toisen mielestä minusta alkaa nyt ehkä vähän näkyä, jos osaa katsoa, mutta miehen mielestä ei näy kyllä vielä mitään!

Huomenna oon menossa taas neuvolaan sen sokerin takia, sinne ruokavalioneuvontaan. Olisipa siellä nyt oma kätilö ja sitä opiskelijaa en kyllä huoli mukaan!

Mulla oli ihme oireita su-iltana enkä oikein tiennyt, oliko vatsa vai selkä kipeä. Se oli ehkä kuitenkin jotain ruuansulatuksessa, koska sitten oksensin kauheasti ja olo parantui heti sen jälkeen. Ma-iltana taas oli perinteistä pahoinvointia ja oksensin sen takia. Tänä aamuna taas vaihteeksi yökkäilin. Eli vointi on periaatteessa kohentunut paljonkin, mutta näillä eväillä mennään silti...

Lalla 17+1

Yhteistyössä