VOI ETTÄ SAPETTAA!!!!
torstai aamuna meni sinne käynnistykseen ja koko päivän käynnistettiin. iltapäivällä tuli jo hyviäki supistuksia ja olin ihan varma et yöllä syntyy. menin sit illalla nukkumaan ja nukuin tosi hyvän yön. aamulla odottelin seuraavia tabuja, joita ei ikinä tullu. puoli kymmenestä aloin odottaa pääsyä lääkärille, sinne pääsin sitte heti puoli kolmen jälkeen. :headwall:
lääkäri totes et ei jatketa käynnistystä heti toista päivää perään, että niillä on semmonen periaate. sain kauhean hepulin ja huusin lekurille et vitut niiten periaatteista et tabut tänne..
no eipä siinä paljo auttanu, kotiin vaan ja lähdössä ku itkua siinä käytävällä tuhersin niin kätilö tuli juttelemaan. sanoi et heti jos yhtään supistelee niin pitää kiiruhtaa takaisin ku vettä jo niin vähä et napanuora saattaa jäädä jumiin jos synnytys käynnistyy.
painoaki vauvalla jo 4.5kg ja mulla verenpainetta, oon niin masentunu ku mikään ei puolla tuota viivytystä, nyt sitte miettiä kotona et missä vaiheessa
tilanne on se pitäis lähteä kun kuitenki koko ajan tasasesti supistelee, ei kipeesti mut kuitenki.
ajattelin tuos et käyn tänään synnärillä käyrillä jos vähä mieli tasoittuis. mua ottaa niin hermoihin et millä oikeudella ne leikkii jumalaa tuollasella asialla, mies jo ihan hermona et jos synnytykses sattuis jotain niin se kuulemma kuristaa sen kotiuttavan lääkärin siihen napanuoraan.
oon sitä mieltä et niiden periaate johtui vaan siitä oli viikonloppu tulos ja kaikki "turhat" piti kotiuttaa. ku kuitenki maanantaina pitää takasi ja sitte voidaan käynnistää useampi päivä.. no eipä se auta, odotettava on...