Tää alkaa ottaa jo päähän :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä en tiedä miksi, mutta tämä viikko on ollut yhtä väsymystä. Ja huonoa omaatuntoa siitä miten vähän on saanut aikaiseksi. Illalla päätän että "huomenna teen sitä ja tätä" ja sitten aamulla huomaankin olevani aivan rättipoikki.

Eilen sain sentään irrotettua sohvatyynyistä pääliset ja pestyä ne, mutta tänään en jaksa laittaa päälisiä paikoilleen. Aamulla kannoin maton ulos, mutta nyt en millään jaksais alkaa pesemään lattioita.

Ei oo oikein ruokakaan maistunut ja lenkille olen jaksanut kerran. Kaipa juuri noista johtuu tää väsymyskin tietty, mutta kun ei jaksa. Nyt laitoin pastaa kiehumaan ja ajattelin syödä viikon toisen lämpimän ruoan.

Voiko olla mahdollista että kiertokin vaikuttaa, sillä eilen "tuli täti kylään". Vai voiko nyt paukahtaa väsymys, kun vihdoinkin koulu-urakka on ohi ja on ns. "luppoaikaa"?

mulla on ollu samaa vikaa ja luulen et se on jotain pienimuotoista masennusta. Oon huomannu et mitä enemmän mul on ns. menoa,ni sitä tehokkaampi oon kotihommissakin. Sit taas jos ei mitään tekemistä oo moneen päivään,ni ei sit jaksa tehän yhtään mitään..
Ja nää yövalvomiset jotenki vie mehut kokonaan,saatika jos erehtyy päikkäritkin nukkuun..
no toki istua koneella ku ei voi nukkuakkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
mulla on ollu samaa vikaa ja luulen et se on jotain pienimuotoista masennusta. Oon huomannu et mitä enemmän mul on ns. menoa,ni sitä tehokkaampi oon kotihommissakin. Sit taas jos ei mitään tekemistä oo moneen päivään,ni ei sit jaksa tehän yhtään mitään..
Ja nää yövalvomiset jotenki vie mehut kokonaan,saatika jos erehtyy päikkäritkin nukkuun..
no toki istua koneella ku ei voi nukkuakkaan..

Mä oon kyllä kylmästi nukkunut joka päivä päikyt poitsun kanssa. Muuten en jaksais senkään vertaa mitä nyt. Enkä kyllä tunnusta olevani masentunutkaan. Muuten kyllä tunnistan myös itseni kirjoituksestasi.

Minulla on muuten sama juttu. Ja usein illalla tunnenkin itseni aika tehokkaaksi, voisin tehdä vaikka mitä mutta toteuttaminen ei sitten taas kauhean hyvin onnistu kun ei imuroida voi eikä muutenkaan kolistella kauheasti. Ja nukkuakin pitäisi jossain välissä :D
Sitten aamulla en meinaa saada itseäni liikkeelle.
Lämmintä ruokaa en minäkään ole tainnut tällä viikolla syödä kuin kerran. :/

Mutta olen huomannut että jos saan itseeni vähän vauhtia niin jaksan paremmin ja enemmän.
Esim. jos kerkeän aamulla ennen miehen töihin lähtöä käydä lenkillä niin saan helposti muutakin iltapäivän aikana tehtyä.
Tai jos urakalla rupean heti aamusta pesemään pyykkiä niin helposti tulee siivottua kylppärikin, keittiö ja lastenhuoneet siinä sivussa =)

Mutta tuttu tunne tuo minullekin :hug:
Toivotaan että helpottaa kun kevät pääsee kunnolla vauhtiin

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Minulla on muuten sama juttu. Ja usein illalla tunnenkin itseni aika tehokkaaksi, voisin tehdä vaikka mitä mutta toteuttaminen ei sitten taas kauhean hyvin onnistu kun ei imuroida voi eikä muutenkaan kolistella kauheasti. Ja nukkuakin pitäisi jossain välissä :D
Sitten aamulla en meinaa saada itseäni liikkeelle.
Lämmintä ruokaa en minäkään ole tainnut tällä viikolla syödä kuin kerran. :/

Mutta olen huomannut että jos saan itseeni vähän vauhtia niin jaksan paremmin ja enemmän.
Esim. jos kerkeän aamulla ennen miehen töihin lähtöä käydä lenkillä niin saan helposti muutakin iltapäivän aikana tehtyä.
Tai jos urakalla rupean heti aamusta pesemään pyykkiä niin helposti tulee siivottua kylppärikin, keittiö ja lastenhuoneet siinä sivussa =)

Mutta tuttu tunne tuo minullekin :hug:
Toivotaan että helpottaa kun kevät pääsee kunnolla vauhtiin

Juu, mulla myös niin että säännöllinen ulkoilu, edellisenä päivänä seuraavan päivän suunnittelu ja heti aamulla aloittaminen on se paras paketti. Silloin saa aikaiseksi.

Vaan kun nyt ei vaan jaksa :(

Alkoikin ihan yhdenäkin. Todella voimaton olo, heikottaa. Mitään en saa aikaiseksi vaikka mieli tekisi tehdä vaikka mitä. Tuntuu että vaikka nukkuisi kuinka paljon se ei vaan riitä.
Mullakin täällä olevinaan siivouspäivä menossa, oon vasta saanut aikaiseksi laittaa tiskit koneeseen. Ihan suututtaa tälläinen.
Mullakaan ei ruoka oikein maistu.

Oliskohan sulla samaa kun mulla, silloin kun olin kotona. Eli oli hirveä paine, että koti kiiltää jatkuvasti ja asetin joa päivälle jotain tavoitteita... heti aamulla pyykkikone pyöri ja imuri huusi. Jossain vaiheessa sitten tajusin, ettei meidän arki mene raiteiltaan vaikka joskus vaan olis vaan ja antais itselleen luvan siihen, olla vaan.

Tää on tietty helpommin sanottu kuin tehty, mutta nyt täältä työeämästä käsin sitä enemmän lämmöllä muistelee niitä kiireettömiä päiviä, kun vaan nautti pikku hetkistä ja käytti hyödykseen senkin ajan, kun sai levätä (nyt kun sekään ei niin hyvin enää onnistu) :hug:

Onneksi jopa osaan ottaa rennommin vaikka sitä haluaisi että koti tosiaan kiiltäisi ja kaikki on tip top. Yritän pitää kuitenkin jonkin järjen tässäkin taloudessa. On turhauttavaa kun ruoan tekokin on niin pakkopullaa.
Taidan vain imuroida ja pyyhkiä pölyjä vähän. Pesen vessan ja teen seen ruoan niin eiköhän me ensi viikkoon sillä pärjätä. Pitäisi jaksaa lapsenkin kanssa olla...
Mulla voinee johtua tää olokin matalasta hb:stä, on vain 99.

Lähinnä mua kai väsyttää se kun tuntuu että mikään ei etene. Olen nyt jo ikuisuuden repinyt esikoisen huoneesta tapetteja. Mutta kun sitä on aika vähän päivässä mahkuja tehdä, niin kaukana ollaan siitä että pääsis edes tasoittamaan seiniä. Eli hommaa on sillä saralla vaikka kuinka.

Ja sen jälkeen kun ollaan vihdoin saatu esikoisen huone kuntoon, niin sitten on vielä noin tsiljoona hommaa jotka pitää tehdä ennen kuin voidaan laittaa tää kämppä myyntiin (ja alkaa tietty ennen selvittää miten pitää toimia kun itse myy jne.jne).

Samaan aikaan kun koitan kaikki mahdolliset hetket laittaa kuntoon esikoisen huonetta, niin muu kämppä repsottaa. Ja sekös ottaa päähän lisää.

Normaalisti mulla on aina suunnitelma, että "kun nämä teen, niin sitten hyvä". Nyt on homma niin että "kun nämä teen, niin sitten pääsen tekemään seuraavia". Jostain syystä tää nyt ottaa päähän ja pahasti ja ilmeisesti vielä vie vedon pois :|

Hahaa!! Ruikutus näemmä auttoi :). Lattiat pesty, matot lattialla, sohvatyynyt jälleen kankaissa, vessa pesty ja ruoka valmiina. Tiskikone tyhjennetty ja koneellinen pyykkiä pyörimässä. Vielä kun pääsis niitä hemmetin tapeteita repimään...

Yhteistyössä