...Tää ei vaan oo totta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Ollaan taas sairasteltu ihan kamalan paljon lasten päiväkotiin paluun jälkeen.

Koko ajan on jotain!!!! Nyt kun tytöllä alkaa helpottaa kaksi viikkoa kestänyt räkätauti ja ihan hirveä yskä (ei enää kuulosta siltä että tukehtuu tai oksentaa yöllä kun yskii) niin mulla on räkätauti muuttunut yskäksi ja olen ihan melkein täysin voimaton, niin voimaton etten jaksanut lähteä tänään akuuttiajalle tk:seen vaikka yleensä kyllä temmon itestäni kaiken pihinän irti.. Olisi siis pitänyt mennä julkisilla ja lapset mukana.. Kylkiä ja rintaa kirveltää ja viiltelee, huimaa ja yöllä heräsin siihen kun ponkasin istumaan ja oksennus hulahti suuhun (en tiedä yskinkö niin kovasti vai mitä?)

Nyt sitten tänään kun tultiin terveyskeskuksesta (saatiin kyyti puolilta päivin), jossa en siis päässyt enää lääkärille, niin huomasin siinä tulomatkalla että pojan silmä on punainen ja rähmii.. Viime yön istuin hänen kanssaan juuri parvekkeella laskemassa korkeaa kuumetta ja kostutin pyyhettä otsalle. No nythän tämä poika, tosin kuumeettoman päivän jälkeen (jes, ei sentään sitä kuumetta) yskii tuolla onttoa yskää ja silmätulehdushan siinä silmässä mikä rähmi, nyt on..

Edelleenkin mulla on voimaton ja huono olo, ja nyt vielä pitäis alkaa huomenna tappelemaan meille molemmille akuuttiaikaa tuolta meidän per*reikäterkkarista.. Ja pakata siis lapset ja selvitä matka sinne ja takaisin.

Mä en jaksais..:'(:'(:'(

Voi ku kurjaa. Tsemppiä ja jaksamista sulle / teille. Toivottavasti saat ajat tappelematta. Jos nyt jotain positiivista, niin onneks pojan kanssa sairastatte samaan aikaaan, josko sit olisitte kaikki terveitä...

Miten olisi kuuma suihku teidän kaikkien limasuuden helpottamiseksi. Onko kotona kamomillateepusseja? Teellä voi pyyhkiä rähmivää silmää, ja usein se desinfioi silmätulehduksen.

Toivotan sinulle voima. Onko sinulla joku, jonka voit pyytää apuun, jos voimat loppuvat?

[QUOTE="mamma";24775355]Voi ku kurjaa. Tsemppiä ja jaksamista sulle / teille. Toivottavasti saat ajat tappelematta. Jos nyt jotain positiivista, niin onneks pojan kanssa sairastatte samaan aikaaan, josko sit olisitte kaikki terveitä...[/QUOTE]

Kiitos :)

Ja positiivista on myös että enää kuukausi-kaks niin saan lapset pois päiväkodista.. Ei tartte koko ajan sairastaa..

Tsemppiä ja paranemista.
Mykoplasma mulla oli noilla oireilla. Nyt kuuri päällä.
Ei tekis lääkäriaika tosiaan sullekkaan pahaa.
Taudit on vaan niin turhia kun niihin pitää uhrata aikaa ja energiaa.

Miten olisi kuuma suihku teidän kaikkien limasuuden helpottamiseksi. Onko kotona kamomillateepusseja? Teellä voi pyyhkiä rähmivää silmää, ja usein se desinfioi silmätulehduksen.

Toivotan sinulle voima. Onko sinulla joku, jonka voit pyytää apuun, jos voimat loppuvat?

Joka ilta käydään höyryisessä kylppärissä kylpemässä..

Ei oo kamomillateetä, vanutupolla ja vedellä oon pyyhkinyt pojan silmää.

Eipä oo oikein ketään. Mies nyt tietysti, mutta hänenkin tarvitsee käydä töissä päivät..

Tsemppiä ja paranemista.
Mykoplasma mulla oli noilla oireilla. Nyt kuuri päällä.
Ei tekis lääkäriaika tosiaan sullekkaan pahaa.
Taudit on vaan niin turhia kun niihin pitää uhrata aikaa ja energiaa.

Joo, älä muuta sano! Tosi ärsyttäviä :mad:

Mun huonoin puoli on etten osaa olla tiukka tuolla terkkarissa. On niin jotenkin elämäänsä kyllästynyttä ja k-päistä henkilökuntaa muutenkin että sairaaksi tulee pelkästään ajatuksesta että pitäis yrittää kipeänä vielä, puskea itteään siellä läpi..

Kuulostaapa ikävältä ja turhalta. Paljon voimia ja pikaista paranemista koko perheelle. Jos yhtään lohduttaa, niin kyllä se vielä ohi menee. Muista(kaa) levätä niin paljon kuin mahdollista :hug:

Kiitos :)

Levätään, mitä nyt poika tuntuu aina saavan jonkun ylimääräisen virtapiikin silloin kun on kipeä ja menee kahta kovempaa... Jos sen sais huomenna sitten vaikka houkuteltua jollain hyvällä naposteltavalla ja leffalla olkkarin lattialle peitoista tehtyyn pesään edes hetkeks rauhottumaan.. :whistle: "Agentti nolla-nolla-äiti ja lupa lelliä" :saint:

Meidänki perheellä toi (koko Suomen kiertävä?) tauti, mikä sit lie, mykoplasma vai joku virus... yhteensä 2 kk nyt kun eka alkoi ja vieläkin päällä rippeet.

Mä en oo varma milloin tää edes alkoi, onko tää sama joka oli jo kuukausi sitten vai oliko tässä joku taudinvaihtosyysteemi välissä kun joskus kk sitten oli kuumeilua ja räkää, joka hiipui, mutta sitten pari viikkoakohan sitten pasahti taas päälle, juuri kun ajattelin että se on kohta ohi, ja taas tuli lämmön heittelyt ja sitten toi yskä... Toi yskä on niin kamala :(

Tsemppejä teille! Meillä sairastettiin alkuvuonna putkeen kolme kuukautta. Nuorempi oli flunssan takia jopa sairaalassakin, oli vielä ihan vauva eikä jaksanut kunnolla enää syödä. Oli se melkoista, kun kolme vee ja pikkuvauva sairastivat vuorotellen, mieskin oli koko ajan kipeänä. Itse en kerinnyt tulla kipeäksi, sitten kun sairastelukierre loppui sairastuin itse.

Välillä käytiin kolme-neljä kertaa viikossa lääkärissä. Ensin toisella tuli korvatulehdus, parin päivän päästä toisella. Ja nuorempi oli flunssa aina ihan tukossa, käytiin terveyskeskuksessa sitten hengittelemässä adrenaliinia. Oltiin niin vakioasiakkaita siellä ja aina sai aikaa lääkärille anoa polvillaan. Ja mulla ei ole ajokorttia, joten reippasti rattailla raahasin kahta sairasta lasta pakkasessa pitkin kaupunkia. Pari kertaa kävi mielessä, etten enää jaksa ja teki vaan mieli luovuttaa.

Mä en oo varma milloin tää edes alkoi, onko tää sama joka oli jo kuukausi sitten vai oliko tässä joku taudinvaihtosyysteemi välissä kun joskus kk sitten oli kuumeilua ja räkää, joka hiipui, mutta sitten pari viikkoakohan sitten pasahti taas päälle, juuri kun ajattelin että se on kohta ohi, ja taas tuli lämmön heittelyt ja sitten toi yskä... Toi yskä on niin kamala :(

Mäkin yskin niin et tuli oksennusta suuhun... lasta kiikutettiin ainakin kahdesti lääkäriin, yksityiselle vielä, niin peet ne mitään tutki, vähän kuunteli ja anto särkylääkettä. No onneks ei menny keuhkokuumeeksi sitten. Pieni muistutus kaikille aina, että uskoo sitä omaa vaistoaan jos on huoli eikä aina ihan yksittäistä lääkäriäkään. Mut siltihän se on joskus tuurista kiinni kun ihmistyötä tämä sairaiden tutkiminen ja hoito on. : /

Paranemisjaksuja! :hug:

Niin ja ihana oli toi äiti-bondi ja lupa lelliä-juttusi. :D

Tsemppejä teille! Meillä sairastettiin alkuvuonna putkeen kolme kuukautta. Nuorempi oli flunssan takia jopa sairaalassakin, oli vielä ihan vauva eikä jaksanut kunnolla enää syödä. Oli se melkoista, kun kolme vee ja pikkuvauva sairastivat vuorotellen, mieskin oli koko ajan kipeänä. Itse en kerinnyt tulla kipeäksi, sitten kun sairastelukierre loppui sairastuin itse.

Välillä käytiin kolme-neljä kertaa viikossa lääkärissä. Ensin toisella tuli korvatulehdus, parin päivän päästä toisella. Ja nuorempi oli flunssa aina ihan tukossa, käytiin terveyskeskuksessa sitten hengittelemässä adrenaliinia. Oltiin niin vakioasiakkaita siellä ja aina sai aikaa lääkärille anoa polvillaan. Ja mulla ei ole ajokorttia, joten reippasti rattailla raahasin kahta sairasta lasta pakkasessa pitkin kaupunkia. Pari kertaa kävi mielessä, etten enää jaksa ja teki vaan mieli luovuttaa.

Kuulostaa just niin tältä samalta tilanteelta... Paitsi että mulla ei ole pakkasta, eikä vauvaa.. Onneksi. Olisin varmaan jo piiloutunut sohvan alle itkemään (vaikka silleen ei sit koskaan tee kuitenkaan, hirveää uhkailua aina vain :D).

Mäkin yskin niin et tuli oksennusta suuhun... lasta kiikutettiin ainakin kahdesti lääkäriin, yksityiselle vielä, niin peet ne mitään tutki, vähän kuunteli ja anto särkylääkettä. No onneks ei menny keuhkokuumeeksi sitten. Pieni muistutus kaikille aina, että uskoo sitä omaa vaistoaan jos on huoli eikä aina ihan yksittäistä lääkäriäkään. Mut siltihän se on joskus tuurista kiinni kun ihmistyötä tämä sairaiden tutkiminen ja hoito on. : /

Paranemisjaksuja! :hug:

Niin ja ihana oli toi äiti-bondi ja lupa lelliä-juttusi. :D

Juu, täytyy vaan toivoa ettei tarttis ihan hampaat irvessä nyt sit viedä näitä asioita eteenpäin... Huoh..

Nukkumaan pitää varmaan mennä että ei ihan pystyyn nukahda huomenna..

Jotenkin vaan taas pelottaa että pojalla nousee kuume ja taaas mua sit viedään, hysterisoin sitten sekä kuumeen että rähmivän silmän kanssa..