Tää ei voi olla totta!!!!!!! =/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Mun pikkusiskoni (-84) tyttö on huostaanotettuna äidilläni (ollut reilut kaksi vuotta jo). Tyttö on -04 syntynyt.
Ensimmäisen kerran tämä kummityttöni oli äidilläni, kun hänet kastettiin, siskoni oli jättänyt tytön yöksi yksin kotiin huutamaan, kun itse piti päästä baariin. Mutta sossut päättivät sitten kuitenkin antaa tytön takaisin äidilleen (rahasta kiinni).

Sitten taas tyttö otettiin pois siskoltani ja siskoni halusi että tyttö menisi äidilleni. Siskoni on siis tekemisissä huumeiden, alkoholin ja erittäin väkivaltaisen miehen kanssa, joka istuu tällä hetkellä linnassa. Ja siskoni on myös istunut kahteen kertaan sakkojaan erinäisistä varkauksista, sakoista, kortitta ajamisesta jne.

Siskoni ei käy juurikaan edes tätä tyttöään katsomassa ja tyttö sanookin äitiään "kakkosäidiksi". Äitiäni hän sanoo mummiksi, kuten muutkin lapsenlapset.
Siskoni mielestä tytöllä on liian hyvä olla mummilassa, koska tyttö ei kaipaa häntä. Siksi "uhkaileekin" äitiäni, että haluasi tyttönsä olevan esim. Lastenkodissa, että kaipaisi siskoani. Eli siis ihan pimeetä touhua.

No nyt tämä armas siskoni odottaa taas vauvaa, tälle hullulle väkivaltarikoksista istuvalle suloiselle aviomiehelleen (joka muuten on pariin kertaan hakannut siskoni lomillaan ensiapuun).

Miten tää voi olla totta??????
Mua valmiiks jo säälittää tää vauva, mitä sen elämästä tulee????
Siskoni on kai lopettanut tupakanpolton, hurraa!!

Eiköhän sossulla ole jo tiedossa että siskosi on uudelleen raskautunut ja tietää la:t ja muut.. Joten toivottavasti he puuttuvat heti....
Kannattaa varmaan käydä puhumassa noista siskosi puheista sossussa että osaavat ottaa huomioon nuo, jos siskosi yrittää äitiänne mustamaalata tmv...

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
:o :o :o |O No eikö sille voi takoa järkeä päähän että kun ei ekastakaan selviä niin mitä helvettiä rupee toista väsäämään |O

Tommosille ihmisille varmaan aika turha takoa järkeä yhtään mihinkään :( Mut tosi kauheeta ap:lle, tollaset asiat tuntuu jo muutenkin pahalta, saatika sitten että on ihan lähipiirissä, ei voi kuvitellakaan.

Toi on niin kamalaa :( Tutun lapsi oli aika samassa jamassa narkkiäitinsä kanssa ja mun on pakko myöntää että itsemurhauutisesta kuultuani eka ajatukseni oli että se oli lapselle parasta, ja isoäidille joka sai sitten huoltajuuden :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joka vaatii paskaporukan sterilisointia. Kaikkea sontaa veronmaksajat joutuvatkin elättämään.

En nyt noinkaan sanois. myös työssäkäyä ja hyvintoimeentuleva ihminen voi olla huono vanhempi laselleen. Joku työtön voi silti olla ihan hyvä äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Hyvä, että tupakkaa ei siskosi polta. Aika ikävä tilanne. Oletko kysynyt ihan suoraan siskoltasi, aikooko hän itse hoitaa lapsen?

Äidilleni hän oli puhunut,että meinaavat tämän miehen kanssa (vapautuu toukokuussa) muuttaa Seinäjoelle kesällä (asuvat nyt Turussa), koska tämän miehen sisko asuu lähellä. Raskaus on nyt n. 4 tai 5 kuulla.
Mutta siskoni joutuu jatkuvasti käymään sossussa, ja asiat seuraavat kyllä perässä. Toivottavasti neuvolassakin tietävät. Ilmeisesti noista huostaanotoista on joku merkintä.

Äitini täyttää ensi keväänä 50v, joten tuskin hän enään jaksaa pieniä lapsia hoitaa ,kärsii välillä sydämen rytmihäiriöistä.
Mutta eipä oikein muuta voi kuin toivoa, että järki palaisi päähän. Mutta usein kai esim. alkoholistit ja huumeidenkäyttäjät ajattelevat että kaikki muuttuu hyväksi lapsen myötä, ollaan raskausaika käyttämättä mitään ja kaikkea katsotaan vaaleanpunaisten lasien läpi.

Sitten taas kun vauva tulee siihen, niin ei se kaikki ookkaan niin ihanaa ja kaikki alkaa alusta.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
joka vaatii paskaporukan sterilisointia. Kaikkea sontaa veronmaksajat joutuvatkin elättämään.

Ja sun verorahoistako se kaikki maksetaan?

Ei kaikki, en minäkään sentään niin paljon tienaa:-), mut osa minunkin työnteon hedelmistä uppoaa tollasen paskaporukan elättämiseen. Käyttäisin nekin rahat mielummin omien lapsieni hyvinvointiin.

Ja sun verorahoistako se kaikki maksetaan?

Ei kaikki, en minäkään sentään niin paljon tienaa:-), mut osa minunkin työnteon hedelmistä uppoaa tollasen paskaporukan elättämiseen. Käyttäisin nekin rahat mielummin omien lapsieni hyvinvointiin.

Meinaatko että veroprosentti pienenis jos lakattais elättämästä "paskaporukkaa"? Hahhah, johonkin muuhun paskaan nekin menis.

Eipä tuokaan ole oikein. Ihminen voi muuttua. Ei kenelläkään ole oikeutta leikkiä Jumalaa. Miten määrittelet paskaporukan? Mieti tarkkaan. Sinäkin voit joskus joutua määritelmiesi alle...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

En nyt noinkaan sanois. myös työssäkäyä ja hyvintoimeentuleva ihminen voi olla huono vanhempi laselleen. Joku työtön voi silti olla ihan hyvä äiti.

Hyvä äiti ja isä pystyvät myös elättämään lapsensa.

Samaa mieltä, mut mun mielestä narkit pitäis steriloida kans. Viimeistään sen jälkeen jos yksi lapsi on jo pois otettu. Työtön voi olla paljon parempi äiti, kuin työssäkäyvä uraäiti, mutta narkkarit on asia ihan erikseen.

Valitettavasti tuossa on sellainen probleema, että marginaalinen osa tuosta "saastasta" pääsee kuitenkin jossain vaiheessa lopullisesti jaloilleen, jolloin tuo pakkosterilointi olisi pahimman laatuinen rangaistus ja antikannustin...
Monella naisella naksahtaa usein jokin paikalleen vasta lapsen ilmoitellessa itsestään...

Minun mielestä siinä pelkästään äidin kanssa elämisen ja huostaanoton välissä pitäisi olla jonkinlainen tukimuoto sitä haluaville, jolloin voitaisiin välttää lasten riepottelu paikasta toiseen...

Ja hyville äideille ja isille voi käydä niin, ilman että on siihen itse vaikuttanut mitenkään, ettei omat tulot enää riitäkään lapsen elättämiseen. Pitäiskös nää ihmiset sit luokitella paskaporukaks ja antaa kuolla nälkään?

Ja hyville äideille ja isille voi käydä niin, ilman että on siihen itse vaikuttanut mitenkään, ettei omat tulot enää riitäkään lapsen elättämiseen. Pitäiskös nää ihmiset sit luokitella paskaporukaks ja antaa kuolla nälkään?

Kyllä. Luonnonvalintaa puhtaimmillaan. Ei ihmiset silti sukupuuttoon kuolisi.

Eipä tuokaan ole oikein. Ihminen voi muuttua. Ei kenelläkään ole oikeutta leikkiä Jumalaa. Miten määrittelet paskaporukan? Mieti tarkkaan. Sinäkin voit joskus joutua määritelmiesi alle...

Kysymys ei ollut tarkoitettu mulle, mut mä en laske työttömiä paskaporukaksi. Narkkarit ja holistit kyllä. Ja on totta (niinkuin joku sanoi) että hyvä äiti ja isä pystyvät myös itse elättämään lapsensa. Mutta aina voi tulla TILAPÄISIÄ taloudellisia ongelmia.
Kenestäkään ei tule tahtomattaan narkkaria (paitsi narkkiäidin lapsesta, jo kohdussa). Alkoholismi on kyllä sairaus ja sellaiseksi voi tulla myös tahtomattaan.

Just joo. No sehän on sit ihan ok että maailmassa tälläkin hetkellä kuolee tuhansia lapsia nälkään. Mitäs sitä enää päivittelemään.

Ja loppujen lopuksi, kuinkas paljon kannattaakaan ruveta vänkkäämään persoonan kanssa joka ei edes omalla nickillään kehtaa asiaansa ilmaista... :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
Hyvä, että tupakkaa ei siskosi polta. Aika ikävä tilanne. Oletko kysynyt ihan suoraan siskoltasi, aikooko hän itse hoitaa lapsen?

Äidilleni hän oli puhunut,että meinaavat tämän miehen kanssa (vapautuu toukokuussa) muuttaa Seinäjoelle kesällä (asuvat nyt Turussa), koska tämän miehen sisko asuu lähellä. Raskaus on nyt n. 4 tai 5 kuulla.
Mutta siskoni joutuu jatkuvasti käymään sossussa, ja asiat seuraavat kyllä perässä. Toivottavasti neuvolassakin tietävät. Ilmeisesti noista huostaanotoista on joku merkintä.

Äitini täyttää ensi keväänä 50v, joten tuskin hän enään jaksaa pieniä lapsia hoitaa ,kärsii välillä sydämen rytmihäiriöistä.
Mutta eipä oikein muuta voi kuin toivoa, että järki palaisi päähän. Mutta usein kai esim. alkoholistit ja huumeidenkäyttäjät ajattelevat että kaikki muuttuu hyväksi lapsen myötä, ollaan raskausaika käyttämättä mitään ja kaikkea katsotaan vaaleanpunaisten lasien läpi.

Sitten taas kun vauva tulee siihen, niin ei se kaikki ookkaan niin ihanaa ja kaikki alkaa alusta.

Tiedätkös, minä tunnen ystäväni kautta erään, jolla oli samanlaiset lähtökohdat kuin siskollasi. Mies oli vankilassa, nainen oli käyttänyt huumeita rankastikin l. oli narkkari. Tosin lapsi oli ensimmäinen. MUTTA lapsen saatuaan nainen erosi miehestä, jätti huumeet, sai työpaikan ja elämänsä mallilleen. Itse näin lapseni ikäisen naisen lapsen muutama viikko sitten, kun ystäväni kävi kylässä. Lapsi näytti oikein hyvinvoivalta. IHMISET VOIVAT MUUTTUA.

Yhteistyössä