tää on kamalaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
mulla on kohta 2pv särkeny hammasta ja oon vetäny panacodeja ja buranaa ja toivonu kädet ristissä et menee ohi kun pelkään kuollakseni hammaslääkäriä :ashamed: :ashamed: :ashamed:
mut ei mee ohi ja tää kipu alkaa olee sietämätön,huomena on pakko mennä hammaslääkäriin,mut ajatuskin saa ihan oikeesti koko kropan täriseen ja alkaa ahdistaan ja pelottaa niin pirusti :ashamed: asun pienessä kylässä missä ei oo ku kunnallinen hammashoito ja sieltä tän kammoni aikanaan sain,mun on tosi hankala autottomana ihmisenä 2veen pojan kaa alkaa ravaan toisella paikkakunnalla hammaslääkärissä,useempi reissu on nimittäin kyllä edessä... :ashamed:
apuaapuaapua :ashamed:
*kunhan avauduin kun pelottaa niin stanasti*

Mä taas tänään menin niin reippaana hammaslääkäriin, ja kun ulos sieltä lähdin päätin etten toiste mene... Oli meinaan hammaskiven poisto ja sattui enemmän kuin poraus... :headwall: Enkä tod.kaan osannut ajatella että se on niin kivuliasta. Inhoan hammaslääkäriä itekin ihan sikana...

Ei kantsi pelätä, puudutukset on niin hyvät! :) :hug: Minä just viime vkloppuna kävin päivystyksessä kun särki viisaudenhammasta ylhäällä ihan kamalasti, oli tosi risa ja vetivät pois. Alhaalla viisaudenhammas pitäisi leikata pois, se edessä kesän aikana. Raskaana olin niin niille ei voinut mitään tehdä, mut nyt se olis sit edessä ja se leikkaus kyllä pelottaa! :/ Mut tavallinen paikkaus tai juurihoito ei oo mitään kun puudutuksen laittavat! Ei huolta! :)

Lykkyä pyttyyn ja rohkeutta toivottelen :hug: .

Itse vähän samaa vikaa ja perjantaina pitää mennä hampilääkäriin kun ensin lähti paikanpalanen hampaasta ja sitten seuraavana iltana lohkesi samaisesta hampaasta neljännes :ashamed: . Ei ole nyt kolmen viikon aikana särkenyt mutta sitä en jää enää odottelemaan (kärsimyksen maksimointia minusta). Sitten täytyykin varata varmaan samalla aika tarkastukseen yleisestikin :ashamed: , apuuuuuva.

Kiva muuten viedä lapsia hammaslääkäriin ekoja kertoja iloisesti hymyillen kun hampilääkärin hajukin vetää jalat veteliksi :whistle: . Ilmeisesti mun olisi pitänyt harkita näyttelijän uraa kun lapset menevät sinne mielellään ja rohkeasti ;) .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:00 kuha kirjoitti:
mulla on kohta 2pv särkeny hammasta ja oon vetäny panacodeja ja buranaa ja toivonu kädet ristissä et menee ohi kun pelkään kuollakseni hammaslääkäriä :ashamed: :ashamed: :ashamed:
mut ei mee ohi ja tää kipu alkaa olee sietämätön,huomena on pakko mennä hammaslääkäriin,mut ajatuskin saa ihan oikeesti koko kropan täriseen ja alkaa ahdistaan ja pelottaa niin pirusti :ashamed: asun pienessä kylässä missä ei oo ku kunnallinen hammashoito ja sieltä tän kammoni aikanaan sain,mun on tosi hankala autottomana ihmisenä 2veen pojan kaa alkaa ravaan toisella paikkakunnalla hammaslääkärissä,useempi reissu on nimittäin kyllä edessä... :ashamed:
Tiedän tunteen..Ja enää en edes ilkeä mennä,kun olen kalustoni niin huonoon jamaan päästänyt.Mutta kun ei uskalla niin ei :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:23 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:22 Taare kirjoitti:
rauhottavaa vaan naamaan ennen penkkiin istumista

mistäs mä sitä saan? tarviiks mun eka varata lääkäriaika ja sit vasta hammaslääkäri...? :whistle:
joko lääkäriltä/terkalta tai sitten ihan hammaslääkäriltä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:25 Turakainen kirjoitti:
Laitappa lasiin reilusti suolaa ja sit päälle vettä, purskuttele sillä seoksella jonnii aikaa. Pitäs edes pikkasen auttaa.
Tiedän tuntees. :whistle: :ashamed:

tää vinkki pelasti mun yöni =)
nyt pitäis soittaa hammaslääkäriin,mut en ainakaan vielä oo pystyny... puhelin on tossa vieressä ja numero valmiiks valittuna,ei tarvis kun luuria painaa,mutta............. kädet tärisee niin ettei osu nappuloille :D
ja tää on pakko hoitaa ennen viikonloppua.... äääähhh.... :/

Mä pelkään hammaslääkäriä myös ihan kamalasti. Sain joskus nuorempana melkein paniikkikohtaukseen verrattavan olotilan jos jouduin kävelemään hammaslääkärin ohi.

Nykyään en enää niinkään pelkää kipua, vaikka aivan kauheeta sekin on, vaan enemän pelkään sitä, että hammaslääkäri alkaa valittamaan siitä kun en oo uskalatanut käydä hampaitani näyttämässä ja nyt on jo tosi reikäset. Pelkään myös, että ne päättää repiä multa kaikki hampaat...huihui

No onneks meidän kaupungissa ei ole edes mitään pelkoa päästä tk-hammaslääkärin kun eivät edes ota jonoon. Eikä yksityiselle ole varaa.
B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:50 vieras kirjoitti:
ota mp3 soitin ja korvanapit mukaan ja kuuntelet mielimusiikkia, et kuule niitä ääniä. toimii...

mul ei oo mp3-soitinta,ei kannettavaa cd-soitinta,ei korvalappustereoita,eikä edes puhelimessa radioo.. :ashamed:
täytyy kysellä kavereilta,mut ei niilläkää taida olla :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:59 Honostooppari kirjoitti:
Kuolema on huomattavasti pelottavampi kuin hammaslääkäri. Pitämällä hammaskaluston kunnossa vältyt vakavemmilta ongelmilta kuin hammaslääkäri.

en lähtis ihan kuolemaa tähän vertaan... mut en oikeestaan mitään pelkää niinkun hammaslääkäriä... :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:06 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:00 kuha kirjoitti:
Tiedän tunteen..Ja enää en edes ilkeä mennä,kun olen kalustoni niin huonoon jamaan päästänyt.Mutta kun ei uskalla niin ei :'(

sama homma täällä :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 16:52 jansku32 kirjoitti:
vieläkös hampaaseen koskee ? iteki yritän välttää hammaslääkäriä aina :ashamed:

no koskee :ashamed: tosin en tiedä helpottaako jo vai alanko tottuun kipuun kun pystyin sentään jo syömään :whistle:

yritän tässä selvitellä mihin mun pitäs lähtee,mut ei mitää hajua vaik oon netin ja puhelinluettelon käyny läpi :o hienoa et on selkeitä juttuja esillä hätätapauksia varten :headwall:

Yhteistyössä