Tää on kyllä jostain tosi syvältä (nurinaa sairastelusta ja opiskelusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakio harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakio harmaana

Vieras
Viime viikolla oltiin lapsen kanssa koko viikko kotona kun oltiin flunssaisia.
Olo oli siis tosi kamala. Mulla olis ollu pari iltatuntia koulussa, mutta olo oli sitä luokkaa että ei huvittanut mennä. Antibioottikuurin sain lekurista, mutta eipä se paljoa auttanut.

Viikonloppuna olikin sitten jo hetken parempi. Jomotus poskipäistä katos ja muutenkin tunsi ittensä taas ihmiseksi, kunnes maanantain vastaisena yönä kurkku kipu palasi entistä kovempana.

Koulutunneilta saa olla 2 kertaa pois "selittämättä" joten tällä viikolla on pakko mennä vaikka pää kainalossa. Tosin viime viikolla ilmoitin opettajalle ennen tiistain tunteja että olen sairaana, mut torstaina unohdin asian, kuten pari muutakin tärkeää juttua.

Nyt olo on vaan taas semmonen et oksat pois....pää, kaula ja kurkku on kipeä, räkä valuu ja nieleminen sattuu. Lisäksi kyljet on kipeät jatkuvasta yskimisestä ja keuhkoihin viiltelee ajoittain niin että itku meinaa tulla.

Pitäis mennä ehkä ennemminkin päivystykseen kuin kouluun ja hakea uus antibioottikuuri.

Meilläkin yliopistolla se systeemi että 2 kertaa saa olla selittämättä pois kurssilta. Viime talvena kun sairastuin niin olin jo ollut sen verran poissa, sain kuitenkin olla vielä sairauden takia poissa kun toimitin lääkärintodistuksen, eikä minua potkittu kurssilta pihalle. Jos kysyisit koulultasi saatko lääkärintodistuksella olla vielä poissa?

Aivan epäreilua koko hiton touhu amk:ssa oli! Jos on 90% läsnäolo pakko niin ei edes lääkärin todistus auta jos olet enemmän pois ku koko hiton kurssi uudestaan. Oli kyllä aika käsittämätöntä, onneksi mun mies pystyi olemaan töistä pois jos lapsi olis kipeenä ja mä pääsin sitten luennolle, eri asia ku ite oli kipeenä tietty. Onneksi miehen pomo oli sen verran joustava työnantaja, meinaan tes:n mukaan ei olisi pakko antaa miehen pitää palkallista vapaapäivää, sillä puolison pitää olla ansiotyössä.

Yhteistyössä