Tää on kyllä tosi nolo kysymys mutta esittelenkö itseni ja ammattini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmöiita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmöiita

Vieras
olen kondiittori, olen käynyt kondiittorin koulutuksen vai sanonko että olen käynyt yo-pohjasen kondiittorin tutkinnon?
Mun pitää tehdö esitelmä vastavalmistuneena vasta alottaineille ja en kehtaa kysyä tätä muilta.

Onko siis ammatin kannalta hyvä sanoa tuo "yo-pohjainen" kun eikös se ole tavallaan ihan sama? :D
ÄLKÄÄ LINTATKO nolottaa jo tarpeeksi kun en tiedä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos koulutus on sama, niin sitten sano vaan kondiittori.

On, mutta yo-pohjainen on 2vuotta. Mutta eikös lukio-opinnot vain täydennä sen niin että siksi sitä yhtä vuotta ei tarvita? :D Näin olen ymmärtänyt, mutta ne halua nolata itseäni siellä luokan edessä. En halua vaikuttaa siltä että luulen olevani parempi lukion takia ja se on satava siksi sanoa. Mietin vaan "kuuluuko" se sanoa :D

Alkuperäinen kirjoittaja hölmöiita:
olen kondiittori, olen käynyt kondiittorin koulutuksen vai sanonko että olen käynyt yo-pohjasen kondiittorin tutkinnon?
Mun pitää tehdö esitelmä vastavalmistuneena vasta alottaineille ja en kehtaa kysyä tätä muilta.

Onko siis ammatin kannalta hyvä sanoa tuo "yo-pohjainen" kun eikös se ole tavallaan ihan sama? :D

Oletko käynyt yo-koulutuksen ja kondiittorin koulutuksen samaan aikaan? Voisit minusta sanoa olevasi yo-kondiittori, tai että "Olen leipuri-kondiittori, minulla on myös yo-tutkinto."

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hölmöiita:

Oletko käynyt yo-koulutuksen ja kondiittorin koulutuksen samaan aikaan? Voisit minusta sanoa olevasi yo-kondiittori, tai että "Olen leipuri-kondiittori, minulla on myös yo-tutkinto."

Ei kun kävin lukion ja 2 vuoden jälkeen hain kondiittorikouluun. :)

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja <p:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Onko siellä muita jotka käyvät yo-pohjaisena se vai onko ne vaan perus kondiittorikoulutuksessa?

Niillehän on eri luokat jotka käyvät yo-pohjalla. Jotkut kurssit tosin yhdessä..

Siis ap

No mutta mikä on sun kuulijakunta siellä? Kenen luokse menet esitelmää pitämään?

Kaikille. Molemmat luokat...

Siis sitä haen takaa että onko tuolla yleisössä nyt molempia vai vaan yo-pohjaisia? Mä varmaan sanoisin että olen yo-pohjainen ihan silläkin että sä et välttämättä osaa vastata kaikkiin perusopetukseen liittyviin kysymyksiin joita et oo ite suorittanu. Ja toisaalta taas osaisit yo-pohjaisille kertoa että miten he hyötyvät tuosta ylioppilastodistuksesta tässä oppilaitoksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos koulutus on sama, niin sitten sano vaan kondiittori.

On, mutta yo-pohjainen on 2vuotta. Mutta eikös lukio-opinnot vain täydennä sen niin että siksi sitä yhtä vuotta ei tarvita? :D Näin olen ymmärtänyt, mutta ne halua nolata itseäni siellä luokan edessä. En halua vaikuttaa siltä että luulen olevani parempi lukion takia ja se on satava siksi sanoa. Mietin vaan "kuuluuko" se sanoa :D
Minusta voit sanoa sen siinä. Jos siellä eri taustaisia opiskelijoita, niin mieluummin sanot, että lukion jälkeen kuin yo-pohjainen. En tiedä olisiko toinenkaan huono, koska ei käsitystä, mutta ehkä nuorekkaampi tapa ilmaista on lukion jälkeen :).

Alkuperäinen kirjoittaja * jatkaa:
Siis sitä haen takaa että onko tuolla yleisössä nyt molempia vai vaan yo-pohjaisia? Mä varmaan sanoisin että olen yo-pohjainen ihan silläkin että sä et välttämättä osaa vastata kaikkiin perusopetukseen liittyviin kysymyksiin joita et oo ite suorittanu. Ja toisaalta taas osaisit yo-pohjaisille kertoa että miten he hyötyvät tuosta ylioppilastodistuksesta tässä oppilaitoksessa.

Niin siellä on molempia....

Sanot vaan että olet sokerileipuri.
c040.gif

Kerrot sit koulutuksesta jos joku kysyy

Yhteistyössä