Tää talo on ihan hirveä ! ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -vi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

-vi

Vieras
Oon asunu tässä kerrostalossa kohta puoli vuotta. Täällä on älyttömän huono äänieristys, vaiko sitten ihan normaali, en minä tiedä? Jos naapuri on lähellä seinää, niin seinän takaa kuuluu ihan selvästi puhe! Nenän niistämiset! Musiikin soitto kaikuu ärsyttävästi korviin! (korvat suoraan sanottuna vuotaa verta...), kaiken maailman kolaukset kuuluu, tömistelyt, astioiden kolina, veden laskeminen, vessassa käyminen yms... Talo rakennettu vuonna 1959 ja tässä on vaan kolme kerrosta, joten tää on pien kerrostalo.

Musta tuntuu että mä tulen aivan HULLUKSI! :'(

Ja tuntuu myös, että ulkomaalainen naapuri kyttää mua, en tajua miks en saa samanlaisista toisella puolella asuvista suomalaisista naapureista tätä samaa tunnetta!! Jokatapauksessa molemmin puolin mua asuu myös muuta nuorisoa ja toi ulkomaalainen on nuori venäläinen nainen... Enkä ole mitenkään rasistinen, mutta kesällä kun mun asuntoon lensi amppari sisään ja se jäi pörräämään tonne lampun sisälle, yritin häätää sen rämpyttämällä valoja niin esim. valokatkasijasta kun laittaa naapuri valot päälle se kuulostaa siltä kun mun asunnon puolella napsautettas ne valot päälle! joten jos mä napsautan omalla puolellani, kuulostaa varmaan se myös ihan samanlaiselta naapuriin.. Niin naapuri paukutti sit nyrkillä seinään kun luuli varmaan et hänen takiaan täällä asunnossa riehun, kiroilen ja rämpytän niitä valoja on/off!? :o SAIRAS. Ja sit kun oon kuunnellu ihan normi volyymillä musiikkia, niin siitäkin on joskus häiriintyny ja paukuttanu nyrkillä seinään... Sit kun mulla on sänky aivan seinän vieressä ja käännyn sängyssä aika monta kertaa, enkä tiedä minkälaista ääntä päästän nukkuessani vai päästänkö edes, kun olen vähän huono nukkuja niin kerran hän naputteli sormilla seinään just siinä kohdassa missä nukuin ... Mietin et uskaltaako täällä enää vapautuneesti nukkuakaan !?

Tai puhua vaikka puhelimeen ja hoitaa omia asioitaan. Jos naapuri kuulee esim. KAIKKI salaisuudet?

Tai avautua ääneen vaikka omista ajatuksistaan ja höpötellä yksinään...

Mun keho on koko ajan jotenkin perkeleen ahdistunu ja jännittyny, vaikka mä kuinka yritän rentoutua... :(

Ja mun on nyt pakko asua tässä, mulla ei oo nyt mahdollisuutta asua muualla ja emmä tiedä paranisiko asia ees vaihtamalla... Koska mistä mä tiedän, et seuraavassa talossa/kämpässä ois parempi äänieristys!? Ja omakotitaloihin mulla ei oo Helsingissä tai muutenkaan nyt yksinäni todellakaan varaa... Ja mietin jos munkkiniemestä hommaisin seuraavan kerrostalo asunnon, niin minkälaisethan äänieristykset siellä niissä kerrostaloissa mahtaa olla... Kun yhtäkään uutta kerrostaloa ei näytä löytyvän, kaikki niitä vanhoja tai vanhempia jopa kuin tämä!!!!! JA TAKAAKO SE UUTUUS MYÖSKÄÄN TODELLA SITÄ PAREMMUUTTA?

Ja nyt en kaipaa mitään saarnaamisia et mä oon hullu, vaan neuvoja ja vinkkejä OIKEASTI siihen, miten mä pääsen tästä asiasta johtuvasta jatkuvasta kehon jännittyneisyydestä ja ahdistuksesta eroon!

Kiitos.

[QUOTE="Mymy";30396963]Etit toisen asunnon. Harvassa noin huono äänieristys on.[/QUOTE]

Ei just tällä hetkellä pysty... ja mä mietin et miten näin huono äänieristys voi olla edes mahdollista!?

Kun tää talo on kuitenkin ihan jykevän näköinen... :(

Ja nykysin mä jo mietin, et uskallanko laskea vettä, millä tavalla lasken jne.... ettei vaan sattuisi naapuri kuulemaan!

ENTÄPÄ MITEN IHANA SEKSIN HARRASTUS?

Miten sen kanssa toimitaan? häiriintynyt naapuri kuulee varmaan senkin.... VITTU.

Mietin vaan, että auttasko yhtään jos tuolle yhelle pölvästi akalle väsäis kirjeen, kun ilmeisesti myös suomea ymmärtää? seuraiskohan siitä mitään mulle? :O

[QUOTE="jep";30396974]Mää häätäämässä ampparia valoja vilkuttamalla :D. Muu ei kyllä kiinnosta.[/QUOTE]

Mutta tiedätkö mitä! Se toimi!

Kun mä annoin sille valoshokki"hoitoa" ja kiroilin ja pompin täällä asunnossa ja yritin välillä mäiskiä sitä lehdellä ja sit juoksin sitä vessaankin karkuun, onneks lensi kohta avoimesta ikkunasta ulos...

Varmaan sekin paskiainen onneksi jo kuollut.

Tänä kesänä ne oli vaan hirmu äkäsiä ja etenkin tossa kesänlopussa, mutta sillon kai ne aina vähän on kun rupeaa ilma viilenemään ja ruoka loppumaan!

Asuttiin 10 vuotta vanhassa kerrostalossa. Oli huono äänieristys. Jos oli hiljaista, niin kuuli kyllä, kun naapuri puhui puhelimessa. Kyllähän sitä välillä mietti, että mikä kaikki kuuluu, mutta ei sitä loputtomiin jaksanut stressata. Olihan se outoa alkuaikoina, kun herää siihen, että joku oksentaa vessassa... Ei ollut oma vessa vaan naapurin, mutta kuulosti ihan kuin yökkäily olisi tapahtunut omassa vessassa. Muutoin oli ok taloyhtiö, joten huonon äänieristyksen kanssa tuli toimeen. Nyt asutaan rivarissa ja naapureita ei edes huomaa. Vähän outoa aluksi, kun on hiljaista. ;) Eli kaikkeen tottuu. :)

Moneskohan sun alotus aiheesta tää oli? Kolme oon tainnut itse ainakin laskea.

No en ole kun yhden alotuksen tänne tänään kirjottanut tästä aiheesta, eli tämän.

Mietin kyllä että voisi myöhemmin samasta aiheesta ehkä toisen, koska tämä on nyt vähän tunteiden vallassa kirjotettu ja ehkä hieman epäselvästi...

Mutta tarkoituksena kyllä juurikin oli, avautuminen.

Asuttiin 10 vuotta vanhassa kerrostalossa. Oli huono äänieristys. Jos oli hiljaista, niin kuuli kyllä, kun naapuri puhui puhelimessa. Kyllähän sitä välillä mietti, että mikä kaikki kuuluu, mutta ei sitä loputtomiin jaksanut stressata. Olihan se outoa alkuaikoina, kun herää siihen, että joku oksentaa vessassa... Ei ollut oma vessa vaan naapurin, mutta kuulosti ihan kuin yökkäily olisi tapahtunut omassa vessassa. Muutoin oli ok taloyhtiö, joten huonon äänieristyksen kanssa tuli toimeen. Nyt asutaan rivarissa ja naapureita ei edes huomaa. Vähän outoa aluksi, kun on hiljaista. ;) Eli kaikkeen tottuu. :)

No mä en ole tottunut vieläkään, vaikka olen asunut kohta puoli vuotta..

Enemmän mua kiinostaisi, että piinaako ja häiriköikö toi venäläisnaapuri mua oikeesti...?

Miten vanhassa rivarissa nyt asutte? Ja mä en käsitä miten se musiikinkin soitto voi välillä kuulostaa siltä kun omassa kämpässä naapuri soittaisi sitä musiikkia...! Miten tää voi olla mahdollista !? Onko tämmönen laillista jumalauta edes enää ...

Ja miten tälläsessä talossa pystyy esim. harrastamaan seksiä?

Kuulitko myös ihan selvästi sen, mitä naapuri puhui puhelimessa?

Musta tuntuu etten mä pääse yli tästä asiasta... :(

Me asuttiin 2001 rakennetussa puurivarissa, ja tuo äänieristys oli pæha ongelma!
Puhekin kuului, naapurista ja ulkoa, ja naapuri ei saanut nukuttua kun lapsemme yski yöllä.
Nykyään asumme 1965 rakennetussa tiilirivarissa, ja tänne ei kuulu mitään, naapurin nuoriso saa bilettäjä ihan rauhassa, ei häiritse

[QUOTE="Riiviöiden äiti";30397251]Me asuttiin 2001 rakennetussa puurivarissa, ja tuo äänieristys oli pæha ongelma!
Puhekin kuului, naapurista ja ulkoa, ja naapuri ei saanut nukuttua kun lapsemme yski yöllä.
Nykyään asumme 1965 rakennetussa tiilirivarissa, ja tänne ei kuulu mitään, naapurin nuoriso saa bilettäjä ihan rauhassa, ei häiritse[/QUOTE]

OUTOA! :O Miten tällänen tai tollanen on mahdollista...?

Hmm, asun myös talossa jossa äänet kuuluu aika hyvin. Ei ehkä ihan noin paljon, mutta kuitenkin. Mulle tämä kelpaa oikein hyvin koska tätä ennen asuin pitkään soluasunnossa jossa kaikki nuo äänet kuului asunnon sisältä, ja lujaa. :)

Eniten auttaa varmasti asennemuutos. Opettelee olemaan välittämättä jokaisesta kolinasta ja yskästä. Ne äänet häiritsevät ihan niin paljon kuin annat niiden häiritä.

Päiväsaikaan tietysti päästät vettä jne ihan normaalisti, hiljaisuuden aikaan voisi varmaan käyttää vähän enemmän harkintaa, mutta totta kai silloinkin voi normaalisti käydä vessassa ja ottaa lasin vettä.

Naapurille voi laittaa kohteliaan lapun jossa kysyy onko hän ärsyyntyneisyyksissään koputellut seinääsi vai oletko kuvitellut vain. Kerrot että elät ihan normaalielämää metelöimättä sen kummempia ja että talon äänieristykselle nyt et vain voi mitään.

Kun muuttaminen tulee ajankohtaiseksi niin kysy edellisen asukkaan rehellistä mielipidettä talon äänimaailmasta. Jos pääset yksityiseen näyttöön niin pyydä että olette hetken vaikka ihan hiljaa ja kuulostele.
Eikä ehkä kannata fiksoitua vain yhteen kaupunginosaan kun etsii uutta asuntoa.

Monissa vanhoissa kerrostaloissa on ns. kananpaskaseinät ja äänieristys huono. Asuinalue voi olla ns. hinnakas ja varakas, mutta osin illuusio, koska asuintalot/huoneistot eivät vastaa nykyajan standardeja. Näillä alueilla kärvistellään ahtaasti pienissä asunnoissa, haistellaan naapurin sijoitusasunnon vuokralaisen tupakan tupruttelut ja kuullaan naapurin vatsavaivat ja keskustelut. Mutta rinta rottingilla jaksetaan tämä kaikki, koska saadaan sanoa keskusteluissa, että asutaan Munkassa, Larussa tai Krunikassa ym. paikoissa.

Yhteistyössä