taaksepäin kaarelle vetämistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vlada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vlada

Vieras
Hei! Haluaisin kysyä onko aihetta huoleen, kun tyttäremme (4kk) vetää joskus sylissä tai kyljellä maatessan päätä taaksepäin (aina se kuitenkin oli katsonut jotain), kuulin, että se voi olla merkki neorologisesta ongelmasta. Muuten tyttö kehittyy hyvin, jo kääntyy selältä mahalle ja neuvolan lääkärin tarkastuksessa kaikki oli ok. Täytyy varmasti mainita asiasta neuvolassa ensi kerralla vai pitäisikö jo marssia lääkärille?

Meillä näin tapahtuu koko ajan, kun pitäisi kaikki nähdä mistä vaan ääntä kuuluu ja kivoja värejä ja valoa näkyy..
Sun lapsessa mitään vikaa ole, normaali utelias vauveli!
Kyllä sen huomaa, jos on kyse jostain vakavammasta.

Veisin kuitenkin näytille, me käytiin fysioterapiassa ja selvisi että lapsi on ""ylitaipunut"", opistotonus. Meidänkin sintti kääntyi normaalisti jo 3,5 kk mutta kuulemma kävelemiseen sitten voi vaikuttaa.

enpäs ole tämmösestäkään ikinä kuullut...minun tytteli on aina sylissä selkä kaarella,kun siis pitää pystyssä ja kun laittaa lattialle mahalleen alkaa hirvee huuto ja selkä on sillonkin kaarella ja jalta siis ilmassa...isosiskoni kyllä käski lääkäriltä kysyä,että onko ihan normaalia joten lääkärineuvolaa odotellessa :) tyttö on nyt 3kk ja mä ainakin on aina luullut,että tää on ihan normaali-juttu...

Normaalia, ei huolta. Itsekkin kauhistelin kun vauva oli kyljellään ja taivutti päätä todella paljon taaksepäin. Hurjan näköistä.

Mutta joku täällä kirjoitti silloin, että samassa asennossa lapsen pää silloin kun konttaakin.

Ilmeisesti miltei kaikki vauvat tekevät tuota jossain vaiheessa. Jos kaikki muu on ok, niin tuskin aihetta huoleen.

Onkos tuollainen normaalia n. 3vk:n ikäiselle? Meillä kaveri nosti pään ylös jo syntymän jälkeen ja on muutenkin fyysinen. Hän vetää itseään ylöspäin kaarelle varsinkin hamutessaan tisua. Nyt hiukan rauhoittunut.

Meillä ei ole koskaan poika noin tehnyt. Mutta ystäväni tyttö teki. Hän alkoi kääntymään tosi aikaisin 3kk iässä. Hänellä on kyllä kaikki ihan hyvin. Itsekin olen jostain lukenut, että kaarelle vetäminen ei olsi ihan normaalia. Mutta olisikohan tuo sellaisten notkeille vauvoille kuuluvaa.

Yhteistyössä