Täällä jotkut on sitä mieltä, että normaalipainoonen syö oikeen

[QUOTE="ööö";23060061]Mie taian olla yksi sellaisista harvoista joka syö ns. epäterveellisesti, mutta olen normaalivartaloinen. No enemmän alipainon puolella kuin normaalipainon.

Syön päivittäin herkkuja; karkkia, leivonnaisia, sipsiä, juon mehuja. Kahviin ja teehen lisään runsaasti sokeria. Lämpimän aterian syön joka päivä, mutta esim. salaattia hyvin harvoin. Hävettää jopa äitinä, miten huonosti syön. Ikinä en oo kytännyt rasvoja, hiilareita tai sokereita. Syön sitä mikä maittaa.

Olen tutkituttanut veriarvojani hyvin laajasti. Hb minulla on ihanteellinen, samoin verenpaine ja kolesteroliarvot. Minulla ei ole mitään aineenvaihdunta sairautta löytynyt. Lääkäri totesi veriarvoja tulkitessaan että "terve kuin pukki - hoikka ja hoikkana kuulemma tuun aina pysymään. Näin on myös äitini joka yli 50v, edelleen hoikka ja hyvä kroppainen ja syö mitä mielensä tekee.[/QUOTE]

Mua kiinnostaa ihan näin yleisen mielenkiinnon vuoksi, että harrastatko sinä tai harrastaako äitisi jotain liikuntaa?

En nähnyt tota ohjelmaa mutta tiedän vastaavaa ihan oikeesta elämästä.

Mulla on duunikaveri, joka on todella hoikka ja sellaisena pysyy,
vaikka tää tyyppi vetää hamppareita, raneja, sipsejä, rasvaisia juustoja, suklaata, keksejä, isoja pihvejä kermakastikkeilla jne.

Mä sen sijaan itse saan koko ajan tarkkailla syömisiäni pysyäkseni normaalipainossa
( kun siihen vihdoin lasten jälkeen pääsin )
Ruoka-annokseni on pieniä ja jos tänään herkuttelen niin sitten oon tiukalla linjalla pari päivää.

Ei tää painoasia oo ollenkaan yksselitteinen juttu vaikka jotkut niin luulee.

Kyllä tuossa liv-sarjassa on lueteltu mitä terveyshaittoja ne roskaruokasyövät voivat saada mikäli jatkavat kuuriaan. He siis söi oikeastaan vaan suolaa, perunaa eri muodoissa ja vaaleaa leipää. Siinä sanottiin, et terveyshaitat tulee näkymään vasta vanhempana kunnolla. Sillä miehellä oli riskinä mm. munuaissairaus, maksa- sekä sydänsairaudet. Ja se mies oli hoikka.

Ennen 30-vuotissynttäreitäni pystyin vetämään napaani lähestulkoon mitä mättöä tahansa ja silti olin laiha. Nykyisin mun ei tarvitse kuin ajatella ruokaa ja tulee pari kiloa painoa lisää. Iän myötä aineenvaihdunta hidastuu ja määrä, mikä ennen kului energiaa pelkkään olemiseen, on nykyisin pienempi kuin nuorena.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23060190:
Ennen 30-vuotissynttäreitäni pystyin vetämään napaani lähestulkoon mitä mättöä tahansa ja silti olin laiha. Nykyisin mun ei tarvitse kuin ajatella ruokaa ja tulee pari kiloa painoa lisää. Iän myötä aineenvaihdunta hidastuu ja määrä, mikä ennen kului energiaa pelkkään olemiseen, on nykyisin pienempi kuin nuorena.

Tän oon kuullut monelta että näin on käyny ja lienee luonnollista.
Noi esimerkit jotka mulla oli aiemmin ei tue täysin kuitenkaan tätäkään,
muuten kun siltä osalta et alle 30v olin hoikempi eikä ollut IHAN näin hankalaa saada painoo pysyyn kohdillaan:D

Yhteistyössä