Täällä on aika tekopyhiä äitejä,väkivalta lasta kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhuh

Vieras
ei olekaan niin kauhea juttu. Tuossa yhdessä ketjussa joku äiti kertoo läimivänsä parivuotiasta, jos kaataa ruokaa lattialle. On saanut paljon vinkkejä, tsemppejä, ei yhtään "oot tosi huono äiti, joka ei ansaitse lastaan". Mä kerroin täällä viikko sitten, että repsahdin polttamaan kaksi tupakkaa vaikka olen raskaana rv6+ ja tota ennen olin polttamatta 2 vkoa. Sain mm. viestejä, joissa toivottiin että en saisi lastani syliin asti, olen maailman itsekkäin äiti jne... Vain muutamat kannustivat ja tsemppasivat. Mutta herrajumala, sitten jos on väkivaltainen äiti fyysisesti pikkulasta kohtaan, se ei olekaan niin paha juttu? Ihan ihme tekopyhää porukkaa! Se, että joku yrittää päästä eroon riippuvuudesta ja repsahtaa, on hirveiden haukkujen paikka mutta jos on toistuvasti väkivaltainen, se ei olekaan niin paha.

Kai halutaan saada se lastaan läpsivä äiti hakemaan apua itselleen. Kaikki ajattelee, et jos sille sanoo, et se on ihan syvältä, se ei uskaltais hakee apua, ku pelkäis että sitä alettais syyttämään.

Mä voin sanoo sulle nyt tsempit! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Mä tsemppasin sua silloin. :) Miten sulla menee? Onko onnistunut? :)

En ole polttanut enää :) . Tosi hyvä olokin asian suhteen. En aio enää sortua. Kävin ultrassakin tänään, sain aikaistettua ultra-aikaa ja kaikki oli ok :) Sai lisätsemppiä kun näki pienen ruudulla, sydän sykki ja vastasi aikaa mitä pitikin

Mä en kyllä kokenut mitenkään silitteleväni kenenkään päätä tuossakaan ketjussa. Mun mielestä sitä ei voi puolustella millään tasolla, eikä sen ketjun ap selvästikään ole niin aikuinen että kykenisi edes kantamaan omista teoistaan vastuuta. Oma kulissi menee lapsen edun edelle :/

Mutta sen voin sanoa.. En polttanut yhtään tupakkaa plussattuani, en juonut imetys aikana edes saunaolutta.. mutta, tämä äitiyden rankkuus yllättää.. Kyllä, olen läpsäissyt lastani :( Ja voin sanoa, että siitä tulee huono olo. Yhtään tsemppaavaa lausetta en osaisi sanoa lastaan lyövälle vanhemmalle! Ja kyllä, saan apua, josta ei ole juurikaan apua. Joka päivä kamppailen sen ongelman kanssa.

Sen sanon sinulle, että ei tupakka, pari, raskausaikana lasta tapa ja olet varmasti todellakin lapsen syliisi "ansainnut" <3 Tsemppiä loppuraskauteen ja ole viisaampi vanhempi kuin me monet muut :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Glorinha:
Mä tsemppasin sua silloin. :) Miten sulla menee? Onko onnistunut? :)

En ole polttanut enää :) . Tosi hyvä olokin asian suhteen. En aio enää sortua. Kävin ultrassakin tänään, sain aikaistettua ultra-aikaa ja kaikki oli ok :) Sai lisätsemppiä kun näki pienen ruudulla, sydän sykki ja vastasi aikaa mitä pitikin

Hienoa!!! Auttoi varmasti kun näki pienen sykkeen. :heart: Uskot vaan itse siihen, niin pystyt kyllä! :hug: :flower:

Älä välitä! Täällä jeesustellaan niin paljon, mammat yrittää hyvitellä omaa huonoa omaatuntoaan, haukkumalla muita.

Tsemppiä sinulle ja varmasti olet hyvä äiti lapsellesi ja ansaitsen sen yhtälailla kun muutkin, poltit tai et.

Voihan sitä ajatella niinkin että nää tuomitsija-mammat ole yhtään sen parempia jos opettavat esimerkillään lapsiaan tuomitsemaan erilaisia ihmisiä.

Yhteistyössä