Voi itku, kun mä en jaksa! Nukun yöt meidän 2,5-vuotiaan poitsun kanssa samassa huoneessa, isukki kuorsaa toisessa huoneessa. Herään lähes joka yö pojan huutoon, kun hän komentaa isäänsä unissaan: "En anna isille tätä!" "Ei iskä saa ottaa!" tms. Miehestä kun on kamalan kivaa kiusata meidän poikaamme iltaisin nappaamalla häneltä lelu, karkki tms. kädestä, josta poikamme tietysti suuttuu, kun ei ymmärrä moista leikkiä. Poikamme kiljuu isälleen tuolloin naama punaisena - ja isä sen kun nauraa vaan. Nämä "iloiset" isä ja poika -leikit sitten jatkuvat yölläkin pojan unissa - ja äiti herää aina pojan huutoon eikä saa uudelleen unen päästä kiinni...
Mitähän pitäisi tehdä? Isälle on turha mennä mitään neuvomaan. Se vain ottaa nokkiinsa jokaisesta lapsenhoitovinkistäni ja riitahan siitä vain syntyy. Pitääkö lapsi eristää isästään iltaisin, jotta eivät pääse vahingossakaan leikkimään moisia leikkejä? Olen neuvoton. Ja väsynyt.
Mitähän pitäisi tehdä? Isälle on turha mennä mitään neuvomaan. Se vain ottaa nokkiinsa jokaisesta lapsenhoitovinkistäni ja riitahan siitä vain syntyy. Pitääkö lapsi eristää isästään iltaisin, jotta eivät pääse vahingossakaan leikkimään moisia leikkejä? Olen neuvoton. Ja väsynyt.