Taaperoimetys ja lehmänmaito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hapsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hapsu

Vieras
Tyttäreni on 1v2kk ja onneksi on maitoa riittänyt vielä tänne asti, ei kyllä näytä vielä olevan lopussakaan.
Miten muut, annatteko lehmänmaitoa ja kuinka paljon tämän ikäiselle imetyksen lisäksi??????Meidän neiti ei oikein huoli purskuttaa vain pois kun tarjoan n.2 krt päivällä ruuan yhteydessä. Tissiä imutellaan 5-7 krt/pv ja yöllä 1 krt. Imetys on meille molemmille tärkeä hetki ja varsinkin neidille, hän ei ole koskaan huolinut tuttia eikä pulloa. Tarkoitus on jatkaa niin kauan kuin hän haluaa ja maitoa riittää. :heart:

Meillä lehmänmaitoa menee vaihtelevasti, nyt taas vähän huonommin eli ei varmaan paljon desiä enempää päivässä. Parhaimmillaan ehkä 2-3 dl/vrk. Imetänkin vain pari-kolme kertaa päivässä. Lisäilen sitten maitoa perunamuusiin ja annan takuuvarmasti menevää jauhepuuroa, jossa on kalsiumia. Olen antanut luomumaitoa, se tuntuis sopivan paremmin mahalle ja niin neuvolastakin neuvottiin.
Mun mielipide on, että äidinmaito on parempaa lapselle kuin lehmänmaito. Järkeen käy ainakin se, että äidin tissistä tulee sopivampaa maitoa kuin lehmän tissistä. Eiköhän se lehmänmaitokin ala maistua sitten kun ei enää huvita (jompaakumpaa) tuo imetys.
Tyttö 1v3kk.

Meillä olen laittanut pikkuisen vieroitusvalmistetta ja lehmänmaitoa sekaisin ja lämmittänyt vähän mikrossa. Tippuu hyvin! Eli se jääkaappikylmä maito ei varmasti maistu, kun on tottunut lämpimään äidinmaitoon.

Tänä iltana poika nukahti ensimmäisen kerran kokonaan ilman tissiä. Olen pari viikkoa totuttanut siihen, että ei nukahda rinnalle vaikka iltamaidot on ottanutkin. Olen siirtänyt hereillä sänkyyn ja on sitten nukahtanut sinne. Tänä iltana joi nokkamukista maitoa, sitten paijailtiin ja halittiin, jonka jälkeen vein sänkyyn. Alkoi itkeä (tiedän kyllä minkä perään!), mutta kun isä tuli nukuttamaan, niin itkut unohtui ja poika nukahti samantien.

Eli kyllä meillä nyt näyttää siltä, että imetykset loppuu (lapsi 1v 1kk). Tässä on jo kuukauden päivät syöty vain aamu- ja iltatisut. Lähinnä rauhoittumisen ja tunnepuolen takia =)

Välillä suostui jo hörppimään lehmänmaitoa mukista, nyt taas ei. Puuron kanssa saa menemään jos haluaa. Samoin muun ruuan joukkoon sitä voi piilottaa. Ympäri vuorokauden syödään tisua vielä, vaikka neuvolasta jo tuli toive, että yösyömisestä pitäisi pyrkiä eroon.

Meidän 1v2kk on saanut reilun kuukauden rasvatonta luomumaitoa jokaisen aterian yhteydessä. Korviketta ei ole huolinut ikinä vaan muutaman kerran kun kokeilin juottaa sylki vaan ulos. Luomu on kyllä ihan mieleen!
Neuvolasta sanottiin, että 5dl maitoa pitäisi juoda vuorokaudessa vähintään. Tiesi kyllä, että imetän vielä n.5 kertaa vuorokaudessa.

Meillä saa lehmänmaitoa uppomaan mukista maksimissaan 1 dl /pv. Puuroihin laitan maitoa ja neiti 1v.2kk saa juustoa ja maustamatonta jogurttia vaihtelevasti. Tissiä syö 5-10krt/vrk...riippuu oonko duunissa vai en. Eikös sitä maitotuotteita suositella n 5dl/vrk...tuli se maito tissistä tai jogurttipurkista ;)

Yhteistyössä