Taaperolla antibiootin jälkeen ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ripulikakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

ripulikakka

Vieras
Kefalex kuuri loppui 2 vkoa sitten ja nyt on lähes koko ajan ollut sinapin/vaaleanruskean väristä ripulia/kakkaa. Haju on aivan erilainen ja todella pahan hajuinen.

Onko normaalia tuollaista tulla antibiootin jälkeen?

Mun kokemuksen mukaan maitohappobakteerien kanssa joutuu vähän tekemään 'tutkiustyötä'
Mun lapsista useampi on sairastanut pahaa korvakierrettä ja abkuureja on menny PALJON.

Olen antanut maitohappobakteereja, joskus ne auttoivat ripuliin, joskus eivät. Lopulta tajusin että lapsen täytyy saada juuri hänelle sopivaa valmistetta. Yhdellä meidän lapsella Lactoseven oli paras valmiste joka korjasi vatsan toiminnan ja toisella se oli gefilus.

JOS lapsi kakkaa alle 5 kertaa päivässä niin suosittelisin kokeilemaan paria eri valmistetta maitohappobakteereja viikon verran. Jos kakka tulee yli 5 kertaa/vrk niin sit veisin lapsen heti lääkäriin.

Aloitat heti alkuun maitohappobakteerit ja varaat ajan myös lääkärille! Antibioottiripuli voi lievimmillään mennä ohi maitohappobakteereilla, pahimmillaan se vaatii uuden antibioottikuurin hoitamaan vaivan pois. Ulostenäyte olisi hyvä tutkia, mutta valitettavan usein kuuri määrätään jo vahvan epäilyn vuoksi.

Kyllä nuo oireet vaan niin tutuilta kuulostaa, että... Voi pikkuista! :'(

Yhteistyössä