Taaperolle maitoa reissuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elinan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Elinan äiti

Jäsen
21.08.2006
501
0
16
Hei,
olemme lähdössä reilun vuosikkaan kanssa reissuun sellaiseen kohteeseen ettei ole takuuta minkälaista maitoa sieltä saa. Varuiksi ajattelin ottaa siis mukaan jonkin verran maitoa Suomesta.

Osaako joku vinkata taaperolle sopivaa jauhemaitoa ettei tarvitsisi kokonaisia hylamaitoja kantaa mukana? Kotona siis juodaan ihan normi rasvatonta maitoa tai kodin ulkopuolella hyla kevyt pillimaitoja. Tyttö ei ikinä suostunut juomaan pienempänä korviketta mutta onko nyt harjoiteltava korvikejauheeseen totuttelemista? Vai onko olemassa käyttötarkoitukseen soveltuvaa tavallista tai jotain isompien lasten maitojauhetta?

Kiitos

Siis onhan sitä ihan tavallistakin maitojauhetta... Myös rasvattomana ja vähälaktoosisena. Löytyy ihan tavallisen kaupan hyllystä eikä käsittääkseni o kallistakaan. Mites olis sellanen? =)

Minne olette menossa? Lähes joka maasta saa kaupoista lehmänmaitoa, joko iskukuumennettua tai pastöroitua.
Hyla-maitojauhetta kyllä saa ruokakaupoista, ja sellainen ei paljoa matkalaukussa paina :)

Meillä kulkee aina mukana reissumaitona (siis lyhyillä reissuilla)Nutricia Muksun maitojuoma plussaa, saa 2 dl ja puolen litran tetroissa. Ikäsuositus 1-3 v. Tosin jos on pidemmästä ajasta kyse, niin varmaan jauhe on kätevämpi, ettei tarvitse litratolkulla roudata B)

Hei,
kiitos vastauksista - jotenkin olin päässäni ajatellut nähneeni tosiaan tavallisia maitojauheita mutta olin aina ajattelut että ne ovat leivontaan tms, eivät juomiseen ;) Mutta miksikäs niistä ei juomaakin voisi tehdä.

Tuo Muksun juoma kuulostaisi muuten hyvältä, mutta en haluaa tosiaan litratokulla kantaa valmista maitoa.

Lähdemme sen verran pitkäksi aikaa reissuun + mm. pienelle saarelle jossa ei kauppoja muutenkaan ole joka nurkassa, ja liikumme paljon autolla. Saattaa olla, että sieltä silti saa ihan pastöroitua tai iskukuumennettua maitoa mutta en ole saanut asiaa ihan varmaksi selvitettyä joten haluan joka tapauksessa ottaa osan maidoista mukaan. Ei tarvitse sitten matkan päällä metsästellä isoja marketteja tms jos juotavaksi sopivaa maitoa ei esim. pikku-ravintoloista löydy.

Tyttö itse pärjää kyllä vallan mainiosti ilman maitoakin kun sitä ei muutenkaan kauheasti mene, mutta en ajatellut siltikään koko lomaa pelkkää vettä juottaa. Joten vähän ainakin otamme jauhetta mukaan.

Kyllä siitä tavallisesta maitojauheesta voi juomaa tehdä. Mä olin iltapäiväkerhossa töissä muutama vuos sitten ja siellä käytettiin leivonnan lisäks myös juomana, jos purkkimaito loppu. Ihan hyvin meni kaupaks, kun sekotti hyvin.

Mä en ollutkaan tajunnut tuota muksun maitojuomaa enkä tavallista maitojauhetta. Tyhmä minä! Me ollaan lähdössä reissuun elokuussa, jolloin pojalla ikää 1 v 2 kk. Olin ajatellut ottaa mukaan tutteli 2:sen jauhetta, mutta taidankin ottaa tuota muksua sekä tavallista maitojauhetta. Thanks.

Yhteistyössä