Taaperolle yövaippa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tushie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tushie

Vieras
Tytön pissamäärä on kasvamisen myötä runsastunut huimasti, ja käyttämämme Libero housuvaippa on ääriään myöten märkä aamuisin, viime aikoina ikävä kyllä myös yöpaita ja sänkykin.

Siksipä tässä kokemuksia kysyisin;

Mitä käytätte n. 10,5 kiloiselle tytölle yövaippana? Onko se eri vaippa kuin mitä lapsi käyttää päivisin? Onko eri merkeillä olemassa erikseen imukykyisempää yövaippaa? Kysymys siis kertakäyttövaipoista.

Meillä toimi alkuun liberoiden vaihtaminen muumeihin ja nature caren vaippoihin.

Mutta nyt ei toimi enää mikään, koska ongelma ei ole välttämättä yliäyräiden täyttyvä vaippa, vaan ohivuodot. Tyttö pyörii kuin hyrrä yöllä sängyssä ja aina vaan jostain sitten vaippa falskaa.

no meillä on kokeiltu useat vaippamerkit mutta eihän niissä imukyky todellakaan riitä kun joka paketin kyljessä kehutaan että miten ohuita ne heidän vaipat on.. en käsitä mikseivät tee erikseen sellasia paksumpia (imukykyisempiä) yövaippoja. minä olen sitten tehnyt niin, että on ns tavallinen teippivaippa, jonka sisälle olen laittanut pohja reietittynä vielä sellaisen naisten ison paksun terveyssiteen että tulee imupintaa enemmän.

Nature babycare on ainoa mikä ei ole pahasti falskannut, mutta sekin vaihdetaan yöllä koska sekin on ääriään myöten täynnä parin tunnin nukkumisen jälkeen. Vaihdan kun olen itse menossa nukkumaan.
Niin ja pakko on olla housuvaippa kun tuolle vimpulalle ei ole mahdollista laittaa teippivaippaa edes silloin kun se nukkuu.

Viimeksi muokattu:
Meidän 1v2kk tytöllä (12kg) yövaippana sama Pampers up&go 6, mikä päivisinkin. Vaippa on alkanut olemaan aamuisin kuiva. Laitan heti herättyään potalle ja lorottelee puoli potallista.

Iltapalalla syö ison lautasellisen puuroa ja marjoja. Lisäksi tarjoan vielä jugurttia ja lopuksi maitoa (jos haluaa tai jaksaa juoda). Yöllä nukutaan. Ei ole tarjoilua. Aamulla sitten ensimmäiseksi taas maitoa nokkiksesta. Ja hetken päästä aamupuuroa.

Poika 4,5 v ja vajaa 15 kg, on yökastelija ja yhtään yötä ei ole vielä tähän mennessä ollut kuivana. Vaippakoot meinasi meilläkin alkaa loppumaan kesken, kun kaikista isommistakin teippivaipoista falskasi. Ilmeisesti nyt vähitellen kuitenkin on pissan määrä yöllä vähentynyt, kun tällä hetkellä parhaiten toimii Lidl:in housuvaippa, välillä oli Muumivaipat käytössä. Niin, ja meillä on iltajuomista rajoitettu jo pitkään.

Yhteistyössä