A
aargghh
Vieras
Voi hemmetti! Meillä on tuttavaperhe (suht läheinen) ja heillä on yksi 1 v 9 kk ikäinen riiviö-tyttölapsi. Joka kerta, kun lähtevät kylästä, tämä akka on hermoraunio. Vanhemmat eivät opeta tälle pikkulapselle MITÄÄN käytöstapoja:
a)mehun & keksin kanssa saa juosta
b)sängyllä saa hyppiä
c)kaappien sisällön saa tyhjentää lattialle
d)telkkarin saa työntää melkein lattialle
e)meidän lapsen sängyn petivaatteet saa repiä lattialle
f)vessanpöntössä saa uittaa käsiänsä
g)syötyään ei pyyhitä käsiä, vaan ne klähmitään huonekaluihin
h)tuolit saa kaataa ja niitten selkänojia hakata maahan
i)laatikosta saa ottaa puukot ja veitset
Tässä vain murto-osa asioista, joita ehti tapahtua tunnin vierailun aikana. Minä sitten "emäntänä" juoksen pikku pennun perässä komentamassa ja kuuntelemassa huudot!! Olen joka kerran sanonut, että meillä ei näin tehdä, lopeta. Nätimmin ja rumemmin. Inhottavaa komentaa toisten lasta, mutta kun en tahdo meidän lapsen ottavan oppia...Ja hei haloo, jos vanhemmat ei itse tajua EDES KYLÄSSÄ kieltää, niin kai se on sitten minun pakko. Kotona tuo täystuho saa tehdä kaiken...
Lisäksi kyseessä on tosi pullea tapaus, 85 cm ja melkein 18 kiloa, saa syödä kaikkea herkkua niin paljon kuin jaksaa, koskaan ei rajoiteta. Koko ajan suu käy, ilkeä katsoa vierestä, kun lapsi hankkii itselleen sokeritautia...Huh huh.
Ilkeiskö sitä ottaa puheeksi asian vanhempien kanssa? Olen yrittänyt, että he itse huomaisivat asian, mutta ei...Toivotonta.
Miksi jotkut eivät edes yritä opettaa käytöstapoja??? Ei ymmärrä...Onko muilla näin rasittavia tuttavia/omia lapsia??

a)mehun & keksin kanssa saa juosta
b)sängyllä saa hyppiä
c)kaappien sisällön saa tyhjentää lattialle
d)telkkarin saa työntää melkein lattialle
e)meidän lapsen sängyn petivaatteet saa repiä lattialle
f)vessanpöntössä saa uittaa käsiänsä
g)syötyään ei pyyhitä käsiä, vaan ne klähmitään huonekaluihin
h)tuolit saa kaataa ja niitten selkänojia hakata maahan
i)laatikosta saa ottaa puukot ja veitset
Tässä vain murto-osa asioista, joita ehti tapahtua tunnin vierailun aikana. Minä sitten "emäntänä" juoksen pikku pennun perässä komentamassa ja kuuntelemassa huudot!! Olen joka kerran sanonut, että meillä ei näin tehdä, lopeta. Nätimmin ja rumemmin. Inhottavaa komentaa toisten lasta, mutta kun en tahdo meidän lapsen ottavan oppia...Ja hei haloo, jos vanhemmat ei itse tajua EDES KYLÄSSÄ kieltää, niin kai se on sitten minun pakko. Kotona tuo täystuho saa tehdä kaiken...
Lisäksi kyseessä on tosi pullea tapaus, 85 cm ja melkein 18 kiloa, saa syödä kaikkea herkkua niin paljon kuin jaksaa, koskaan ei rajoiteta. Koko ajan suu käy, ilkeä katsoa vierestä, kun lapsi hankkii itselleen sokeritautia...Huh huh.
Ilkeiskö sitä ottaa puheeksi asian vanhempien kanssa? Olen yrittänyt, että he itse huomaisivat asian, mutta ei...Toivotonta.
Miksi jotkut eivät edes yritä opettaa käytöstapoja??? Ei ymmärrä...Onko muilla näin rasittavia tuttavia/omia lapsia??