Taaperon muuttaminen omaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Muutetaan uuteen asuntoon ja siellä olisi taaperolle oma huonekkin. Mitä mieltä olette, kannattaako heti eka yöstä lähtien alkaa opettamaan omaan huoneeseen. Tähän asti on nukkunut samassa huoneessa meidän kassa. Vai pitääkö ekaksi antaa tottua uuteen kotiin ja sitten vasta vierottaa omaan huoneeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka Maria:
me annettiin nukkuu meidän kanssa pari viikkoa ja sitten siirettiin sänky päikkäreiden aikaan omaan huoneeseen.

tuota mietin itsekkin. kun jotenkin tuntuu liian pahalta että heti siirretään pois, kun outo paikka vieläpä.

En osaa kyllä sanoa mutta olisiko mahdollista taaperolta itseltään kysellä (ymmärtääkö itse miten paljon?) Jos on innoissaan siitä että pääsee uudessa kodissa uuteen omaan huoneeseen niin mikäs siinä sitten mutta jos on vähän ihmeissään siitä että joutuu uuteen ympäristöön ja heti pois äidin ja isin huoneestakin niin voi olla aika iso pala kerralla purtavaksi.. Eli itse ainakin antaisin totuttautua uuteen kotiin jollei lapsi itse halua omaa huonetta..

Minä olen sitä mieltä, et suoraan omaan.
Niin ollaan itse 2 kertaa tehty ja on toiminu. Ettei lasta sitten siitä teidän uudesta huoneesta taas tarvi vierottaa, jos ehtii jo tottua siihen...

Alkuperäinen kirjoittaja Lily:
Ensin totutte uuteen kotiin ja vasta sitten omaan huoneeseen. Lapselle muutto on kuitenkin iso asia.

jep! tuota mieltä minäkin olen. KIITOS! tuesta. Mies sanoo että suoraan omaan huoneeseen. Ja tästä asiasta vielä varmasti neuvotellaan.

meille oikeesti kävi niin että laitoin pojan omaan huoneeseen kun muutimme ku oli niin innoissaan (1v9kk) mutta tunti hyvän nukahtamisen jälkeen alkoi kauhea itku ja huuto jota en saanut rauhoitettua. siirsin sängyn meidän huoneeseen ja otin pojan viereen niin alkoi hyvin nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensin totutte uuteen kotiin ja vasta sitten omaan huoneeseen. Lapselle muutto on kuitenkin iso asia.

jep! tuota mieltä minäkin olen. KIITOS! tuesta. Mies sanoo että suoraan omaan huoneeseen. Ja tästä asiasta vielä varmasti neuvotellaan.

niin meilläkin oli mutta kysyppä mieheltä että jaksaako hän kuunnella sitä huutoa jos poika herää yöllä eikä isää ja äitiä ole vieressä ja ihan uusi paikka

Näin minustakin. Ei ole mukava vieraassa paikassa mennä heti yksin nukkumaan. Muutenkin olen kyllä sitä mieltä, että lapsien pitäisi saada niin kauan nukkua vanhempiensa kanssa, kunnes osoittavat itse kiinnostusta omassa huoneessaan nukkumiseen.

Meillä poika nukkui pitkälle 2 vuotta päälle pinnasängyssä meidän huoneessa.
Nukkui heti ekasta yöstä lähtien omassa huoneessa eikä ole sen jälkeen sieltä pois tullut.
Ihanaa. Pelkäsin, että kömpii meidän väliin, mutta ei halua. Haluaa nukkua omassa sängyssä missä voi pyöriä ja nukkua tilavasti. Sen jälkeen vanhemmat ovat nukkuneet yönsä täysin. Siihen meni 2,5 vuotta. Kummasti töissäkin jaksaa paremmin.

Yhteistyössä