taaperon omatoiminen syöminen ja ruoan jälkeinen siivo ja hukkamenekki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten toimitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten toimitte

Vieras
annan siis taaperoni syödä rauhassa, juoda itse mukista, mutta ruokailun päätteeksi sotku on melkoinen, lattia ja matto ruoantähteillä sekä vaatteet, ja kourulappu täynnä ruoanjämiä.

mahtaako tuo saada tarpeeksi ruokaa masuunsa, kun kaikki ateria on ripolteltuna lattialla ja sylissä :D

Mulla ei kestä hermo sitä siivoa, joten olen päätynyt itse syöttämään suurimman osan ja siinä samalla laitan pöydälle lapsen eteen ruoan paloja, joita lapsi voi sitten itsekin laittaa suuhun. tulee siitäkin sotkua, mutta ei ihan niin paljon.

Kyl ne tuppaa saamaan kyllikseen silti. Kyl laps lisää pyysi jos ei riittäny. Ja sinnetänne liiskattuna ruoka kai näyttää enemmältä kun onkaan. Meilläkin sai vapaasti opetella heti kun halusi.

Ihan rauhassa annan syödä ja kyllä sen huomaa missä vaiheessa alkaa maha täyttymään, meillä nimittäin siinä vaiheessa alkaa lennellä lusikat ym lattialle kun ei jaksa enää syödä.
Mattoa ei ruokapöydän lähellä ole ja lattia pestään 5 kertaa päivässä, joka ruokailun jälkeen. Ei ole iso homma kun se kuuluu niin rutiineihin samoin kun pöytien pyyhintä.
Ja huomaa kyllä että kokoajan on vähemmän pestävää lattialla että alkaa se syöminen sujumaankin.

Vaatteita joutui vaihtamaan monta kertaa päivässä mutta nyt ostin ikeasta niitä hihallisia muovisia "paitoja", ne on helpppo vaan huuhtasta ruuan jälkeen ja paita pysyy puhtaana.