Taaperon ruokatavoista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SV
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SV

Vieras
Hei! Olen vähän pihalla miten toimia 1 v 9 kk taaperon kanssa. On ollut aina tosi nirso ja epäilevä ruokia kohtaan, eikä oikein pidä syömistä mukavana touhuna ollenkaan. On kuitenkin oppinut syömään omalla lusikalla ja välillä meni ihan kivastikin ruokailut, vaikka vain pieniä määriä söikin. Mutta nyt on tullut varmaan uhmaakin mukaan, ja on alkanut heittää ruokaa lattialle, temppuilee maitomukin kanssa ym. kaikkea tyhmyyksiä. On ihan hepulissa ruokapöydässä. Ei enää syö juuri itse, vaan ne harvat lusikalliset pitää syöttää. Maitoa vaan joisi.

Varmaan toteaisin, että syököön sitten kun on nälkä ja ottaisin ruoan pois temppuilijalta, mutta kun tyttö on jo valmiiksi niin laiha! Painokontrolleissakin on pitänyt käydä. Niin tuntuu, että ei ihan noinkaan voi tehdä. Vai teenkö sittenkin, ja luotan, että alkaa joskus syömään?

Hampaitakin tulee, mutta ne on vaivannut jo varmaan kolme kuukautta, joten ei kai sitä näin voi silläkään varjolla ikuisesti jatkaa...muuta vaivaa ei pitäisi olla, allergiat testattu ja korvatkin tarkastettu.

Neuvoja tai vinkkejä kenelläkään?

vähennä maidon määrää ja syötä itse vauva. Vaikka sit pieniä annoksia vähän väliä. Ruokailu kerran tunnissa. Jos tuntuu et määrät olemattoman pieniä. Herkut ja makeet pois.

poistin pöydästä,vaikka laiha olikin,yleensä sit halusi takasin ja oli nätimmin. Söi 1-3 kertaa päivässä kohtuullisesti ja 2-4 kertaa ei juuri mitään...
Nyt melkein 3v. syö useinmiten hyvin,pk;ssa kuulemma aina. :)

[QUOTE="vieras";24682932]vähennä maidon määrää ja syötä itse vauva. Vaikka sit pieniä annoksia vähän väliä. Ruokailu kerran tunnissa. Jos tuntuu et määrät olemattoman pieniä. Herkut ja makeet pois.[/QUOTE]

Vauvaa? :o

[QUOTE="Mä";24682968]poistin pöydästä,vaikka laiha olikin,yleensä sit halusi takasin ja oli nätimmin. Söi 1-3 kertaa päivässä kohtuullisesti ja 2-4 kertaa ei juuri mitään...
Nyt melkein 3v. syö useinmiten hyvin,pk;ssa kuulemma aina. :)[/QUOTE]

Niin ja ruoka-ajat ½h. tunnin tarkkuudella säännölliset,ei mitään välipaloja normaalin 5 aterian lisäksi.

Kiitos vastaajille, lisääkin vinkkejä otetaan vastaan.... meidän neiti ei ole yhtään makean perään, mm. munkeille ja pullalle vaan yököttelee! Niin makeat välipalat ei ole ongelma. Ruokarytmikin on säännöllinen. Jotenkin tuntuu inhoavan pöydässä syömistä, jos saa rattaisiin esim. omenan niin saattaa sen järsiä melkein kokonaan, mitä ei ikinä malttaisi pöydässä tehdä.

Olisiko turvavaljaat syöttötuolissa hyvä pysäytin, jos kärryssäkin maistuu. Meidän 1v 10kk pitää kyllä vieläkin maitopäiviä, mutta seuraavana päivänä ruoka yleensä maistuu taas hyvin. Hänkin on hyvin hoikka, mutta pitkä tyttö.

Yhteistyössä