taaperot ja helle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kylmä nakki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kylmä nakki

Aktiivinen jäsen
07.07.2006
16 967
11
38
miten lämpimät keli teidän taaperoihin on vaikuttanut? meillä on menny rytmit tytöllä (1v3kk) ihan sekaisin. ennen helteitä justiinsa saatiin järjestettyä niin että nukkui yhdet kunnon päiväunet. tänäänkin neiti heräsi viideltä kun aurinko alkoi paistamaan huoneeseen, oli tunnin hereillä ja sitten nukkui vielä 7-10. ja nyt äsken sain sen nukahtamaan toisille unille.
vaunuihin nukahtaa jos vaunuja työntää (aiemmin nukkui päikyt aina partsilla, nyt partsi on kuin pätsi) mutta useimmiten päiväunet nukkuu makuuhuoneessa tuulettimen puhaltaessa.

plus ruoka ei maistu tytölle yhtään. aina ollut ronkeli syömään ja nyt tekee hampaitakin. kylmää sosekeittoa, hedelmäsoseita, hedelmiä ja jugurttia suostuu syömään. eikä äiti saa enää syöttääkään, ite pitää syödä B)

Meil samanikäset muksut, meillä vaan poika :)
Ja ihan samaa syndroomaa meilläkin, ainakin tuon syömisen puoleen, nukkumiset onnistuvat hyvin sisällä, kun on luojan kiitos, tuo ilmalämpöpumppu jolla saa siis viilennettyä päivällä ja illalla viilennän kans mökin niin et yöunet maistuu.
Mut kuudelta tahdotaan meilläkin nousta kaikista pimennysverhoista huolimatta.. Itse asiassa tänä aamuna havahduin itekin neljän maissa kun niin valosaa oli, ajattelin et eikö se yö pimene ollenkaa kunnes kelloa katoin ja olikin siis jo aamuyötä.. :whistle:
´Mut meillä tuo poika maitoo vaan vetelis(pullosta..) eikä mitää muuta sitte huoliskaan. Rasittavaa!

meillä neitiin 1v 2kk ihmeen vähän vaikuttanut! tosin voi johtua siitä että unet onnsituu hyvin! neidin huonen saa ihan pilkkopimeäksi..nukkuu siellä nykyään myös päikkärit..koska ei malttanut nukkua enää ulkona kun kuuluu koko ajan lasten ääniä! ruoka maistuu vähän huonommin, ja meillä taas niin päin että lusikkaa ei suostu nyt itse käyttämään()söi jo tosi hyvin itse) sormilla nyppii ja mä lusikoin! ulkona vaan viilettäis..sisälle tulo aiheuttaa mahdotonta kiukkua!oneks i juoma maistuu!

-meillä huoneen verhoja ei ole availtu helle kausina,ihan sen takia ettei pääse kuumuutta koko pvänä sisälle. nukkuu pväunet , mutta lyheymmin (2h) kuin ennen helteitä. ruoka maistuu mutta välipala jätetty pois, eli ruoka rytmi muuttunut (9aamupala,13 ruoka,18ruoka,20 iltapala).keskellä pvää ei siis ruoka maistu..

Yksi yö poika keikkui valveilla kolme tuntia (klo 1.30-4.30), ruoka ei meinaa millään maistua, päiväunet normaalia lyhyemmät jne. Rytmi on heittänyt aika lailla häränpyllyä, koska yöunet ovat niin katkonaiset ja aamulla heppu haluaa tietysti nukkua pitkään, jotta saisi univelkaansa pois... Hoh-hoi-jaa. :/

nyt on sitten ipanan unet menneet ihan ketuilleen. nytkin vielä riekkuu hereillä, tiiä sitten johtuuko helteistä. mun puolesta saakin valvoa, mutta kun neiti on alkuillasta lähtien vinkumassa väsymystä mutta silti ei voi mennä nukkumaan :headwall:

Yhteistyössä