Taaperot jotka nukahtavat huonosti; kuinka paljon teitä äitejä se "häiritsee"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Itselläni 1v4kk:n ikäinen lapsi ja niin päivä- kuin yöunille nukahtaminen on vaikeaa. Rutiinit olleet samat jo pitkään. Yöunille nukahti ennen hyvin, mutta nyt itkun kanssa useimmiten. Uneen asti en halua silittää koska siitä seurasi aiemmin se että lapsi odotti minun olevan sängyn vieressä istumassa myös yöllä. viereen ei osaa nukahtaa. Yöunille nukahtaminen sujuu kuitenkin HUOMATTAVASTI helpommin kuin päikkäreille. Joskus ei nuku päiväunia kun ollaan jo kauan yritetty eikä siis nukahda.

Minua tämä häiritsee ja vaivaa ja ahdistaa paljonkin, ehkä aivan liikaakin. Pitäisi osata olla iloinen kun kaikki on muuten niin hyvin. Toisaalta olen aina ollut murehtija-tyyppiä ja tätäkin asiaa pyörittelen ja suurinpiirtein pelkään päivä- ja yöunihetkeä jo etukäteen.

Hoidossa nukahtaa päikkäreille hyvin.

Ajan myötä helpottuu. Onko eka lapsi? Minä ainakin murehdin ekan lapsen aikaan kaikenlaista maan ja taivaan välistä, myös huonoa nukkumista. Sitten kun on useempi lapsi, ei onneksi ennätä murehtia ;).

On joo eka lapsi... ;)

Ja helpottaako se nukahtaminen oikeasti? Oikeemmin meillä on niin että sitten kun nukahtaa nukkuu suht hyvin vaikkakin ikäisekseen aika vähäisiä tuntimääriä, mutta kuitenkin että harvemmin yöllä riekkuu, on toki sellaisiakin vaiheita. Mutta tuo nukahtaminen on vaan niin himpskatin hankalaa, meinaa ihan hermo mennä ja toisaalta säälittää kun toinen itkee jne.......blaah

Alkuperäinen kirjoittaja takemyhand:
poika pistää niin hanttin kun on yöunien aika tehnyt sitä kohta puoli vuotta, poika nyt 1v10kk, ei se minua häiritse mutta välillä tuntuu että "nyt mä luovutan" |O
Mutta kyllä kait se ohi menee :D

Mitenkä teillä lapsi menee päiväunille? Mitenkä temppuilee yöunille mennessä, nukahtaako kuitenkin itsekseen? itkeekö?

Meillä 4 lasta ja vaihtelevasti nukahtavat lapset. :D Jokaisen kanssa ollut jossain vaiheessa jotain nukahtamis-/uniongelmaa. Nyt lapset 5v, 3v 11kk ja kaksoset 1,5v. Kukaan ei nukahda helposti. Isommat pelleilevät tai riitelevät sängyssä kun pitäisi nukahtaa, kaksoset taas joko ovat ylipirteitä tai sitten kiukuttelevat iltaisin.

Joskus harvoin isommat nukahtavat sulassa sovussa ja nopeasti ja joskus kaksoset nukahtavat rinnalle tai isänsä syliin ennätysvauhtia. Joka yö (tai no 99%) unet kyllä katkeavat, kaksoset syövät rintaa öisinkin ja nukahtavat vaikeasti. Myös 2v 11kk vanha herää joskus öisin huutamaan.

Eihän tämä hauskaa ole, mutta kai joskus saa nukuttua hyvin.

Yhteistyössä