Taas järkyttävä paniikkikohtaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
ihan kamalia nää, kertakaikkiaan hallitse itteesä yhtään :(
Väkisin meinaa kaatua ja tuntuu että tukehtuu, ihan hervoton levottomuus pakko päästä ulos. Vapisin niin että ei pysyny mikään kädessä :/

en kestä mitään vakavempia juttuja, heti alan hyperventiloimaan.

ois niin kiva kun ois tuki paikalla mutta yksin saa näistä yrittää selvitä :'(

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
On mulla noita rauhottavia mutta kun haluais selvitä ilman lääkkeitä, noista ei pääse sitten irti jos niitä alkaa joka kerta ottaan.
Niinhän se taitaa olla. Paraneeko tuosta vaivasta ikinä?

Tällä hetkellä tuntuu että minä en parane ikinä, on moni mitä olen kuullu päässy ongelmasta eroon mutta tiedä sitten pääseekö näistä lopullisesti.

Se on niin kamala tunne kun ei pysty tekeen mitään, tuntuu että sekoo täysin, näkö lähtee, sydän hakkaa niin että rinnasta meinaa tulla läpi, jaloista lähtee tunto ja väkisin meinaa kaatua. vielä kun alkaa hengitys tökkiin, samantien tulee hirvee hätä että kuolen kohta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hanki lääkitys!rauhottavat ovat tarkoitettu vain kohtauslääkkeiksi alkuun, ei jatkuvaan syöntiin vaikka et niitä söisikään!

Olen niin monet lääkkeet koittanu tähän mutta ne ei auta, mulla tulee niin miletön olo niistä että ei jaksa niitä. Olleenkaan ole oma itteni kun niitä syön.

Täällä kans yks kohtalotoveri,jolle puhkesi paniikkihäiriö erään järkyn elämänvaiheen ansiosta.Oon kyl päässyt häiriöistä aika hyvin jo yli,mutta muistan kauhulla niitä kohtauksia,happi loppuu,pyörryttää,kädet puutuvat ja sydän hakkaa miljoonaa.Lääkitystä mul ei siihen ollut,aika paransi :|

hanki lääkitys!rauhottavat ovat tarkoitettu vain kohtauslääkkeiksi alkuun, ei jatkuvaan syöntiin vaikka et niitä söisikään!

Olen niin monet lääkkeet koittanu tähän mutta ne ei auta, mulla tulee niin miletön olo niistä että ei jaksa niitä. Olleenkaan ole oma itteni kun niitä syön.

Ei ne lääkkeet nyt heti autakaan. kuukaus menee ainakin. sitten ei kannata valittaa vaan kärsiä.

Ei ne lääkkeet nyt heti autakaan. kuukaus menee ainakin. sitten ei kannata valittaa vaan kärsiä.

Tiedän kyllä, mutta niin paljon olen erilaisia koittanu ja en ole apua saanu yhdestäkään lääkkeestä vaikka kaikkia olen syöny ainakin sen 2kk. enemmän niistä on mulle ollu haittaa kun hyötyä.

Tällä hetkellä tuntuu että minä en parane ikinä, on moni mitä olen kuullu päässy ongelmasta eroon mutta tiedä sitten pääseekö näistä lopullisesti.

Se on niin kamala tunne kun ei pysty tekeen mitään, tuntuu että sekoo täysin, näkö lähtee, sydän hakkaa niin että rinnasta meinaa tulla läpi, jaloista lähtee tunto ja väkisin meinaa kaatua. vielä kun alkaa hengitys tökkiin, samantien tulee hirvee hätä että kuolen kohta.

Tiedän tunteen *halaus* ! Itse kärsin paniikkikohtauksista muutama vuosi sitten, lääkitys oli mutta lopetin sen ylivuosi sitten.
Nyt kohtauksia tulee tosi harvoin. Heti kun tunnet että kohtaus tekee tuloaan niin hakeudu ulkoilmaan ja hengitä syvään ja rauhallisesti, älä anna mielelle valtaa...Kohtaukset ovat aivan hirveitä ja pelottavia mutta se lohduttaa että kukaan ei niihin ole kuollut =)
Paljon voimia sinulle ja nyt lähdet ulos *hali*

Mulla on ollut jo vuosia,mutta kun sitkeästi jaksoin etsiä itselleni sopivan mielialalääkkeen sekä terapian alkoivat kohtaukset vähenemään mutta vasta puolen vuoden jälkeen!Nyt en ole pitkään aikaan saanut kohtauksia!

reagoin hirveen voimakkaasti asioihin vaikka ne ei koskis edes minua, sillon on paniikki valmis.
Äskenkin näin että meni poliisi autoja ja ambulanssi tonne yhteen taloon, no mulle tuli hirvee tunne siitä ja siitä alko mun kohtaus. :(

Yhteistyössä