Taas keskenmenosta.. ymmällään edelleen.. onko tämä vaiko ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirpana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pirpana

Vieras
Haluaisin teiän kokemuksia, ihan millaisia vain, positiivisia, negatiivisia.. Kirjoittelin jo torstai-iltana jollain nimimerkillä, en enää muista millä..

Mulla siis alkoi torstaina iltapäivällä tuhrutella rusehtavaa vuotoa. Viikkoja silloin 5+4. Plussan olin saanut pari päivää aiemmin. Illalla alkoi vuotaa vähän enemmän, sillai menkkamaisesti. Isompia kipuja muutamaa vatsanpoltetta lukuunottamatta ei ollut. Kaksi päivää vuoti vähän enemmän, ei mitenkään hirvittävästi, ainakaan enempää kuin tavallisissa menkoissa. Tänään on sitten vuotanut jo selvästi vähemmän. Kaikkina näinä päivinä mukana on ollut ihan muutaman millin kokoisia hyytymiä, pari ehkä parin sentin kokoista hyytymää. Välillä ei mitään.

Raskausoireet, lähinnä rintojen pinkeys on kadonnut. Mutta toi vuoto on ollut paljon vähempi, mitä kuvittelin tällaisessa tilanteessa olevan. Mulla on menkat yleensä suht vuolaat, eikä tämä vuoto ole sen kummempaa ollut. Jos edes sen veroistakaan. Myöskään hyytymiä ei tuon suurempia ole ollut, mutta olisikokaan vielä tässä vaiheessa?

Mä pääsen ultraan vasta torstai-iltana, koska ilta-aikoja ei sen aiemmin ollut vapaana ja mun ei ole mitenkään mahdollista päiväsaikaan ultraan päästä. Tai toki olisi, jos tilanne ehdottomasti sitä vaatisi, mutta kun raskaus on näin alussa vielä, niin tilanne ei ole akuutti. (Kyseessähän on vain mun mielenrauha..)

Voiko tämä kaikesta huolimatta olla keskenmeno? Vai jotain ihan muuta? Vai keskeytynyt keskenmeno?

mä en osaa muuta sanoa kun et kun tein lääkkeellisen keskeytyksen kotona, ohje oli et vuoto on riittävää kun muistuttaa kuukautisvuotoa, jos on enempää pitää mennä päivystykseen.

Valitettavasti varmaksi tiedät vasta torstaina :( Koita siihen asti olla murehtimatta. Vuodot alkuraskaudessa ovat TODELLA yleisiä, noilla oireilla en olisi hirveän huolissani. Itsellä tiputteli vanhaa verta ja ihan kirkasta verivuotoa alussa ja kaikki oli kuitenkin ihan hyvin.

Tsemppiä tulevaan! :hug:

Kiitos teidän vastauksista. Olen yrittänyt olla murehtimatta ja toisaalta toivomattakaan mitään. Olo onkin sen vuoksi ihan pysähtynyt. Olin ensin alkuun kylläkin ihan varma, että kesken menee.. juuri noiden hyytymien vuoksi vaikkakin ovat olleet minimaalisia ja vähäisiä. Ja toisaalta viimeistään sitten, kun huomasin, ettei rinnat ole enää pinkeät..

Mutta kun nyt tänään, kun toi vuoto on ollut enää tosi vähäistä ja kun ei se muutenkaan ole ollut mitenkään ylitse vuotavaa, on välillä mieleen tullut, että josko sittenkin jotain toivoa olisi. Ja tätä rataa sitten joudun sinne torstaihin asti jatkamaan.

Mut onko raskaustestin tekemisessä oikeasti järkeä? Kaapissa on siis kyllä, mutta jos mulla viime maanantaina on näyttänyt plussaa (ei kylläkään järin vahvaa, mutta selvää plussaa kuitenkin), niin näyttäisikö se kuitenkin plussaa, vaikken enää raskaana olisikaan?

Tsiisus että sitä voi pienen päänsä saada sekaisin tähän aikaan sunnuntai-illasta..

Kuulostaa ainakin vähän huonolle tilanne etenkin noiden hyytymien kannalta. :/ Vuodothan on yleisiä kyllä, mutta hyytymiä kun tulee niin eihän se aina hyvältä vaikuta. Eihän siinä auta kuin toivoa vaan parasta ja pelätä pahinta! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpana:
Mut onko raskaustestin tekemisessä oikeasti järkeä? Kaapissa on siis kyllä, mutta jos mulla viime maanantaina on näyttänyt plussaa (ei kylläkään järin vahvaa, mutta selvää plussaa kuitenkin), niin näyttäisikö se kuitenkin plussaa, vaikken enää raskaana olisikaan?

Kyllä se voi näyttää edelleen plussaa vaikka kesken olisi juuri mennyt. Eli kannattaa odottaa vaan... Vaikka tiedän, että odottavan aika on pitkä ja tuskaa usein.

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpana:
Kiitos teidän vastauksista. Olen yrittänyt olla murehtimatta ja toisaalta toivomattakaan mitään. Olo onkin sen vuoksi ihan pysähtynyt. Olin ensin alkuun kylläkin ihan varma, että kesken menee.. juuri noiden hyytymien vuoksi vaikkakin ovat olleet minimaalisia ja vähäisiä. Ja toisaalta viimeistään sitten, kun huomasin, ettei rinnat ole enää pinkeät..

Mutta kun nyt tänään, kun toi vuoto on ollut enää tosi vähäistä ja kun ei se muutenkaan ole ollut mitenkään ylitse vuotavaa, on välillä mieleen tullut, että josko sittenkin jotain toivoa olisi. Ja tätä rataa sitten joudun sinne torstaihin asti jatkamaan.

Tsiisus että sitä voi pienen päänsä saada sekaisin tähän aikaan sunnuntai-illasta..

Ja varsinkin ILTA-aikaan :( Olo on varmaan vielä sekavampi ja murheellisempi, mutta koita ajatella vielä positiivisesti. Sulla ei ole ollut kovia kipuja, näihin aikoihin olisi menkat normaalisti (suurinpiirtein), vuoto ei ole ollut runsasta, pääset kuulemaan tilanteen torstaina...

Odottele rauhassa vielä muutama päivä, jättäisin sinuna kotitestit tässä tilanteessa tekemättä.

Mutta siis siksi tuota testausta ehdotin, koska todellakin se ultrakaan ei sun tilannetta vielä kerro varmasti noilla viikoilla! Ja jos muutama päivä sitten ollut heikko plussa, niin jos olet raskaana pitäisi plussa kaiken järjen mukaan olla vahvistunut. Mutta toivotaan siis parasta ja tuu kertomaan miten kävi!

Yhteistyössä