Taas koira vahingoitti lasta ja suomessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toruja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toruja

Vieras
Tässäkin syy oli pojassa, ei koirassa! (palstan mukaan) Palstan mukaan pojan pitäisi osata varoa vieraita koiria, eikä mennä niiden lähellä! Hyi hyi tuhma poika!

http://www.iltalehti.fi/oulu/

Koira hyökkäsi pikkupojan kimppuun
Puri yllättäen reiteen
4.9.2008 18:49
Saksanpaimenkoira hyökkäsi yllättäen 11-vuotiaan pojan kimppuun Haukiputaalla, kertoo Kaleva-lehti.

Hyökkäys tapahtui, kun koiran omistaja oli ollut ulkoiluttamassa kahta hihnassa ollutta koiraa ja pikkupoika oli pyöräillyt tiellä heitä vastaan. Yllättäen toinen koirista hyökkäsi pojan kimppuun. Koira puri poikaa oikeaan reiteen ja pohkeeseen.

Pojan vanhemmat ja koiran omistaja sopivat keskenään tapahtuneen.

Välikohtaus tapahtui viime viikon perjantaina. Poliisi vahvisti hyökkäyksen Kalevalle keskiviikkona.

Noh, mun koirani lähelle ei "pikkupojat" tule. Eikä isommatkaan. Pidän siitä ihan itse huolen. Jos eivanhemmat ole Nicopetterilleen opettanut, että vieraisiin koiriin ei mennä koskemaan, minä kyllä opetan. Pidän myös koirani Nicopettereitä kohdatessani niin lyhyessä hihnassa, että ennemmin Nicopetteriin osuu mun maihinnoususaappaani kuin koirani hammas. Eipä kyllä ole koskaan tarvinnut ketään potkaista, musta lähtee kyllä riittävän varoittavia ääniäkin.

Joten ei ole pelkoa, että kenenkään palstalisen Nicopetteri joutuisi mun koirani puremaksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Juu, pyöräily ja lenkkeily on lailla kiellettävä etteivät rekut vaan saa hermoromahdusta ohikulkijoiden takia...
Ai niinkö? Minusta taas se rekun omistaja pitää huolen siitä, että se pyöräilijä tai lenkkeilijä ei tule liian lähelle.

Juu,ei minun dobermanniakaan tarvitse pelätä. Pidän kyllä siitä kiinni kun joku menee ohi. Ja saatan pari sanaakin sania jos juku tulee liian lähelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hullun koiran emäntä:
Juu,ei minun dobermanniakaan tarvitse pelätä. Pidän kyllä siitä kiinni kun joku menee ohi. Ja saatan pari sanaakin sania jos juku tulee liian lähelle.
Sama täällä. Jos joku tuolla ulkona mun kimppuuni kävisi, ensin lyön minä ja jos sekään ei tehoaisi, vasta sitten antaisin koiralleni luvan käydä päälle. Mutta mun koiraani ei kyllä tulla lääppimäänkään, vaikka olisi sen vieraan mielestä miten ihana tahansa, ilman mun lupaani.

Mulla on pieni söpö puppelipupsi joka ei pidä vieraista ja pelkää lapsia ihan tosissaan. Olen melko varma että se puree jos joku siihen koskee. Eikä ole muuten helppoa pitää ihmisiä siitä irti! Kiellän aina lähestymästä sitä ja koskettaminen ei tule kysymykseenkään mutta ihmiset ei usko. Varsinkaan ns koiraihmiset...

Jos rekku on sen verran ärhäkkää sorttia, että vaarana on, että jokaisen viattoman ohikulkijan päälle käy, niin ehkä sen kanssa kannattaa pysyä pois julkisilta kulkuväyliltä ettei itsekään tarvi niitä ohikulkijoita ruveta pois potkimaan- se potkiminenkaan ei nimittäin ole laillista, sen enempää kuin antaa koiran purra ohikulkijaa.

nyt vähän asian vierestä mut Keittis minusta on jotenkin vaikea kuvitella sinut ton sun koiruutesi kanssa. Siis jotenkin kuvittelisin sulle sellasen pienen, "seurakoira-rodun". En tiedä mistä tää mun mielikuva oikein johtuu, ehkä siitä etten oikein miellä noita malamuutteja (eiks sulla sellanen ole) kaupunkikoiriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Juu, pyöräily ja lenkkeily on lailla kiellettävä etteivät rekut vaan saa hermoromahdusta ohikulkijoiden takia...
Ai niinkö? Minusta taas se rekun omistaja pitää huolen siitä, että se pyöräilijä tai lenkkeilijä ei tule liian lähelle.

jos sitä on kapee kävely/pyörätie niin ei siinä pahemmin pyöräilijällä ole tilaa kaukaa kiertää... :/ pyöräilijät ja kävelijät saa kulkea ihan rauhassa,mun mielestä niitä ei aleta ohjeistamaan että hei kierrä ojan kautta ku mul on koira...!ja siis meilläkin koira mutta muut kulkijat saa kulkea niinkuin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos rekku on sen verran ärhäkkää sorttia, että vaarana on, että jokaisen viattoman ohikulkijan päälle käy, niin ehkä sen kanssa kannattaa pysyä pois julkisilta kulkuväyliltä ettei itsekään tarvi niitä ohikulkijoita ruveta pois potkimaan- se potkiminenkaan ei nimittäin ole laillista, sen enempää kuin antaa koiran purra ohikulkijaa.

Vääristeleminen on mukavaa hommaa eikö niin?

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:

jos sitä on kapee kävely/pyörätie niin ei siinä pahemmin pyöräilijällä ole tilaa kaukaa kiertää... :/ pyöräilijät ja kävelijät saa kulkea ihan rauhassa,mun mielestä niitä ei aleta ohjeistamaan että hei kierrä ojan kautta ku mul on koira...!ja siis meilläkin koira mutta muut kulkijat saa kulkea niinkuin haluaa.
Noh...mua toi 50 kilonen ei levennä koin noin 30 cm. Eli jos jonkun on ehdoton pakko tulla 30 cm lähemmäksi minua, niin sitten on kurja juttu. Ilman koiraanikin kiskaisisin jo nyrkillä, jos iltahämärissä joku iholleni niin tunkisi. Eli ihan mahdutaan kulkemaan metsäpoluillakin ilman, että vastaantulijan tarvii suurinpiirtein suuhuni tunkea. Tuon koiran kun otan aina reiteeni kiinni, jos vastaan tulee kännikaloja tai muuta epämääräistä sakkia.

Kuten sanoin, mun ei ole koskaan tarvinnut potkaista ketään. Ja tuo koira ollut jo yli 12 vuotta. Mutta potkaisen kyllä, jos tarvis vaatii. Potkaisisin ilman koiraanikin. Mutta toistaiseksi on riittänyt, että varoitan sanallisesti. Josklus on pitänyt pikkulapsille vähän rähähtää, kun vanhempansa eivät ole vaivautuneet opettamaan, että vieraisiin koiriin ei kosketa. Kyse ei ole siitä, etteikö koirani pitäisi lapsista. Kyse on siitä, että kukaaan ei tule ilman mun lupaani lähmimään tahmatassuillaan mun koiraani. Eio mun koirani niille metrin mittaisille tahmatassuille mitään tekisi, mutta mä en halua niitä tahmatassuja koiraani lääppimään.

Luultavasdti koiranvihaajien lempiharrastus

:D

Mulla on kyllä koira itsellänikin- se on vain sen luonteinen ja siten koulutettu, ettei tarvi hihnoja paniikissa kiristellä ohikulkijoiden kohdalla vaikka joutuisivat ohittamaan 30 cm päästä.

Lähinnä säälittää ja ärsyttää osa koiranomistajista jotka tosiaan paniikissa joutuvat kerimään hihnojaan ettei vaan kukaan tule vahingossa liian lähelle. Tuollaiset koirakot kierrän kyllä miellelläni kaukaa, koska koskaan silti ei tiedä miten hyvin koira pysyy hanskassa. Joten oman- tai lähinnä oman koirani -turvallisuuden kannalta kierrän kaukaa.

Mulla on kyllä koira itsellänikin- se on vain sen luonteinen ja siten koulutettu, ettei tarvi hihnoja paniikissa kiristellä ohikulkijoiden kohdalla vaikka joutuisivat ohittamaan 30 cm päästä.

Lähinnä säälittää ja ärsyttää osa koiranomistajista jotka tosiaan paniikissa joutuvat kerimään hihnojaan ettei vaan kukaan tule vahingossa liian lähelle. Tuollaiset koirakot kierrän kyllä miellelläni kaukaa, koska koskaan silti ei tiedä miten hyvin koira pysyy hanskassa. Joten oman- tai lähinnä oman koirani -turvallisuuden kannalta kierrän kaukaa.
Kuka on sanonut - muut kuin sinä-. että pitäisi hihnoja paniikissa kiristellä? Musta tuntuu, että sä nyt vaan haluat tahallasi ymmärtää väärin. Ehkä siksi, että jos joku hormakuono sun kimppuuusi kävisi, fifisi juoksisi kauhuissaan karkuun ja jättäisi sut oman onnesi nojaan.

Se, että koiran omistaja osaa lukea vastaantulevia ihmisiä ei suinkaan tarkoita, että koira olisi päästään sekaisin. Jos susta on kiva, että paikallisesta räkälästä tulevat äijänkölrillät tulee kännipäissään halailemaan sua ja koiraasi, niin ihan kiva varmaan sulle. Mä taas en sellaista halua ja tiedän, että jos ne köriläät ei mun sanaani usko, ne uskoo ton koiran sanaa. Ja hei...toi mun piski on jo yli 12 v. Ikinä ei olla oltu sellaisessa tilanteessa, että olisi ollut mitään ongelmaa. Yhden kerran se on pelastanut yhden ihmisen, kun skinit potki sitä maassa makaavaa ihmistä päähän. Meneekö sun koirasi puolustamaan niitä skinejä vai sitä maassa makaavaa? Vai ryntääkö vaan karkuun? Mitä itse teet? Annat koiran painella karkuun ja menet apuun? Vai menetkö karkuun itsekin?

Kuka on sanonut - muut kuin sinä-. että pitäisi hihnoja paniikissa kiristellä? Musta tuntuu, että sä nyt vaan haluat tahallasi ymmärtää väärin. Ehkä siksi, että jos joku hormakuono sun kimppuuusi kävisi, fifisi juoksisi kauhuissaan karkuun ja jättäisi sut oman onnesi nojaan.

Se, että koiran omistaja osaa lukea vastaantulevia ihmisiä ei suinkaan tarkoita, että koira olisi päästään sekaisin. Jos susta on kiva, että paikallisesta räkälästä tulevat äijänkölrillät tulee kännipäissään halailemaan sua ja koiraasi, niin ihan kiva varmaan sulle. Mä taas en sellaista halua ja tiedän, että jos ne köriläät ei mun sanaani usko, ne uskoo ton koiran sanaa. Ja hei...toi mun piski on jo yli 12 v. Ikinä ei olla oltu sellaisessa tilanteessa, että olisi ollut mitään ongelmaa. Yhden kerran se on pelastanut yhden ihmisen, kun skinit potki sitä maassa makaavaa ihmistä päähän. Meneekö sun koirasi puolustamaan niitä skinejä vai sitä maassa makaavaa? Vai ryntääkö vaan karkuun? Mitä itse teet? Annat koiran painella karkuun ja menet apuun? Vai menetkö karkuun itsekin?

Kaikella ystävyydellä- soitan poliisit jos kuvamasi kaltaisen tilanteen näen- ehkä olen pelkuri mutta itseäni tai koiraani minun EI tarvitse tilanteeseen mennä tapattamaan- koskaan ei tiedä millä aseilla siellä riehutaan. Hienoa että olet ihmishengen pystynyt pelastamaan- mutta se nyt ei ole kenenkään yhteiskuntavelvollisuus että tulisi olla niin pelottava ja uhkaavasti ko. tilanteessa käyttäytyvä koira että siitä olisi apua jos jotain sattuu. Ja btw, ei kai koira sinullakaan 24/7 ole mukana ulkona liikkuessasi?

mä taas mielelläni näkisin että koiranomistajat vähän kerisivät niitä hihnojaan, eikä antais koirien tulla mun ja mun lasten lähelle. Kyllä nuo vekarat on jo oppineet, että vieraisiin koiriin kysytään lupa.

Oon muuten huomannut, ettei koiraihmiset erota oikeaa ja vasentakaan.
Yhdistetyllä kävely/pyörätiellä hankalaa kun kulkevat missä sattuvat.
Hankalaa opettaa lapsia pyöräilemään oikealla puolella, kun aina joku räpeltää vastavirtaan..Arghh..

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

mä taas mielelläni näkisin että koiranomistajat vähän kerisivät niitä hihnojaan, eikä antais koirien tulla mun ja mun lasten lähelle. Kyllä nuo vekarat on jo oppineet, että vieraisiin koiriin kysytään lupa.

Mun koiraa ei kiinnosta välinpitämättömät ohikulkijat lainkaan, joten se pysyy ihan ilman hihnan kerimistäkin poissa vieraiden läheltä. Silti ystävällinen jos joku tulee tervehtimään.

Alkuperäinen kirjoittaja ei koiraihminen:
Oon muuten huomannut, ettei koiraihmiset erota oikeaa ja vasentakaan.
Yhdistetyllä kävely/pyörätiellä hankalaa kun kulkevat missä sattuvat.
Hankalaa opettaa lapsia pyöräilemään oikealla puolella, kun aina joku räpeltää vastavirtaan..Arghh..

Yhdistetyllä pyörätie kävelytiellä jalankulkija käyttää joko tien oikeaa tai vasenta reunaa niin että pyöräilijän on helppo ohittaa hänet keskeltä. :)
Näin sanoo laki.

Kaikella ystävyydellä- soitan poliisit jos kuvamasi kaltaisen tilanteen näen- ehkä olen pelkuri mutta itseäni tai koiraani minun EI tarvitse tilanteeseen mennä tapattamaan- koskaan ei tiedä millä aseilla siellä riehutaan. Hienoa että olet ihmishengen pystynyt pelastamaan- mutta se nyt ei ole kenenkään yhteiskuntavelvollisuus että tulisi olla niin pelottava ja uhkaavasti ko. tilanteessa käyttäytyvä koira että siitä olisi apua jos jotain sattuu. Ja btw, ei kai koira sinullakaan 24/7 ole mukana ulkona liikkuessasi?
No tässä tapauksessa se kaveri olisi jo siinä vaiheessa ollut kuollut, kun poliisit olisivat saapuneet paikalle. JOten ihan hyvä vaan, että mun puudeli vähän nosti huuliaan ja rähähti. Lakos isot korstot välittömästi paikalta.

ja juu, ei mulla ole koira mukana työmatkoillani. Mutta kun iltaisin tuonne ulos lähden, koira on matkassa.

Musta on ihan hienoa, että normaaliolosuhteissa löllykkä ja hyväntahtoinen koira tarpeen vaatiessa puolustaa omiaan. Enhkä sä mieluummin olisit itse siinä päähän potkittavana ja ajattelisit, että onpa mukavaa, kun oma koira ei ainakaan tule noille skineille ärisemään. Kyllä ne poliisit sitten joskus paikalle saapuu...sen aikaa joudan tässä olemaan porkittavana. Mäen haluaisi sellaista koiraa, joka juoksee karkuun tai vain heiluttaa iloisesti häntäänsä, jos joku mua esim alkaisi raiskaamaan. Ja kuten sanoin...mun piski on normiolosuhteissa lauhkea kuin lammas.

onx tää noita niitä koiraihmisiä, jotka raahaa koiraa koko ajan ja joka paikkaan mukaan. Kumma kun uskaltavat yksin vessaan mennä ilman koiraa.

Yhteistyössä