Taas kuuli autollisen suusta miten se on helppao!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Mulla ei ole autoa ja kulkeminen tapahtuu siis kävellen, linja-autolla tai pyörällä. Olen monta kertaa miettinyt muuttavani lähemmäs kauppoja yms. kun on 20min matka kävellen lähimpään kauppaan, linja-autolla ei kannata mennä ja kun lapsi on mukana ei voi pyörälläkään mennä kun on jo sen verran isompi eikä osaa pyörällä ajaa vielä... ja talvikin. Noh kuulin erään autoilijan suusta, että eihän se oo vaikeeta, että olen mukavuudenhaluinen vaan. No hyvä sen on ite sanoa kun pääsee autolla minne vaan ja olen jopa ehdottanut sille, että kokeilee. Mutta silti se hyppää aina autoon vaikka ei se kuulemma ole niin hankalaa kulkea ilman auto.

Tänään sit kuulin kun tuo mun työssä käynti on vähän hankalaa. Inhoan ajaa pyörällä näin talvellla ja työpisteitä useempi ja sen verran kaukana toisistaan ettei oikeen kävellenkään mene. Ja taas voi todeta ettei linikallakaan pysty vaihtamaan paikkaa. Eräs autolla kulkeva sano, että hän on aina kulkenut autolla. Minä sanoin etten tiedä jatkanko pidempään kun on niin inhottava kulkea. Tää vaan sano, että no onhan se kesällä helppoa ja talvella, jos ei ole kova pakkanen.

Siis en oikeesti ymmärrä. Miks pitää sanoa, että no eihän siinä mitään, jos ite kuletaan autolla. Oon niin kypäs nuihin jotka väheksyy tämmöstä tilannetta. Ahdistavaa. Eikä ole edes vara autoa hankkia.

Niinhän se taitaa olla, on helppoa sanoa että eihän joku asia niin hankalaa ja raskasta ole , jos sitä ei itse joudu tekemään. :kieh:

Kaupassakäynti kävellen pidemmän matkan päähän on raskasta ja siksi autonomistajat lähes aina sen autolla tekevät...

silloin hankit auton, eikä tarvitse kateelisena vinkua, että talvella kujet pyörällä. ei inusta pyörällä taikävellen kulkemineneole vaikeaa

nythän autojenhinna ton halpuneet. autoja saa tosi halvalla. katsastettuja ja toimivia tonnilla saa jo valita minkä ottaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
silloin hankit auton, eikä tarvitse kateelisena vinkua, että talvella kujet pyörällä. ei inusta pyörällä taikävellen kulkemineneole vaikeaa

voi jestas kun sä olet tyhmä...

tyhmä saa olla, mttei idiootti. itsekinolen joskus kulkenut kauppaan neljänkin lapsen kasa linja-autllatai väellen noin 5 km matkan . usein pyöräilin jopa 10 kilsaa kouluun, ei se ole ongelma, van jos sen haluaa tehdä vaikeaksi

joo oon vähän samaan törmänny kun en omista ajokorttia,asutaan kaukana kaupoista ja lapsia on kolme...
aina parhaita neuvoja tulee näiltä joilla on maksimissaan yksi lapsi ja muutenkin mahdollisuus liikkua autolla :saint:

yhden tai vaikka vielä kahdenki lapsen kans voisin kävellä tai pyöräillä neuvolaan jolle on melkeen 10km,no ehkä tarkalleen 8km...liikun paljon joten eihän se olis ku laittaa muksu/t rattaisiin ja kävellä sinne ja takasin...muttakun lapsia on kolme joista vanhin ei jaksa niin pitkästi kävellä eikä tykkää pyöräillä :/

voi jestas kun sä olet tyhmä...

tyhmä saa olla, mttei idiootti. itsekinolen joskus kulkenut kauppaan neljänkin lapsen kasa linja-autllatai väellen noin 5 km matkan . usein pyöräilin jopa 10 kilsaa kouluun, ei se ole ongelma, van jos sen haluaa tehdä vaikeaksi

Kyllä se on silti raskaampaa kuin se että ajaa omalla autolla. Siitä tässä oli kyse...

Tottakai omalla autolla ajamalla pääsee helpommalla kuin kävellen, bussilla, pyörällä tai jotenkin muuten.

Niinhän se taitaa olla, on helppoa sanoa että eihän joku asia niin hankalaa ja raskasta ole , jos sitä ei itse joudu tekemään. :kieh:

Kaupassakäynti kävellen pidemmän matkan päähän on raskasta ja siksi autonomistajat lähes aina sen autolla tekevät...

minusta se kaupassakäynti varsinki kesäaikaan neljän piene lapse kanssa oli mukavaa, ajan kanssa mentii ja tutkitiin kuontoa samalla. ja pienin oloi vauva ja vanhin oli silloi 8v. kahdet vaunut matkassa ja matkaa neljäkilsaa. takaisin olikin kiva tulla kun oli ylämäkeä.

minusta se kaupassakäynti varsinki kesäaikaan neljän piene lapse kanssa oli mukavaa, ajan kanssa mentii ja tutkitiin kuontoa samalla. ja pienin oloi vauva ja vanhin oli silloi 8v. kahdet vaunut matkassa ja matkaa neljäkilsaa. takaisin olikin kiva tulla kun oli ylämäkeä.

Ja koska SUN mielestä se on mukavaa, kukaan muu ei saa kokea sitä raskaaksi?

Jos sulla ei ole mitään muuta sanottavaa kuin mollata ap:ta niin miksi sä edes vastaat koko ketjuun?

nythän autojenhinna ton halpuneet. autoja saa tosi halvalla. katsastettuja ja toimivia tonnilla saa jo valita minkä ottaa

No sinähän se sitten mulle auton ostat ja maksat myös kulut mitä siitä tulee. Juurihan sanoin ettei ole vara autoa hankkia.
MOntakos vuotta itse kuljet joka paikkaan pyörällä kävellen jne?

Niin kesällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No sinähän se sitten mulle auton ostat ja maksat myös kulut mitä siitä tulee. Juurihan sanoin ettei ole vara autoa hankkia.
MOntakos vuotta itse kuljet joka paikkaan pyörällä kävellen jne?

Henretäti sanoo kulkevansa pyörällä vain silloin kun sillä pääsee mollaamaan muita. Toisissa ketjuissa taas jankuttaa siitä miksi nimenomaan hänellä on oltava auto... älä piittaa siitä :hug:

ymmärrän täysin, mutta ajatteleppas että minä olin lähemmäs vuoden ilman autoa. lähin kauppa 13kilsan päässä, pyörällä ei koska vauva pieni ja täällä pakkaset 10-30 astetta parhaillaan. (ei tietty kesällä) nyt pakko olla auto(arvo 500euroa) koska olen aloittanut työt. niin mutta käyhän täällä tosin kauppa-auto 2krt viikossa. :D

niin ja vielä lisäys että tuo lähin kauppa on sitte lähikauppa sanan kaikessa merkityksessä. ja lisäksi linja-autoja keskustaan kulkee 1krt per päivä, aamulla klo.7.10 ja takaisin tulee iltapäivällä.

ööh... No en kyllä minäkään ymmärrä, miksei autoa voisi hankkia jos kokee kulkemisen muuten ylivoimaiseksi. Varsinkin, jos työt pitäisi autottomuuden takia lopettaa. :/ Tottakai autolla on helpompi kulkea, selvähän se... Autoilijat sen varmaan tietävätkin, ei kai heillä muuten autoa olisi. Valintakysymyksiähän nuo ovat kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja henkariikka:
ymmärrän täysin, mutta ajatteleppas että minä olin lähemmäs vuoden ilman autoa. lähin kauppa 13kilsan päässä, pyörällä ei koska vauva pieni ja täällä pakkaset 10-30 astetta parhaillaan. (ei tietty kesällä) nyt pakko olla auto(arvo 500euroa) koska olen aloittanut työt. niin mutta käyhän täällä tosin kauppa-auto 2krt viikossa. :D

miten tuo auttaa ap:ta? Ei se, että jollain on ehkä hankalampaa, tarkoita että toisella ei saisi olla hankalaa joku pienempikin asia

Luitkohan sinä nyt ollenkaan tarkkaan tuota juttua? Ilmeisesti et. Asian ydin ei ole nyt se ettei mulla ole autoa ja en todellakaan ole kateellinen vaan lähinnä kulkemisen hankaluus varsinkin nyt töissä.

Juu, kyllä autoja saa halvalla, mutta sen pitämien maksaa |O
Meillä on luovuttu toisesta autosta ihan siksi, että sen 200 euroa maksaneen kulkupelin pitäminen maksi 100 euroa viikossa :headwall:

Niinhän se on että elämä on sarja valintoja. Jos muutto lähemmäs palveluja on parempi vaihtoehto kuin auton hankkiminen, niin miksei silloin niinkin.

Mä käyn tosi harvoin kaupass amuull akuinautolla, tosin aika harvoin käyn kaupassa vaan käydäkseni kaupassa, vaan yleensä hoidan muitakin asioita. mutten todellakaan koe mielekkääksi kantaa 3 täyttä kassia kahta kertaa viikossa käsin kotiin.

ap: 20 minuutin matka kauppaan ei ole todellakaan pitkä aika kävellä. mieki oon sen tehny, monta kertaa.

mutta sen myönnän että jos asuu semmosella alueella ettei linja-autot kule järkevästi niin on oikeesti välillä yhtä helevettiä lapsen kanssa kulukea.

ja hernis: ei kaikilla oo varaa siihen autoon!!! voi olla varaa ostaa se auto, mutta entäs ne muut kulut? bensa, vakuutukset, verot, katsastukset.... ja köyhällä ei oo varaa ostaa losoa autoa joten täytyis sen nyt jollain lailla kunnossaki olla. ja ne kunnolliset sitte jo maksaaki vähän enempi ku tuhat euroa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
ööh... No en kyllä minäkään ymmärrä, miksei autoa voisi hankkia jos kokee kulkemisen muuten ylivoimaiseksi. Varsinkin, jos työt pitäisi autottomuuden takia lopettaa. :/ Tottakai autolla on helpompi kulkea, selvähän se... Autoilijat sen varmaan tietävätkin, ei kai heillä muuten autoa olisi. Valintakysymyksiähän nuo ovat kuitenkin.

Ei se ole valintakysymys. Minä ottasin auton heti, jos sen pystyisin maksamaan. Ei riitä, ettäa uton ostaa. SIinä on muitakin kuluja kuten vakuutus, bensa, huollot yms. Ja tällä mun palkalla ei todellakaan hankita autoa.... verrattavissa mun tulot siihen kun olin työttömänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Niinhän se on että elämä on sarja valintoja. Jos muutto lähemmäs palveluja on parempi vaihtoehto kuin auton hankkiminen, niin miksei silloin niinkin.

Mä käyn tosi harvoin kaupass amuull akuinautolla, tosin aika harvoin käyn kaupassa vaan käydäkseni kaupassa, vaan yleensä hoidan muitakin asioita. mutten todellakaan koe mielekkääksi kantaa 3 täyttä kassia kahta kertaa viikossa käsin kotiin.

voih, mie ku asuin skotlannissa niin niitä kasseja oli useampiki ku 3, ja käsin kannoin parin kilometrin matkan kaupalta kotiin. samoten suomessa.

mutta niinku sanoit: elämä on sarja valintoja. =)

Tiiätkö että ne ihmiset, jotka on niitä autoilevia maksavat auton kulut, vakuutukset ja ovat maksaneet vielä kortinkin. Joten mitä sinä äksyilet, auton omistavat tuskailevat ehkä niiden laskujen kanssa silloin. Kyllä se vaan on niin, että kateus ap:n viestissä puhuu. Itse tosiaan rahat autoon, että korttiin olen selkänahasta repinyt, eikä tosiaan ole ollut itse selvyys, että minulla on auto tai kortti. Ja rehellisesti sanottuna minua ärsyttää kaikki autottomat, kun aina pitäs heitä olla kuskaamassa, ilman kiitoksen sanaa.

Yhteistyössä