Taas kymmeniä miljoonia mamujen kotouttamiseen, vaikka kortistot ovat täynnä työttömiä suomalaisia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamut ensin!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23238133]Haluatko sinä niitä mamuja töihin vai sossunluukulle? Tämä näissä keskusteluissa jää aina vähän epäselväksi. Eli kumpi valitaan?[/QUOTE]
Loppujenlopuksi asia palautuu aina siihen, että väärän väristä ihmistä ei haluta katsella.

apartheid+sign.jpg

10 miljoonaa, josta puolet maksaa valtio. Tosi "kymmeniä miljoonia taas"... :D Vittu mikä pelle.

Ooppera saa joka vuosi 60 miljoonaa valtion fyrkkaa. Yhteiskunnallisesti hyödylliseen toimintaan, tässä tapauksessa mamujen kouluttamiseen sijoitettu 5 miljoonaa on aika kärpäsenpaska valtion budjetista. Eikä pidä unohtaa, että suomalaisten sosiaalitukiin menee vuodessa 52 400 MILJOONAA. En voi käsittää, miten jollain voi tulla mieleen ees ruikuttaa tollaisesta asiasta...

10 miljoonaa, josta puolet maksaa valtio. Tosi "kymmeniä miljoonia taas"... :D Vittu mikä pelle.

Ooppera saa joka vuosi 60 miljoonaa valtion fyrkkaa. Yhteiskunnallisesti hyödylliseen toimintaan, tässä tapauksessa mamujen kouluttamiseen sijoitettu 5 miljoonaa on aika kärpäsenpaska valtion budjetista. Eikä pidä unohtaa, että suomalaisten sosiaalitukiin menee vuodessa 52 400 MILJOONAA. En voi käsittää, miten jollain voi tulla mieleen ees ruikuttaa tollaisesta asiasta...

Tuo on vain yksi pieni projekti muiden monien joukossa. Yksi sijoitettu mamulapsi maksaa 100.000 euroa vuodessa. 10.000 sijoitettua mamulasta maksaa veronmaksajille miljardin, eli tuhat miljoonaa. Edelleen halpaa?

52400 miljoonaa euroa ei todellakaan mene suomalaisten sosiaalitukiin. Ottaisit asioista selvää ennen kuin nolaat itsesi.

[QUOTE="vieras";23238376]Tuo on vain yksi pieni projekti muiden monien joukossa. Yksi sijoitettu mamulapsi maksaa 100.000 euroa vuodessa. 10.000 sijoitettua mamulasta maksaa veronmaksajille miljardin, eli tuhat miljoonaa. Edelleen halpaa?

52400 miljoonaa euroa ei todellakaan mene suomalaisten sosiaalitukiin. Ottaisit asioista selvää ennen kuin nolaat itsesi.[/QUOTE]
Mistähän nämä luvut oli vedetty?

[QUOTE="vieras";23238510]Seuraisit aikaasi. Molemmat tiedot ovat olleet jopa täällä 2plussalla aiemmin ja linkkeineen päivineen.[/QUOTE]

Kaksplussalla on aiemmin todettu, että kotiäidit ovat idiootteja. Seuraisit aikaasi.

[QUOTE="vieras";23238510]Seuraisit aikaasi. Molemmat tiedot ovat olleet jopa täällä 2plussalla aiemmin ja linkkeineen päivineen.[/QUOTE]
Kaksplussan seuraaminen = Ajan seuraaminen? :D

Octaviuksen ajatuksia
Hajanaisia ajatuksia maailman menosta ilman sensuuria.Pakolaisbisnes kasvaa
Suomeen on aika tavalla huomaamatta syntynyt ällistystyttävällä vauhdilla kasvava liiketoiminta- ja bisnesalue. Näinä taantuman aikoina on lohdullista, että jossain liiketoiminta kukoistaa ja rahaa laitetaan haisemaan.

AL: Aikeet sijoittaa alaikäisiä turvapaikanhakijoita Mänttä-Vilppulaan etenevät. Kaupunginhallitus esittää valtuustolle, että yhteistyösopimus TE-keskuksen ja paikkakunnalla aloittavan lastensuojeluyksikkö Siivet Oy:n kanssa hyväksytään.

Yksikköön tulisi 7-15-vuotiaita lapsia aluksi 7-8, enimmillään 20. Kaupunginjohtaja Mauri Heinonen sanoo, ettei Mänttä-Vilppulalle jää toiminnasta nettomenoja. Kaupunki toimisi välikätenä. Valtio maksaa kokonaan kulut, Siivet Oy vastaa toiminnasta ja palvelujen ostosta. Hallituksen päätös syntyi äänin 8-1, Esa Mikkola (sd) ei ollut päätöksen takana. Valtuustolle (SDP 13, KOK 7, KESK 7 , VAS 3 , VIHR 3 ja KD 2 valtuutettua) tiedotetaan asiasta etukäteen ja päätöskokous on 9. maaliskuuta. Sen jälkeen tiedotetaan kuntalaisille. Heinonen uskoo asukkaiden tukeen.

Merkillistä on se, ettei viikon kuluttua pidettävän valtuuston kokouksen esityslistaa ole vielä julkistettu. Se taas ei ole merkillistä, että kaupunginhallituksen kokouksen aineistoa ei julkaistu vaan jaettiin kokouksessa.

Heti kuntavaalien jälkeen perustetulla Siivet Oy:llä on viisi omistajaa: Jari ja Sanna Ritonen, Tuula Savolainen, sekä Merja ja Raimo Maakanen, kaikki hyvin tunnettuja paikkakuntalaisia. Siivet Oy tulee pyrittämään julkisuudessa olleiden tietojen mukaan hieman yli miljoonan euron liikevaihtoa, jotta alaikäisillä turvapaikanhakijoilla olot olisivat kivat.

Millaiset olot karva-ankkureille sitten järjestetään?

Kodissamme on jokaiselle lapselle tilava ja valoisa oma huone. Monesta lastenhuoneesta ja oleskelutiloista voi ihailla kaunista ja rauhoittavaa Kuorevettä. Lisäksi meillä on paljon tilaa yksityisyyteen, oleskeluun ja yhdessäoloon. Suuri piha-alue ja omarantainen tonttimme antavat mahdollisuuden monenlaiseen vapaa-ajanviettoon. Pienen kävelymatkan päässä on myös Mäntänvuoren luonnonsuojelualue, jossa on erinomaiset lenkkeily-, retkeily- ja hiihtomahdollisuudet merkittyine reitteineen.

Kenelläkään tuskin on asiaa vastaan mitään, koska kaupunginjohtaja Heinosen mukaan:

’ Koko vastaanottotoiminnan taloudelliset seuraamukset ja riskit voidaan todeta olemattomiksi kaupungin kannalta, sillä valtio korvaa kaikki kustannukset, joita turvapaikanhakijalasten hoidosta ja kouluttamisesta aiheutuu.’

Minä en enää edes yritä työllistyä :D. Olen 25-vuotias, masennustaustainen ja ilmaisissa harjoitteluissa aikani juossut. On suosituksia, pelkkiä kehuja jne. mutta kukaan ei ole valmis maksamaan kunnon työstä kunnon palkkaa. Esim. yhdessa firmassa tein 99% sitä samaa kuin palkkaa nauttiva työkaveri, hoidin hommani kunnialla ja voitin firman sisäisen kilpailunkin asiakkaiden hankkimisesta. Kun ilmainen harjoittelu loppui, seuraava treenaaja oli jo sisällä!

Haistakaa paska, te jotka palkkaamisista päätätte! Ihan turha valittaa miksi nuoria lojuu kortistossa, pitäkää vaan ne vanhat kehäraakkinne joilla ei ole mitään vuorovaikutustaitoja. Minä jään kotiin nyt, heippa! :)

[QUOTE="hippi";23238482]Perussuomalaisesta perseestä[/QUOTE]

Pirkanmaanpäivä.fi | Uutiset | 22.02.2011
Mänttä-Vilppulaan lisää hoitajia
Pikaisesti ja yksimielisesti nuijittiin läpi Mänttä-Vilppulan valtuusto maanantaina. Vanhuspalveluiden henkilöstömenoihin myönnettiin 250 000 euroa. Päätös liittyy Ylä-Pirkanmaan peruspalvelukuntayhtymän vuoden 2011 palvelusopimukseen, ja sillä pystytään perustamaan kymmenen uuden hoitajan toimi.

Mäntän Savosenmäen koulun luokanopettajien töiden uudelleenjärjestämiseksi valtuusto päätti perustaa ensi elokuun alusta lukien luokanopettajan viran. Se saadaan täyttää osa-aikaisena siten että virantoimitusvelvollisuus on 50 prosenttia. Kelpoisuus virkaan määräytyy opetustoimen henkilöstön kelpoisuusasetuksen mukaan.

Alaikäisten turvapaikanhakijoiden sijoittamiseen liittyvä lisämääräraha ja tuloarvion muutos hyväksyttiin kuluvan vuoden talousarvioon. Mänttä-Vilppulan kaupunki, Siivet Oy ja ELY-keskus ovat sopineet 20 lapsen sijoittamisesta. Hoitovuorokauden hinta on 260 euroa, mikä kokonaisuutena tietää 1 898 000 euroa vuodessa.
Muita kustannuksia on tulossa 21 000 euroa. Toiminnasta aiheutuvat ja kaupungin perimät hallinnointikustannukset ovat 10 000 euroa. Tuloksi kaupungille arvioidaan näin ollen 1 929 000 euroa.

Minä en enää edes yritä työllistyä :D. Olen 25-vuotias, masennustaustainen ja ilmaisissa harjoitteluissa aikani juossut. On suosituksia, pelkkiä kehuja jne. mutta kukaan ei ole valmis maksamaan kunnon työstä kunnon palkkaa. Esim. yhdessa firmassa tein 99% sitä samaa kuin palkkaa nauttiva työkaveri, hoidin hommani kunnialla ja voitin firman sisäisen kilpailunkin asiakkaiden hankkimisesta. Kun ilmainen harjoittelu loppui, seuraava treenaaja oli jo sisällä!

Haistakaa paska, te jotka palkkaamisista päätätte! Ihan turha valittaa miksi nuoria lojuu kortistossa, pitäkää vaan ne vanhat kehäraakkinne joilla ei ole mitään vuorovaikutustaitoja. Minä jään kotiin nyt, heippa! :)
Tuo ilmaisissa harjoitteluissa juoksuttaminen on yksi asia, joka olisi pitänyt poistaa jo aikoja sitten. Ymmärrän harjoittelujakson silloin, kun henkilö vasta opiskelee ammattiinsa, mutta en enää tutkinnon suorittamisen jälkeen.

Luuletko tosiaan saavasi roikkua muiden elätettävänä elämäsi tappiin asti?

[QUOTE="vieras";23238691]Luuletko tosiaan saavasi roikkua muiden elätettävänä elämäsi tappiin asti?[/QUOTE]

Mieheni minut elättää, en saa yhteiskunnalta euroakaan! Noissa harjoitteluissa juoksin aikani juuri siksi että alle 25-vuotiaana en ollut oikeutettu kuin toimeentulotukeen (ja siitäkin -20%). Työmarkkinatuki kuuluu periaatteessa kaikille, mutta minulla on päällä R2-karenssi vuodelta 2004. Karenssi taas tuli siitä, että lopetin erään kurssin kesken sillä siellä ei käsitelty niitä asioita, joiden vuoksi minut sinne laitettiin. En pystynyt harjoittelemaan sellaista, mikä oli merkattu tavoitteeksi! Näissä kursseilla, harjoitteluissa jne. olen ollut koska minulla on masennusongelma (krooninen, keskivaikea masennus) ollut lapsesta saakka.

Mutta ihan sama, pitäkää tunkkinne! :D

Ps. Hoitoa en myöskään saa, no worries.

Mieheni minut elättää, en saa yhteiskunnalta euroakaan! Noissa harjoitteluissa juoksin aikani juuri siksi että alle 25-vuotiaana en ollut oikeutettu kuin toimeentulotukeen (ja siitäkin -20%). Työmarkkinatuki kuuluu periaatteessa kaikille, mutta minulla on päällä R2-karenssi vuodelta 2004. Karenssi taas tuli siitä, että lopetin erään kurssin kesken sillä siellä ei käsitelty niitä asioita, joiden vuoksi minut sinne laitettiin. En pystynyt harjoittelemaan sellaista, mikä oli merkattu tavoitteeksi! Näissä kursseilla, harjoitteluissa jne. olen ollut koska minulla on masennusongelma (krooninen, keskivaikea masennus) ollut lapsesta saakka.

Mutta ihan sama, pitäkää tunkkinne! :D

Ps. Hoitoa en myöskään saa, no worries.

Myös miehesi kuuluu "muihin"...

Olen mamu mun palkka on 450e kuukauudessa. Tekisitkö mun työtä, siivominen 2 eri kohdetta ja bussilla menen eri paikat?! Haluatko tämä työtä? Yksi kohde on autokorjaamo ja toinen varasto.
Rappusiivousta on vapaana työtä jos otat vastaan.

Yhteistyössä