Taas lähti mies viikonlopuksi pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mieheni ei ryyppää, mutta harrastaa kyllä muuten kohtalaisen paljon kavereidensa kanssa. Nyt oli juuri viisi päivää pois kotoa Jyväskylän ajojen takia (ja joo vaikka siellä 99% ihmisistä juo niin mieheni ei juonut) ja taas lähti tänään ja tulee huomenna illalla. Tähän Jyväskylän ajojen ja tämän väliin mahtuu myös joku 3-4 päivän mittaista "keikkaa" jonkun harrastuksen merkeissä.

Meillä on kolme lasta, 6v, 4v ja 1,5v.

Ja koska minä olen ollut jossain? Noh.... tänä kesänä kerran baarissa (eka kerta kuopuksen syntymän jälkeen) ja kuopusta odottaessa oltiin yhtenä iltana teatterissa. Keskimmäisen ollessa 2v olimme yhdessä miehen kanssa kavereiden tupareissa ja... No esikoisen ollessa vauva oli polttarit ja häät.

Muuten mulla on aina vähintään yksi lapsista mukana. Ensi viikolla pääsen pitkästä aikaa shoppailureissulle Ikeaan - kera tuon 1,5 vuotiaan.

Ja mies jaksaa korostaa sitä miten HÄN tarvitsee niitä omia harrastuksia ja HÄN tarvitsee sitä omaa aikaa eikä HÄN ole mitenkään kieltänyt minua menemästä. HÄN kuitenkin saa sitä omaa aikaa jo joka päivä töissäkin 8 tuntia.

Turha avaus, voitte haukkua, haen sateenvarjon.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Ei kuulosta reilulta. Ala korostamaan miehellesi, että MYÖS MINÄ tarvitsen aikaa, MYÖS MINÄ tarvitsen harrastuksia, MYÖS MINUN oma aikani ON tärkeää. :hug:

Lopputulos tuollaisesta minän korostamisesta on avioero

Ymmärrän sua :hug: Meillä mies myös paljon harrastuksissa, tosin ei yönyli reissuja. Mutta tänäänkin lähti jo viiden pintaan aamulla ja tulee joskus illalla aivan väsyneenä.. Eli aina menee miehen toinen vapaapäivä omiin menoihin, joskus molemmat. Toki saan itsekkin mennä jos haluan ,mutta mulla ei nyt vaan ole harrastusta joka veis kokopäivän :D

Ei kuulosta reilulta. Ala korostamaan miehellesi, että MYÖS MINÄ tarvitsen aikaa, MYÖS MINÄ tarvitsen harrastuksia, MYÖS MINUN oma aikani ON tärkeää. :hug:

Niin sitten mies vain toteaa tuon, että ei hän ole kieltänyt minua menemästä ja mene ihmeessä jonnekin. Mutta missä välissä minä menisin, kun tuntuu että kalenteri täyttyy aina jostain miehen menoista ja asiat rytmittyy sen mukaan.

Mulla on huomenna kirppispöydän tyhjentäminenkin edessä ja se on hullunhommaa mennä tekemään näiden lasten kanss. Täytyy yrittää saada siksi aikaa joku jostain tähän lasten kanssa, jotta saan sen pöydän tyhjennettyä. En vain tiedä, että kenet oikein pyytäisin kun ei ole mitään tukiverkkoa pahemmin olemassa.

Aika monelle miehelle tuo "Minä käyn töissä" näyttäisi riittävän syyksi, miksi ei hoida lapsiaan jne. Minä olen itse sitä mieltä että mies ei sitten ryhdy siihen lapsen tekoon jos töiden takia ei meinaa koskaan hoitaa lapsia.
Sun täytyy yrittää puhua järkeä miehellesi että onhan ne lapset hänenkin lapsiaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:

Lopputulos tuollaisesta minän korostamisesta on avioero

Niin joo mies saa korostaa itseään, mutta apua jos vaimo tahtoo samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kinder-:
Aika monelle miehelle tuo "Minä käyn töissä" näyttäisi riittävän syyksi, miksi ei hoida lapsiaan jne. Minä olen itse sitä mieltä että mies ei sitten ryhdy siihen lapsen tekoon jos töiden takia ei meinaa koskaan hoitaa lapsia.
Sun täytyy yrittää puhua järkeä miehellesi että onhan ne lapset hänenkin lapsiaan....

Siis kyllä mies lapsia hoitaa ja tekee heidän kanssa paljon kaikenlaista. Minä en mitenkään moiti häntä ISÄNÄ.

No mihin sen nyt sitten lähti? Etkö sanonut että sulla on menoa huomenna ja hänen pitää olla kotona? Ja estääkö sua joku merkkaamasta esim joulukuulle jonkun viikonlopun sun omaksi ajaksi ja menoksi? Ja ilmoitat miehelle että silloin hän on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
No mihin sen nyt sitten lähti? Etkö sanonut että sulla on menoa huomenna ja hänen pitää olla kotona? Ja estääkö sua joku merkkaamasta esim joulukuulle jonkun viikonlopun sun omaksi ajaksi ja menoksi? Ja ilmoitat miehelle että silloin hän on kotona.

Lähti harrastamaan ja tulee huomenna "joskus", ei osaa sanoa koska mutta joskus iltapäivän puolella kai. Ja sanoin kirppispöydän tyhjentämisestä ja siihen liittyvästä ongelmasta, mutta koska ei itse voinut todeta, että koittaa kotiutua siihen mennessä niin ei sitten. Jos olisin sanonut jotain niin olisi tullut napinaa siitä miten hän ei halua aikatauluttaa itseään jne jne.

Toi on kun suoraan meiltä...se vaan tuntuu menevän niin että autoharrastajat menee ja harrastaa... sama laulu meilläkin... kyllä mäkin kuulemma saan sitä omaa aikaa, kunhan vaan ajoissa ilmotan..just.
Pitäs varmaan liikkuu sit öisin ja käyttää sitä omaa aikaa sillon. Meillä kans tiedossa noit viikonloppureissuja, varsinkin nyt kun talvi tulee...
Jotenkin vaan alkaa raja tulla vastaan... en mä ainakaan tietääkseni oo kellekään kodinhoitajaks lupautunu...

Yhteistyössä