Mies siirsi tililtäni rahat pois! :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morkkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no tämä ei ole mitään uuutta että mies "hallitsee" rahojen kautta. ja ei,en elä mieheni siivellä..
käyn 2 krt vkossa töissä, sen lisäksi käyn terapiassa ja hoidan lapset ja kodin. rahallisesti autan sen minkä pystyn,suuret tuloni ei ole. esim. viime lapsilisät mies halusi että siirrän hänelle, autoin myös ostamalla ruokaostoksia,bensaa jne.
tottakai arvostan sitä että mies hoitaa pääasiassa meidän laskut, mutta kun siihen aviomiehen ja isin rooliin kuuluu kai vähän muutakin. nykyään se on sitä että mies tulee töistä ja rojahtaa nojatuoliinsa, läppäri syliin ja pelaamaan sekä sivusilmällä telkkaa. siinä meneekin hienosti loppupäivä/ilta.
ärsyttää se että menee pakoon pelin maailmaan, kun meidän perheessä ja parisuhteessa on niin moni asia vialla ja ne pitäs selvittää. miten teen sen yksin? lapsetkin alkaa oireilla,mutta sittenhän minä taas hoidan ja soittelen apuja..

Kuulostat kyllä vähän naivilta. Miehesi tekee täyttä päivää töitä elättääkseen perheensä ja varmasti iltaisin kaipaa lepoa. Enkä tuossa tilanteessa yhtään ihmettele miksi mies kontrolloi rahojanne, varsinkin jos ne hupenevat karaokebaarissa toimestasi! Voitko siirtyä itsekkiin työelämään jotta mieheltäsi lähtisi pois paine taloudellisesta pärjäämisestä?

HSHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, miettikää nyt muijat tilanne toisin päin. Onhan tuo nyt aivan naurettavaa kuunnella, että mies on syyllinen, kun se toisin päin roolien ollessa olisi myös.

Mä en ymmärrä sitä, että jos parisuhde on päin persettä, ja käydään terapiassa & mukamas yritetään, niin miksei sitten oikeasti yritetä?

Mitä yrittämistä se on, että jäädään juomaan ja karaokea laulamaan eikä ilmoiteta asiasta mitään puolisolle? Eikö terapiassa oo opetettu mitään, vai eikö oma järki toimi sen suhteen että miten parisuhteessa kuuluu olla ja elää?

Viis siitä vaikka mies olisi paska. Itse ei silti tarvitse olla. Ja vain omaa käytöstään voi muuttaa, puoliso muuttaa sitten omaansa jos haluaa. Parisuhde on kahden kauppaa, ja kun itse muuttaa käytöstään & alkaa ottamaan siippansa huomioon niin aika usein käy niin että siippakin muuttuu siinä sivussa, peilaa ikäänkuin omaa käytöstään puolisonsa käytökseen...

Jos koko suhde on taistelua siitä, kumpi tekee paskamaisemmin, ja kumpi on pahempi, niin erotkaa hyvät ihmiset. Erotkaa ajoissa, älkääkä pelleilkö minkään parisuhdeterapian tms kanssa jos ei tahtoa muutokseen oikeasti edes ole.

Vaan eihän jotkut tosiaan uskalla tai osaa edes erota, sen lisäksi etteivät osaa elää parisuhteessa. Oi ja voi. Sääliksi käy niitä lapsia jotka kahden jästipään taistelutantereen keskellä elävät.

Mulle ei tulisi mieleenkään jäädä baariin koko illaksi, jos olen mennyt kaverin kanssa kahville. Vähintään neuvottelisin mieheni kanssa, sopiiko jäädä jos kerran huvittaisi.

Siis tyhjensi tilin, koska ei lapsellisuudessaan keksinyt muuta? Okei...seuraava virhe oli näyttää lapsille, että miten käyttäydytään äitiä kohtaan silloin, kun isi on vihainen. Ja isi on perheen hallitsija koska......

Ap:kin olisi tietty voinut ilmoittaa, että meneekin hieman kauemmin. Tosin, ei missään ole kuulutettu etteikö mies olisi toiminut silti yhtä älyttömästi!

Miksette yritä puhua ongelmistanne? Pystyttekö?

Kuulostat kyllä vähän naivilta. Miehesi tekee täyttä päivää töitä elättääkseen perheensä ja varmasti iltaisin kaipaa lepoa. Enkä tuossa tilanteessa yhtään ihmettele miksi mies kontrolloi rahojanne, varsinkin jos ne hupenevat karaokebaarissa toimestasi! Voitko siirtyä itsekkiin työelämään jotta mieheltäsi lähtisi pois paine taloudellisesta pärjäämisestä?

voisitko lukea kirjoituksiani paremmin? käyn 2krt vkossa töissä. ja autan saamistani rahoista sen minkä pystyn. hankin lapsille vaatteet,lelut ym. , kirpparilla kierrellen. kirjoitinko jossain vaiheessa, että kiertelen oikein baareja??
on se kiva kun oletetaan ja laitetaan sanoja suuhun..:/
edelleenkään,en kuluta mieheni rahoja. ja tuon illan aikana, KUTEN JO KIRJOITIN,mulla meni n.30e..

Saattais ketuttaa minuakin, jos miehesi olisin, mutta ei olis kuitenkaan mailmanloppu. Ja aina voi ilmoittaa suunnitelman muutoksesta. Mutta, en ikinä antaisi oman tilini käyttöoikeutta miehelle, en vaikka mitään ongelmia ei olisikaan. Kaikki ei vaan ole yhteistä. Miksi pitäisi olla???

Mä en ymmärrä sitä, että jos parisuhde on päin persettä, ja käydään terapiassa & mukamas yritetään, niin miksei sitten oikeasti yritetä?

Mitä yrittämistä se on, että jäädään juomaan ja karaokea laulamaan eikä ilmoiteta asiasta mitään puolisolle? Eikö terapiassa oo opetettu mitään, vai eikö oma järki toimi sen suhteen että miten parisuhteessa kuuluu olla ja elää?

Viis siitä vaikka mies olisi paska. Itse ei silti tarvitse olla. Ja vain omaa käytöstään voi muuttaa, puoliso muuttaa sitten omaansa jos haluaa. Parisuhde on kahden kauppaa, ja kun itse muuttaa käytöstään & alkaa ottamaan siippansa huomioon niin aika usein käy niin että siippakin muuttuu siinä sivussa, peilaa ikäänkuin omaa käytöstään puolisonsa käytökseen...

Jos koko suhde on taistelua siitä, kumpi tekee paskamaisemmin, ja kumpi on pahempi, niin erotkaa hyvät ihmiset. Erotkaa ajoissa, älkääkä pelleilkö minkään parisuhdeterapian tms kanssa jos ei tahtoa muutokseen oikeasti edes ole.

Vaan eihän jotkut tosiaan uskalla tai osaa edes erota, sen lisäksi etteivät osaa elää parisuhteessa. Oi ja voi. Sääliksi käy niitä lapsia jotka kahden jästipään taistelutantereen keskellä elävät.

ihan sitten tämän aloitukseni perusteella alat analysoimaan koko meidän parisuhdetta ja elämää.. ei kai se että kävin viihteellä,hyvänen aika tarkoita sitä ettenkö yritä! en kai muuten olisi varannut meille sinne aikaa.

ja edelleen,en ole missään vaiheessa sanonut,etteikö minussakin ole vikaa! tottakai on ja paljonkin varmasti. mutta kunnioitan miestäni silti, en ota oikeudekseni esim koskemaaan hänen tileihinsä tms.

ihan sitten tämän aloitukseni perusteella alat analysoimaan koko meidän parisuhdetta ja elämää.. ei kai se että kävin viihteellä,hyvänen aika tarkoita sitä ettenkö yritä! en kai muuten olisi varannut meille sinne aikaa.
Mun mielestä se, että sä et ilmoittanut miehellesi että jäät viihteelle, kun olit sanonut vain kahvilla käyväsi, on osoitus siitä että et sä oikeasti yritä.

Tiedostit sen itse tai et.

Yrittämisen pitää näkyä arjessa, siinä miten puolisollesi puhut ja miten häntä kohtelet...ei pelkkä terapiaan meno kuule ihan riitä.

Minä taas en ymmärrä miehen reagointia asiaan. Kaipa tämänkin olisi voinut ihan aikuismaisesti hoitaa kummaltakin osalta? Aikuisten ihmisten pitäisi kyetä kommunikoimaan sekä toimimaan järkevästi. Kyseessä on kuitenkin 2 täysin samanarvoista ihmistä suhteessa.

voisitko lukea kirjoituksiani paremmin? käyn 2krt vkossa töissä. ja autan saamistani rahoista sen minkä pystyn. hankin lapsille vaatteet,lelut ym. , kirpparilla kierrellen. kirjoitinko jossain vaiheessa, että kiertelen oikein baareja??
on se kiva kun oletetaan ja laitetaan sanoja suuhun..:/
edelleenkään,en kuluta mieheni rahoja. ja tuon illan aikana, KUTEN JO KIRJOITIN,mulla meni n.30e..

Eiköhän toi 30€ ole melkein sun kahden päivän palkka, joten tuhlasit siis viikon palkan. Sen mukaan eletään mihin on varaa ja jos et käy kunnolla töissä, niin sitten sinulla ei ole varaa käydä missään.
Ymmärrän hyvin jos miehesi on kyllästynyt sun elättämiseen.

mä en todellakan ymärrä teidän joidenkin pointteja tässä ketjussa! tiesittekö että jopa ÄIDILLÄ ON OIKEUS TUULETTUA? se ei ole vain miesten etuoikeus! ja hei 30e palo koko iltana rahaa!! kertokaas et millaset lärvit tohon hintaan saa ja matkarahaki kotiin on tos summas!! et on ollu lärvejä vetämäs,haloo!
toki ap olis voinut ilmottaa miehelle et jää laulaa karaokeamut luulenpa et mies ois silti tän temppunsa tehnyt!!!!

[QUOTE="huoh";25606921]mä en todellakan ymärrä teidän joidenkin pointteja tässä ketjussa! tiesittekö että jopa ÄIDILLÄ ON OIKEUS TUULETTUA? se ei ole vain miesten etuoikeus! ja hei 30e palo koko iltana rahaa!! kertokaas et millaset lärvit tohon hintaan saa ja matkarahaki kotiin on tos summas!! et on ollu lärvejä vetämäs,haloo!
toki ap olis voinut ilmottaa miehelle et jää laulaa karaokeamut luulenpa et mies ois silti tän temppunsa tehnyt!!!![/QUOTE]

Missä sanotaan, että äidillä on oikeus tuulettua sellasten asioiden parissa joihin ei ole varaa? Menköö lenkille jos rahat ei muuhun riitä. Ei ole miehen tehtävä hankkia rahoja baaria varten, oli summa kuin pieni vaan.

Tää on tuttu kuvio. Sitä näkee virheet vaan siinä toisessa ja tekeytyy itse uhriksi. Siksi on hyvä että tarinan kertomalla (ja sääliä ensin odottamalla) huomaa muiden näkemyserot. Alkaa miettimään josko olisi syytä itsessäkin. Mä ainakin näen syytä teissä molemmissa.

Ensinnäkin: sulla on täysi oikeus päästä vuorostasi tuulettumaan ja ihan varmasti pääsetkin niin halutessasi. Mutta pitäisi siitä tuulettumisesta nyt herranen aika sopia ennakkoon! Tai edes soittaa ja kysyä onko ok. Äärimmäisen itsekäs teko jäädä viettämään iltaa ilman minkäänlaista ilmoitusta kotiin.

Toisekseen: sinä ap kirjoitit että miehelläsi on päävastuu laskuista ja kuluista. Ja niin tietysti onkin jos hän on vakituisissa töissä ja sinä kahtena päivänä viikossa. Mies siis maksaa euromääräisesti huomattavasti enemmän kulujanne. Onko tämä asia hiertänyt välejänne? Miksi teet kaksipäiväistä työviikkoa ja maksaako mies mutisematta kulunne? Oli miten oli, hän todellakin joutuu olemaan maksumiehenä, enkä sikäli ihmettele miksei halua sinun juovan pieniä rahojasi (jolloin miehesi joutuu maksamaan vieläkin enemmän sinun kulujasi).

Mies käyttäytyi todella lapsellisesti ja rahojen siirtäminen oli moukkamaista. Seuraavan päivän kiukuttelu oli ihan yhtä typerää. Jotenkin vaan osaan kuvitella kyseisen käytöksen myös omalle kohdalleni. Siis jos meillä mies tekisi samanlaisen tempun kuin sinä ap.

Tässä vinkki jatkoa ajatellen: pidä huoli että sinäkin saat vapaailtasi. Sopikaa niistä ennakkoon miehesi kanssa. Sinulla on oikeus tuulettua, mutta sinulla on perheellisenä myös velvollisuus sopia asiasta puolisosi kanssa. Puhukaa myös raha-asiat selviksi. Koittakaa keksiä ratkaisu tilanteeseen. Jos mies kokee epäreiluksi sen, että joutuu pääsääntöisesti teidät elättämään, niin miten voisitte ratkaista asian? Koitatko sinä elää nuukemmin omien rahojesi kanssa tai tehdä enemmän töitä?

Mä en ymmärrä miten et laittanut edes tekstaria miehellesi. "Kulta, mulla menee vähän myöhempään, tuun yöbussilla kotiin." Ja jotain. Ymmärrän, miksi mieskin hermostui, jos teillä on ongelmia- ja mitä ilmeisimmin ne on ensisijaisesti kommunikoinnissa. Se tilisiirto oli nyt aika karmea.

Miksi sulla ei ole omaa tiliä, miksi miehesi pääsee tilillesi?

[QUOTE="vieras";25607082]No onneksi ovat, mies on tässä nyt kuitenkin se vastuullinen rahankäyttäjä, toisin kuin ap, joka menee ja ryyppää perheen yhteisiä rahoja tuosta vaan : /[/QUOTE]

No hei jotain rajaa nyt tohon syyllistämiseen. Jos yhden illan istuu karaokevbaarissa ja rahaa menee parikymppiä, ei oo ryyppäämässä perheen rahoja.

Mulla ainakin on vain yhdet tunnukset pankkitiliini, ilman tiliavainta en tiliäni nää, vaikka tunnuksen ja salasanan laitankin, eikä mulla koskaan ole tunnukset baarissa mukana, en säilytä niitä lompakossa. Ei ne ainakaan yhtäaikaa kahdessa eriosoitteessa voi olla. Ihmettelen vaan, mikä on sellainen pankki, jonka verkkopankkiin ei tarvitse tiliavainta, tehdäkseen siirtoja?

no tämä ei ole mitään uuutta että mies "hallitsee" rahojen kautta. ja ei,en elä mieheni siivellä...
Minulle ei aivan selvinnyt miksi annat miehen hallita rahojasi, sen että osallistut perheen kustannuksiin minkä pystyt voi tietääkseni hoitaa muutenkin kuin sillä että sinun tilisi on miehen nimissä (tai että hänellä on edes käyttöoikeus tiliisi).

[QUOTE="vieras";25607115]Mulla ainakin on vain yhdet tunnukset pankkitiliini, ilman tiliavainta en tiliäni nää, vaikka tunnuksen ja salasanan laitankin, eikä mulla koskaan ole tunnukset baarissa mukana, en säilytä niitä lompakossa. Ei ne ainakaan yhtäaikaa kahdessa eriosoitteessa voi olla. Ihmettelen vaan, mikä on sellainen pankki, jonka verkkopankkiin ei tarvitse tiliavainta, tehdäkseen siirtoja?[/QUOTE]

Jos molemmilla käyttöoikeus, molemmilla on myös sille tilille omat tunnukset ja avainkortti. Näin meilläkin, koska yhteinen tili, yhtälaiset käyttöoikeudet.

Sen verran ymmärrän miestäkin, että jos olet sanonut kahville meneväsi ja pikaisesti palaavasi, ja jäätkin tuntikausiksi iltamyöhään asti karaokea laulamaan ja ehkä juomaankin, niin saattaisihan se vituttaa, jos et siitä ilmoita.

...mutta joo, miksi hitossa sun tili on miehen nimissä?

Olen samaa mieltä. Jos et edes ilmoittanut niin aika paskaa käytöstä myös sulta.

Yhteistyössä