Taas mä mietin tätä! Miksi joidenkin kodissa tuoksuu ihanalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Evetsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Valitettavasti huonetuoksut eivät auta jos hajut ovat pinttyneitä ja hajun tuojat ovat paikalla. Oikeastaan huonetuoksut voivat jopa pahentaa tilannetta. Sama tilanne jos hienhajua yrittää peittää deodorantilla.

Mä tiedän ettei meillä ainakaan haise hyvälle. Syypäinä etenkin mies ja poika, joitten urheiluvälineet, urheilukerrastot, varustekassit, kengät döfää...
Lisäks meillä käytetään hajusteettomia pesuaineita mm. pyykille, ei allergioiden takia voida käyttää hajustettuja, monessa kodissa tuoksuu raikkaalta huuhteluaineiden ja pesuaineiden vuoksi.

Mä vähän tuuletan keittiötä kun tulee vieraita ja käytän vaniljantuoksuja. Mä luulen että jengi luulee että meillä aina tuoksuu mieto vanilja ja ehkä kahvi ja puhdas pyykki.
Kyllä täällä joskus on tunkkaista kun tulen kotiin esim. kaupasta. Viemäri.. roskis.. vaipat

Meillä lähes poikkeuksetta lehahtaa kissojen wc:n tuoksu nenään kun astuu eteiseen. Siis vaikka siellä olis puhtaatkin pelletit. Musta nuo pelletit haisee itessäänkin vähän karseelta. Sitten kun on painovoimainen ilmanvaihto niin harvoin on täysin raikasta. Olen vähän kateellinen kaverilleni kun heillä tuoksuu tosi raikkaalle aina kun käydään. Kissat ei onneksi haise muuten toisin kun koirat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä erilaisilla keinotekoisilla tuoksuilla pyritään peittämään sitä paskanhajua, joka ko. paikassa leijuu. Puhdas koti ei kaipaa hajusteita.

Tämän nimiin minäkin vannon. Kamalin on se ensihaju, joka iskee ulko-ovella esiin eli peskää ihmiset tuulikaappien/eteisten kuramattoja ja tuulettakaa niitä kenkiä! Ihan kamalaa mennä kotiin, jossa ovella iskee naamalle hirveä jalkahien haju.

Vaihtakaa myös keittiön verhoja! Mikä kamala eltaantunut rasvan lemu niissä verhoissa vellookaan, kun vuositolkulla osalla roikkuu pesemättöminä seinällä.

Kangassohvaa kannattaa kuivapestä, ettei ala haisemaan tunkkaiselle.

Vanhat sängyt haisee helposti tunkkaiselle, samoin liian täyteen ahdetut vaatekaapit, joissa on tungettuna hirveästi "kaapille" haisevia vaatteita.

Eli antakaa kodille ja tekstiileille ilmaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vinkkejä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä erilaisilla keinotekoisilla tuoksuilla pyritään peittämään sitä paskanhajua, joka ko. paikassa leijuu. Puhdas koti ei kaipaa hajusteita.

Tämän nimiin minäkin vannon. Kamalin on se ensihaju, joka iskee ulko-ovella esiin eli peskää ihmiset tuulikaappien/eteisten kuramattoja ja tuulettakaa niitä kenkiä! Ihan kamalaa mennä kotiin, jossa ovella iskee naamalle hirveä jalkahien haju.

Vaihtakaa myös keittiön verhoja! Mikä kamala eltaantunut rasvan lemu niissä verhoissa vellookaan, kun vuositolkulla osalla roikkuu pesemättöminä seinällä.

Kangassohvaa kannattaa kuivapestä, ettei ala haisemaan tunkkaiselle.

Vanhat sängyt haisee helposti tunkkaiselle, samoin liian täyteen ahdetut vaatekaapit, joissa on tungettuna hirveästi "kaapille" haisevia vaatteita.

Eli antakaa kodille ja tekstiileille ilmaa!

Olen samaa mieltä; eli tekstiileissä se "pysyvä tuoksu" on. Matot, sohvat, sängyt. Myönnän et noita verhoja mun tulee huonosti pestyä....Mut ei se oo siivous eikä mikään jos ei petivaatteita ja mattoja pihalle vie!

Yankee Candle- aiheesta hain tietoa jaa tänne päädyin =) Onko muilla kokemusta ko kynttilöistä. Melko kalliillta tuntuvat, mutta onko yhtä hyvät tuoksut kuin party litellä?

Yhteistyössä