Taas me tultiin! Miten vastaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä

Vieras
Eli anoppi ja appi käyvät meillä nykyään tosi usein vaikka asuvat 100 km päässä. Monta kertaa kuukaudessa ja aina viikonloppuisin, kun mies on kotona. Itse haluaisin rauhottaa nuo viikonloput ihan vaan perheelle mutta ei, käyvät kylässä melkein joka viikonloppu. Ja tullessaan anoppi hihkaisee "Taas me tultiin". Olen tähän asti vaan hymyillyt nätisti, mutta nyt tekis jo mieli sanoa että "Niinpä näkyy, taas!!".

Te muut olette varmaan rohkeempia kuin minä niin miten te vastaisitte tuohon "taas tultiin"-hihkaisuun?

Viipyvätkö pitkään tyyliin tulevat perjantaina ja lähtevät sunnuntaina?

Jos tulevat vain yhtenä päivänä käymään niin minusta nipotat turhasta.

Onko lapsista mukava nähdä isovanhempia? Ovatko hoitoapuna? Jos eivät, mikset kysyisi? Lähtisitte miehen kanssa käymään jossain kahdestaan.

Jos tosiaan häiritsee niin sanot, että haluat vierailuista ilmoitettavan etukäteen.

Mä varmaan tokaisisin, et "niin näköjään" ja käskisin miehen vinkata vanhemmilleen, ettei tarvii joka viikonloppu käydä kuitenkaan. Ja jos ei viesti menisi näin perille, niin sanoisin ite varmaan ihan suoraan, et välillä halutaan olla ihan vaan omalla porukalla viikonloppuna.

Käyvät ihan vaan päiväseltään, mutta sekin tuntuu minusta niin rasittavalta. Se passaaminen kun olis nuita maatilantöitä mitä pitäs just viikonloppuna tehdä. Enkä saa apua lastenhoitoon. Appiukon kans en tule toimeen. En ole käynyt heillä 2 vuoteen. Eikös sitä usein käydä vuoroin vieraissa?

Älä passaa. Annat olla omissa oloissaan tai vielä parempi: lykkäät heille hommia.

Sanot, että kiva, kun tulitte, katsokaas nyt Petterin perään, kun käyn navetassa, tai laitapas anoppi kahvia tulemaan, kun vaihdan vauvan vaippaa. tai laittakaas perunat kiehumaan ja niistä nakeista voi tehdä kastikkeen sillä välin kun piipahdat itse pellolla.

Eli sanot: kiva kun tulitte teidän apua täällä jo kaivattiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ulla:
Älä passaa. Annat olla omissa oloissaan tai vielä parempi: lykkäät heille hommia.

Sanot, että kiva, kun tulitte, katsokaas nyt Petterin perään, kun käyn navetassa, tai laitapas anoppi kahvia tulemaan, kun vaihdan vauvan vaippaa. tai laittakaas perunat kiehumaan ja niistä nakeista voi tehdä kastikkeen sillä välin kun piipahdat itse pellolla.

Eli sanot: kiva kun tulitte teidän apua täällä jo kaivattiinkin.

:)

Yhteistyössä