Taas meillä räjähti ja kaikille tuli paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paskamude
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paskamude

Vieras
Lapsi, hiukan alle 6-v ei osannut käyttää DS-käsikonsolia ja ruikutti, miten joutuu käyttämään sormea. Minä siihen pätemään, että kynän kanssa sitä pitää pelata. Lapsi eikun kiukuttelee ja sitten hän meni ihan lukkoon, mikä on hänelle ihan tyypillinen reaktio.
Lapsi oli laittanut kynän jonnekin ja aloin tivaamaan kiukusta mykältä lapselta, mihin tämä laittoi sen kynän siitä, jotta olisin päässyt opastamaan sen käytössä. Laskin kymmeneen ääneen, eikä lapsi vieläkään vastannut. Räjähdin totaalisesti. Minua pelottaa ja samalla suututtaa tuollainen mykkäkoulu, mitä tuo lapsi välillä kiukustuessaan pitää.

Hän ei siis puhu yhtään mitään ja monesti on tullut hätätilanne eteen, kun lapsi on häipynyt jonnekin mököttämään (ulkonakin) eikä vastaa vaikka kuinka kuka tahansa kutsuu häntä. Ovat pk:ssa joutuneet soittamaan poliisit perään, kun tuo lapsi meni piiloon, eikä vastannut, luulivat lapsen karanneet aidatulta pihalta pois.

Lapsi meni totaalisen lukkoon, minä kilahdin totaalisesti. Lähetin hänet omaan sänkyynsä, sinnekin minun piti taluttaa vallan, kun siinä vaiheessa lapsi huusi suoraa kurkkua, mutta yhtään sanaa ei suusta silti monenmonenmonen tivaamisen jälkeen tullut. :kieh:

Vieläkin kiukuttaa, pihisen ja puhisen tässä vielä hetken, ennen kun menen tekemään sovintoa. :( Meillä on ongelma! Minun kiukunpuuskat ja lapsen mykkäkoulu.

Noh, välillä käy noinkin. Ei siihen mykkäkouluun ainakaan kiukuttelu auta, pahentaa vain, joten seuraavalla kerralla laske tuhanteen, tai niin pitkään, että viha on laskenut ja aloita sitten keskusteleminen lapsen kanssa. Jos taas alkaa käyrä nousta, eikun uudestaan vaan laskemaan.... hermoilu ei auta tilanteeseen.

Koita itse rentoutua ja tehdä jotain että jaksat. Toi laskeminen voi myös olla hyvä keino, tai lauleskelu, tai jotain että et itse vastaa tilanteessa siihen lapsen kiljuntaan/mökötykseen joka kerta samalla tavalla niin että pikku kriisi eskaloituu (joo, helpommin sanottu kuin tehty, mutta aikuisena sun pitäis pystyä muuttamaan käytöstä jotenkin...) nimimerkillä tänään eka aamu tällä viikolla ilman huutavaa äitiä ja on torstai

Yhteistyössä