Taas persut pulassa: poliisi tutkii lahjontana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tunnukseton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27408646:
En sanonut, että kuvaaminen rikkoo mitään (vaikka minusta se on niillä rajoilla. Itsekin toimin harkitsemattomasti kun otin kuvan kopissa, myönnän. Mutta kuvasin vain tyhjän lipun.) Myönnän että tuossa vaalisalaisuus-sana lipsahti mukaan, kun ajattelin jo asiaa pidemmälle. Oli tarkoitus paheksua lahjontaa, ei salaisuduen rikkomista.

Kannattaa varmaan lukea tuo uutinen ja sisäistää, mikä kohta siinä katsotaan ongelmalliseksi (ei valokuvaamista). Etenkin kannattanee lukea uutisen viimeinen kappale, tosin sinusta siinä on varmaankin kyse ajojahdista salaliitosta persuja vastaan.

Harmi että tämä keskustelu meni ylipäätään näin väärille urille, lahjontaepäilyn puiminen olisi ollut hedelmällisempää.

Nyt yrität (onnistumatta) kiemmurrella irti sanomistasi. Olet kuin Paavo Väyrynen: et sinä niin sanonut, vaan sinua on tulkittu väärin. ;)

No jos haluat keskustella lahjontaepäilystä niin voisimmeko jutella Arhinmäen tekemistä lahjomisista?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27408655:
Minä keskustelen mielipiteistä ja kerron omiani.
Yritä sinäkin ja lopeta sanojen laittaminen suuhuni.

Silloin kun puhutaan vaalisalaisuuden rikkomisesta tai lahjonnasta juridisessa merkityksessä niin nämä eivät ole mitään mielipideasioita vaan laissa määriteltyjä tekoja.

[QUOTE="vieras";27408681]Nyt yrität (onnistumatta) kiemmurrella irti sanomistasi. Olet kuin Paavo Väyrynen: et sinä niin sanonut, vaan sinua on tulkittu väärin. ;)

No jos haluat keskustella lahjontaepäilystä niin voisimmeko jutella Arhinmäen tekemistä lahjomisista?[/QUOTE]

Jospa tosiaan keskustelisimme Paavo Arhinmäestä. Siinäpä vasta rehellinen ja VASTUULLINEN mies!

[QUOTE="vieras";27408690]Silloin kun puhutaan vaalisalaisuuden rikkomisesta tai lahjonnasta juridisessa merkityksessä niin nämä eivät ole mitään mielipideasioita vaan laissa määriteltyjä tekoja.[/QUOTE]

Viherpunikit nyt vain katsovat omaavansa oikeuden nimitellä "persfinnejä" rikollisiksi vailla mitään perusteita, koska onhan heillä "oikeus omaan mielipiteeseensä"...

Minusta on kyseenalaista lahjoa äänestäjiä palkinnoilla ja kehottaa äänestäjiä kuvaamaan kopissa. Kaikkihan (paitsi ehkä tuo Lilii ennen näitä vaaleja) kai tietävät ettei siellä kuvata eikä esimerkiksi keskustella.

[QUOTE="vieras";27408464]Jumalauta, muija täällä toistelee pomonsa mielipiteitä totuutena kuin joku opetettu papukaija :D Ei itse edes viitsi perehtyä siihen, mitä varmana tietona esittää!

Käännät varmaan takkiasikin, kun puolueesi pomo käskee? No mutta niinhän teikäläiset tekivätkin...[/QUOTE]

Alat ottaa liian vakavasti nämä poliittiset asiat. Usko pois, Timppa ja Jussikin viettävät vapaa-aikaa :)

[QUOTE="vieras";27408681]Nyt yrität (onnistumatta) kiemmurrella irti sanomistasi. Olet kuin Paavo Väyrynen: et sinä niin sanonut, vaan sinua on tulkittu väärin. ;)

No jos haluat keskustella lahjontaepäilystä niin voisimmeko jutella Arhinmäen tekemistä lahjomisista?[/QUOTE]

Voit aloittaa ketjun ja pitää sen asiallisena, kyllä. Osallistun mielelläni.
Koittakaa "vieraat" pitää tämäkin ketju asiallisena, antaa paremman kuvan teistäkin.

[QUOTE="vieras";27408698]Jospa tosiaan keskustelisimme Paavo Arhinmäestä. Siinäpä vasta rehellinen ja VASTUULLINEN mies![/QUOTE]

Unohdit mainita sen, ettei Audinmäki ole takinkääntäjä, vaan sanansa mittainen Johtaja. ;)

[QUOTE="vieras";27408690]Silloin kun puhutaan vaalisalaisuuden rikkomisesta tai lahjonnasta juridisessa merkityksessä niin nämä eivät ole mitään mielipideasioita vaan laissa määriteltyjä tekoja.[/QUOTE]

Uutinen käsittelee nimenomaan lahjontaepäilyä juridisessa mielessä.
Mitä mieltä olet tapauksesta?
(Josko ketju siirtyisi itse asiaan)

[QUOTE="Huh huh";27408669]Täällä ja imaamiketjussa on nyt joku, jolla ei mene kovin hyvin. Ei kovin hyvää kuvaa anna kannattamalleen puolueelle.[/QUOTE]

Tarkoitat arvatenkin demareita? Oikeassa olet, ei niillä mene hyvin.

Demareiden kannatus sakannut kuntavaalien loppusuoralla | Yle Uutiset | yle.fi

Siksipä SDP onkin ottanut imaamin Oulussa listoille. Demaripuolue heivaa itseään pikkuhiljaa duunaripuolueesta halal-puolueeksi.

Kotimaa24: Imaamin vaalimainos moskeijassa Oulussa | Oulu | Kaleva.fi

Ja itse ehdokas on oikein onnistunut valinta:

Turusen pyssy: Oululainen imaami löytää terrori-iskusta ilonaiheen

NYT KAIKKI KILVAN ÄÄNESTÄMÄÄN DEMARIT VOITTOON! Allah akba!

[QUOTE="mies";27408750]Viherpunikit, audinmäki, kiroilua, solvaamista... Mikä keskustelu tää on? Miksi tuo yksi Liliiparka jaksaa yrittää?[/QUOTE]

Aina tämä tosiaan menee tähän... Mulla nyt vaan oli aikaa ja perjantainen jankutusfiilis, mutta onneksi nyt pitää kiitää. Moi kaikille!

[QUOTE="mies";27408750]Viherpunikit, audinmäki, kiroilua, solvaamista... Mikä keskustelu tää on? Miksi tuo yksi Liliiparka jaksaa yrittää?[/QUOTE]

Siksi justiinsa kun se on Liliiparka, ja maailma ei ole pelkästään Kaks Plussan leikkikehä pikku äippyleille. Jos alkaa puhella politiikasta, niin täysi-ikäinen ihminen on vissiin itse arvioinut että puheenaihe on hänelle sopiva?

Tyypillistä persuaktiivien sanailua. Vaalit tulossa.

[QUOTE="vieras";27408748]Tarkoitat arvatenkin demareita? Oikeassa olet, ei niillä mene hyvin.

Demareiden kannatus sakannut kuntavaalien loppusuoralla | Yle Uutiset | yle.fi

Siksipä SDP onkin ottanut imaamin Oulussa listoille. Demaripuolue heivaa itseään pikkuhiljaa duunaripuolueesta halal-puolueeksi.

Kotimaa24: Imaamin vaalimainos moskeijassa Oulussa | Oulu | Kaleva.fi

Ja itse ehdokas on oikein onnistunut valinta:

Turusen pyssy: Oululainen imaami löytää terrori-iskusta ilonaiheen

NYT KAIKKI KILVAN ÄÄNESTÄMÄÄN DEMARIT VOITTOON! Allah akba![/QUOTE]

En. Tarkoitan sinua.

[QUOTE="vieras";27408423]Vihreillä lapsenraiskaaja.

Lapsen hyväksikäyttäjä paljastui – ”Tuli meille ihan yllätyksenä” | Uusi Suomi

Demareilla kaupunginvaltuutettu ja ehdokas vankilaan.

Kaupunginvaltuutettu kävi käsiksi poliisiin: Sylki kasvoille ja löi pampulla | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Eli kyllähän se persunpelkoa on kun muiden puolueiden rikollisista ei ketjuja avata. Kokoomuksellakin Katainen syyllistynyt petokseen, puoluesihteeri Taru Tujunen 500 euron myymälävarkauteen, Kimmo Sasi tappanut ihmisen autolla nukahtamalla rattiin, Jan Vapaavuori tuomittu kolmesta eri rikoksesta mm. pahoinpitelystä. Että silleen, kyllä olisi aihetta Kokoomusketjuunkin :D

Demaririkollisia en jaksa luetella edes alkua listasta, mutta on niitä ministereinäkin.

Mutta ei, persunpelko vaan jyllää. PS:n laariin sataa huomenna.[/QUOTE]

Ja kukaan ei TAASKAAN ota kantaa näihin :D Herätys nyt kokoomuslaiset!!!

[QUOTE="vieras";27408716]Alat ottaa liian vakavasti nämä poliittiset asiat. Usko pois, Timppa ja Jussikin viettävät vapaa-aikaa :)[/QUOTE]

Varmaan joo, mutta omalla vapaa-ajallani minäkin täällä jutustelen. En minä työaikaani tähän kuluta. Lapsen kanssa täällä lomailemme, isä on pistetty töihin pois jaloista häiritsemästä politiikkahuvia. :D

Sitäpaitsi meidän persuperheessä käydään töissä (molemmat) eikä eletä sossun piikkiin niinkuin stereotypia ja viherpunikkisuvaitsevaiston vihapuhe antaa ymmärtää meidän persujen elintavoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27408721:
Voit aloittaa ketjun ja pitää sen asiallisena, kyllä. Osallistun mielelläni.
Koittakaa "vieraat" pitää tämäkin ketju asiallisena, antaa paremman kuvan teistäkin.

Minä äärimmäisen vähän piittaan, minkä kuvan te persuketjuilijat minusta saatte. Ettehän tekään piittaa, minkä kuvan te minulle itsestänne annatte.

Mutta ei tuo Arhinmäkikään ilmiselvästi piittaa pätkääkään siitä, minkä kuvan hän itsestään ihmisille antaa :D

Mutta ihan sietämätöntä solvata ja haukkua ja viedä keskustelulta pohja. Te PS:n kannattajat ette ole sanoneet mitään itse aiheesta eli uutisesta. Ymmärrän Liliiparkaa, minäkin poistuisin tästä kun vastapuoli ei kykene sivistyneeseen tyyliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27408793:
Aina tämä tosiaan menee tähän... Mulla nyt vaan oli aikaa ja perjantainen jankutusfiilis, mutta onneksi nyt pitää kiitää. Moi kaikille!

Näin pelastettiin kasvojen rippeet. Tsaukki!

On se vaan kumma, että pelkästään persujen kolttosista täällä saisi keskustewlla, mutta jos vähänkään yrität keskustella politiikan mädännäisyydestä laajemminkin niin eipä sitten muuta kuin moikat kaikille!

[QUOTE="Huh huh";27408804]Tyypillistä persuaktiivien sanailua. Vaalit tulossa.[/QUOTE]

Vai persuaktiivin? Minä en näistä muista "vieraista" tiedä, ovat ihan vieraita minulle, mutta itse en ole edes PS-puolueen jäsen!

[QUOTE="vieras";27408829]Varmaan joo, mutta omalla vapaa-ajallani minäkin täällä jutustelen. En minä työaikaani tähän kuluta. Lapsen kanssa täällä lomailemme, isä on pistetty töihin pois jaloista häiritsemästä politiikkahuvia. :D

Sitäpaitsi meidän persuperheessä käydään töissä (molemmat) eikä eletä sossun piikkiin niinkuin stereotypia ja viherpunikkisuvaitsevaiston vihapuhe antaa ymmärtää meidän persujen elintavoista.[/QUOTE]

Sepä se. Kannattaisi keksiä mielekkäämpää tekemistä ;)

Rauhoittavaa viikonloppua :)

[QUOTE="joo";27408821]Ja kukaan ei TAASKAAN ota kantaa näihin :D Herätys nyt kokoomuslaiset!!![/QUOTE]

Kokkarit nukkuu mieluummin kuin että alkaisivat tonkia omia tunkioitaan. Kivempi muistella, kuka persu se olikaan se suurrikollinen joka sanoi neekeriukko ja matki minareettihuutoa! Mikä hirveä loukkaus muuten allahia kohtaan!!!

[QUOTE="mies";27408855]Mutta ihan sietämätöntä solvata ja haukkua ja viedä keskustelulta pohja. Te PS:n kannattajat ette ole sanoneet mitään itse aiheesta eli uutisesta. Ymmärrän Liliiparkaa, minäkin poistuisin tästä kun vastapuoli ei kykene sivistyneeseen tyyliin.[/QUOTE]

Todella sietämätöntä! Ettenkö sanoisi: vastenmielistä! Ei sitten ollenkaan vastuullista!