Taas tää keväinen päänsärky alkoi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pää halkiaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pää halkiaa

Vieras
Siis voi viddu sentään... Joka vuosi sama juttu. Toukokuussa alkaa kamalat päänsäryt :(
Päätä särkee ohimolta ja silmän takana myös kipua.Sellaista paine särkyä. Muutenkin pää ihan sumussa, ja ajatus ei juokse. Silmät tuntuu oudoilta.Tää vaiva mulla tulee joka kevät..Ja kestää pari-kolme viikkoa. Viime vuonna lääkäri meinasi että se olisi allergiaa...johtuu siis limakalvo turvotuksesta. Varsinaista allergista nuhaa mulla ei ole, sellaista pientä niiskustusta huomaan kun olen ulkona, mutta niistää ei edes tarvi. Ja armoton väsymys :(

Tuntuu vaan oudolta, kun ystäpiirissä kaikki ihmettelee että miten päänsärky voi olla allergian oire..

Olen kokeillut antihistamiinejakin, mutta enpä huomaa juurikaan apua särkyyn. Sit vaan jossain vaiheessa ain ahuomaan että nyt se kipu on ohi, ja pää ja ajatus kirkastuu.

Taidan oll ainut kuka moisesta kärsii???

Hei, just löysin tällaisen linkin, ja siellä todellakin sanotaan että päänsärky ja keskittymisvaikeudet on allergian oireita...
http://www.apuallergiaan.info/docs/pages/oireiden_vahen.html

Mä alotan mun kipukierteeni siinä maalis-huhtikuun aikana ja se loppuu tähän toukokuun puolväliin.
Lumi tekee tuskasta monin kerroin kamalempaa kun oikein heijastaa valoa silmiin.
En siis ole kevään ystävä.

jotenkin oli helpottava lukea tuosta linkistä, että keskittymisvaikeudetkin saattaa kuuulua oireistoon. Vaikka tää on jo tuttu vaiva, niin joka kevät pelästyn että mikä hitto mun päätä vaivaa... Sit sitä heti miettii suunnilleen jotain aivokasvainta...

aloin miettiä kans täällä että onkohan tää mun päänsärky just tuota samaa??? mitään muutakaan syytä en oikeen nyt äkkiä keksi, mutta voihan tuo johtua mulla silmistäkin, mutta seurailen tilannetta, nyt tuli ilmi tuommonenki mahdollisuus... on nääs niin outoo kipua ettei oikeen sovi normi päänsäryksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aloin miettiä kans täällä että onkohan tää mun päänsärky just tuota samaa??? mitään muutakaan syytä en oikeen nyt äkkiä keksi, mutta voihan tuo johtua mulla silmistäkin, mutta seurailen tilannetta, nyt tuli ilmi tuommonenki mahdollisuus... on nääs niin outoo kipua ettei oikeen sovi normi päänsäryksi...
niin ja armoton väsymys on kans tuttua..

No sepä se....Se kipu onkin tosi outoa.sellaista paine särkyä. ihan erilaista kuin "tavallinen" päänsärky. Ja mulla särkee myös nenän yläosasta, ja nenän takaa. Sit jos esim. kumarrun ja nousen ylös, niin tuntuu että pää halkeaa otsalta.. Eli painetta just onteloissa...

Sama täällä! :o Ja mä olen luullu että tää johtuu migreenistä. Vaikuttaako teillä särkylääkkeet siihen päänsärkyyn?

No oiskohan mullakin sitten allergiasta johtuvaa toi päänsärky, koska mullakaan ei burana tehoa. Oon ollu ton säryn takia varaamassa jo aikaa lääkärille, että sais kunnon migreenilääkkeet, ja samalla oon ihmetelly että mitäs mun migreenille on tapahtunu, ku ennen kipulääkkeet on tehonnu ihan hyvin... Ja oireet on just samat ku alottajalla.

Toi kyllä selittäis monta juttua. :whistle:

Niin ja lisään viel senki, että kun noi migreenin oireetki on yhtäkkiä täs kevään mittaan muuttunu. :D

Minäkin luulin jokunen vuosi sitten että tää on migreeniä. Sainkin migreeni lääkkeet, mut nekään ei auttanut :(
Sit kun vaiva palasi seuraavana vuona toukokuussa, ja sitä seuraavana...Ja nyt on mennyt jo useampi vuosi oireiden kanssa taistellessa..joten migreenistä ei ole kysymys...

Heissan vaan!!!! Täällä aas ap kirjoittaja samojen oireiden kanssa!!! Toista viikkoa on nyt oireet olleet päällä :( Tosi kurjaa!!!
Oli kiva kun löysin tämä aloittamani vanhan ketjun, ja taas kerran todeta että allergiaahan tämä on, kun joka vuosi samoihin aikoihin sama juttu!

Miehelläni sama juttu aina keväisin alkaa kamalat päänsärky kohtaukset, hänellä kipu juuri samalla tavalla kuvailemallasi kohdilla. Hänellä kyllä allergia ja syö läälleitä siihen mutta eivät ne päänsärkyyn auta.

Miehelläni sama juttu aina keväisin alkaa kamalat päänsärky kohtaukset, hänellä kipu juuri samalla tavalla kuvailemallasi kohdilla. Hänellä kyllä allergia ja syö läälleitä siihen mutta eivät ne päänsärkyyn auta.

Lohdullista kuulla :)

Onpa suorastaan ihanaa kuulla ja lukea noita juttuja! Sama täällä. Paineen tunnetta päässä ja särkyilee...välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja olen itse kans huomannut, että on keväinen vaiva. Ja nenän varsi ja niskastakin särkee.. :(
Mä arvasin, että täytyy olla muitakin :)

Yhteistyössä