Taas tää ( turha ? ) toiveiden elättely tulee :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Onnea! :hug: :flower:

Mulla epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa, vaikuttaako se raskaaksituloon?

Taisin aiemmin jo siun avaukseen aiheesta vastatakin =)
Vaikuttaa kyllä. Eli jos lääkitykset ei oo kohdillaan niin raskaaksi tulo estyy, ainakin vaikeutuu. Niinkun nyt tässä miun tapauksessa huomas. Söin oikeaa määrää lääkettä huhtikuun alusta eteenpäin ja nyt oon raskaana. ensin kärvistelin ( aluks ilman lääkitystä ) ja myöhemmin liian pienellä annoksella melkein kaks vuotta enkä raskautunu.
Pienestä se on kiinni, mutta oikein annosteltu ja lääkitty vajaatoiminta EI VAIKUTA RASKAAKSI tuloon mitenkään. eli mikään lopullinen tuomio se ei ole =)

Alkuperäinen kirjoittaja Loka:

Vaikuttaa kyllä. Eli jos lääkitykset ei oo kohdillaan niin raskaaksi tulo estyy, ainakin vaikeutuu. Niinkun nyt tässä miun tapauksessa huomas. Söin oikeaa määrää lääkettä huhtikuun alusta eteenpäin ja nyt oon raskaana. ensin kärvistelin ( aluks ilman lääkitystä ) ja myöhemmin liian pienellä annoksella melkein kaks vuotta enkä raskautunu.
Pienestä se on kiinni, mutta oikein annosteltu ja lääkitty vajaatoiminta EI VAIKUTA RASKAAKSI tuloon mitenkään. eli mikään lopullinen tuomio se ei ole =)
No just ja mulla voi olla munasarjat vaurioitunu sytostaattien takia, sitten vielä tämäkin |O :headwall: Tekis mieli ostaa ovistestejä ja testata, että onko mulla edes ovista.

Taisit muuten vastata mulle aikaisemmin, mutta vanhuus ei tule yksin ja ilman muistin huononemista :ashamed: :whistle:

No just ja mulla voi olla munasarjat vaurioitunu sytostaattien takia, sitten vielä tämäkin |O :headwall: Tekis mieli ostaa ovistestejä ja testata, että onko mulla edes ovista.

Taisit muuten vastata mulle aikaisemmin, mutta vanhuus ei tule yksin ja ilman muistin huononemista :ashamed: :whistle:

Mie en ymmärrä ovistesteistä ainenkaan mitään :ashamed: Kokeilin mutta en tajunnu. Miulle kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti just tuon ovuloimattomuuden mikä on nyt sitte parantunu oikean annoksen myötä. Eli jos siulla nyt todetaan vajaatoiminta ja saat sen lääkityksen kohdilleen ( se ei yleensä onnistu edes että annos on oikea heti ekalla yrittämällä )
niin vajaatoiminta ei ainenkaan ole este raskautumisellesi.
Siihen on hyvät lääkkeet ja kun lääkitys on kohdallaan niin raskaudut ellei muualla ole syytä lapsettomuudelle.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Mä muistan, kun itse toivoin plussaavani ja sä toivoit myös..
Meidän plussamme on jo puolitoistavuotias, kyllä sä vaan jouduitkin odottamaan.

Joo, kyllä tätä on odoteltu ja monen "tutun" raskaus sivusta seurattu ja synnytyskin =) Jos nyt vihdoin meillä onnistais :D

Loka!
Sittenhän me ollaan toivottu perheenlisäystä suunnilleen yhtä kauan! Hienoa, että meillä molemmilla myös tärppäsi suunnilleen samoihin aikoihin. =)
Luo lisää toivoa tulevaisuuteen.
Nyt me molemmat jännätään, pysyykö kyytiläiset mukana.

mutta muistathan syödä lääkkeitä raskauden ajankin ja käydä seurauttaa arvoja :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Salassa vielä:
Loka!
Sittenhän me ollaan toivottu perheenlisäystä suunnilleen yhtä kauan! Hienoa, että meillä molemmilla myös tärppäsi suunnilleen samoihin aikoihin. =)

Oi, monesko viikko siulla menossa ? Miulla kuudes. Neuvolaan soitin tänään ja ensimmäinen käynti on kolmen viikon päästä =)
Ei jaksais odottaa, nyt vaan mietin että paljonkohan maksaa käydä seurantoja yksityisellä ??

Alkuperäinen kirjoittaja Salassa vielä:
Loka!

Oi, monesko viikko siulla menossa ? Miulla kuudes. Neuvolaan soitin tänään ja ensimmäinen käynti on kolmen viikon päästä =)
Ei jaksais odottaa, nyt vaan mietin että paljonkohan maksaa käydä seurantoja yksityisellä ??

Omien laskelmieni mukaan olisi seitsemäs viikko noin puolessa välissä.

Alkuperäinen kirjoittaja auts:

mutta muistathan syödä lääkkeitä raskauden ajankin ja käydä seurauttaa arvoja :wave:

juu siis tottakai. Tän asian tiimoilta toivoisinkin pääseväni yksityiselle lääkärille koska tk-lääkäreihin en luota :/

Kotkassa ainakin koko raskauden seuranta maksaa 700 euroa. Sisältää 9 terveydenhoitajalla käyntiä sekä kotikäynnin, 3 erikoislääkärintarkastusta ja jälkitarkastuksen, 4 ultraäänitutkimusta, alkuraskauden laboratoriokokeet ja 10 sikiön sydänäänirekisteröintiä

Alkuperäinen kirjoittaja evph-äiti:
Kotkassa ainakin koko raskauden seuranta maksaa 700 euroa. Sisältää 9 terveydenhoitajalla käyntiä sekä kotikäynnin, 3 erikoislääkärintarkastusta ja jälkitarkastuksen, 4 ultraäänitutkimusta, alkuraskauden laboratoriokokeet ja 10 sikiön sydänäänirekisteröintiä

Eihän toi ihan hirveen pahalta kuullosta ??? Minkälaisissa osissa se pitää maksaa ? Onko nuo ultrat mihin aikoihin raskautta ? Onko rahan arvoista ?
Ainii, onko tuo se mikä jää itselle maksettavaksi ? Entäs sitten kun joudun varmasti noita kilpirauhasarvoja useamman kerran tutkituttamaan, paljonkohan se sitten tekee lisähintaa ?

Tänään tein sitte varmuuden vuoksi uuden testin =) Heti aamulla ja tummempi viiva siihen nyt tuli kun eilen illalla :)
Pesin vähä neidin vanhoja vaunujakin tänään :heart: Soitin neuvolaan ja th. sanoi että viikkoja on nyt 5+ =)
Eka neuvola on tasan kolmen viikon päästä =)

Tänään tein sitte varmuuden vuoksi uuden testin =) Heti aamulla ja tummempi viiva siihen nyt tuli kun eilen illalla :)
Pesin vähä neidin vanhoja vaunujakin tänään :heart: Soitin neuvolaan ja th. sanoi että viikkoja on nyt 5+ =)
Eka neuvola on tasan kolmen viikon päästä =)

Onnea odotukseen oikein kovasti! =) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Halinappi:
Paljon onnea plussasta!!! :heart: :flower:

Mitäs mies sanoi vauva uutisesta!?

Eipä tuo paljon mitään sanonu, kovasti oli innoissaan =) Heti rupes hänkin miettimään että pitäiskö jostain saada rahaa kasaan ettei tarvis noitten tk.lääkäreitten kanssa pelleillä :/ Kyllä se sitte hetken päästä sano että "siitähän tuo siun kiukuttelu sitte johtuki" :whistle:
Oon viimiset muutaman päivän nipottanu sille IHAN KAIKESTA :ashamed: ... en tosin enää tänään koska tänään olen ollu ainoastaan hyvällä tuulellä :saint:

Yhteistyössä