taas tuli epämukava ylläri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä taas veti surun puolelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";25404296]ja tuon tutkinnon oon aloittanut vuonna 2002 joten aika kauan oon sen kanssa taistellut.. 2004 sain esikoisen jonka kanssa olin kotona 2,5v ja sitten 2008 sain nuorimman josta loppu kotihoidon tuki... on menny niin paljon aikaa että oon täysin out koko tuosta tutkinnosta.. tai sitten mulla on jotain oppimisvaikeuksia kun ei mikään sujunut siinä..[/QUOTE]

Mikä tutkinto nyt vaikea on???

[QUOTE="heh";25404369]Ootko se sinä... joka on aiemminkin valittanut ettei saa tutkintoa läpi ym. ja jotain että jätät lapses miehelle..??

Opiskele vaikka siivoojaksi oppisopimuksella ;)[/QUOTE]

en taida olla sama sillä lapsiani en miehelleni jättäisi mistään hinnasta. ja lapsia on kaksi josta toinen on vain minun.

[QUOTE="a.p";25404329]merkonomi.[/QUOTE]

Merkonomin tutkinto on kyllä todella helppo, ja siitä saa hyvät arvosanat, kun viitsii yrittää ja läpi menee kyllä todella helpolla. Joten on kyllä syytä mennä itseensä ja miettiä sitä opiskelumotivaatiota.

opiskelu motivaatiota on aika vaikea pitää yllä kun koko sen ajan olin koulukiusattu. Häpesin sitä sen verran että kenellekkään en ole kertonut. Siksi opiskelun jatkaminen samalla alalla on niin vaikeaa nostaa pintaan tunteet ja muistot siitä helvetistä.

Ei kaikki sitä perhettä väkisin perusta. Joskus sattuu vahinkoja tai ehkäisy pettää. Eikä kaikista ole tekemään aborttia. En tosin nää ongelmaa tässä?? Jos kerta ap:llä on avomies jolla tuloja, so what´s the problem??

miten saat suoraa karenssin jos oot ollut kotihoidontuella?
koulusta eroaminen ei sitä aiheuta kyllä jos oot tehnyt sen äp loma aikana ja muuttanut paikakkuntaa.työnhaku pistetään työkkärissä voimaan ja sit tarjotaan sulle juttuja..kuullostaa tosi kummalta.
mä oon eronnut koulusta kotihoidontuen aikana,jäänyt työttömäksi ennen kuin kotihoidontuki loppunut ja saanut pari kk työttömyysrahaa ja hakenut ite sitten tukitöihin juttuun missä oon viihtyny

[QUOTE="a.p";25404087]minne töihin ei sellasta oo tällaisessa tuppukylässä? kuka muka ottaa töihin ilman tutkintoa?[/QUOTE]

jos rahantarve ei niin hirveen kova,koita päästä työkkärin kautta työmarkkinatuella työharjoitteluun johonkin.työpaikka voi olla lähes mikä vaan.laillinen.työnantajalle ilmaista joten otetaan helposti kyllä jos on tarvetta avulle.sen jälkeen takaisin kouluun,kun karenssi on ohi? niin tuommoisesta harjoittelusta saa jonkun viitisensataa tms kuussa,ja jos lapsi saa korotusta,plus matkakuluihin saa tukea. karenssi ei päde harjoittelun aikana vaan sen aikana saa kyllä rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäsämeianat?;25404602:
miten saat suoraa karenssin jos oot ollut kotihoidontuella?
koulusta eroaminen ei sitä aiheuta kyllä jos oot tehnyt sen äp loma aikana ja muuttanut paikakkuntaa.työnhaku pistetään työkkärissä voimaan ja sit tarjotaan sulle juttuja..kuullostaa tosi kummalta.
mä oon eronnut koulusta kotihoidontuen aikana,jäänyt työttömäksi ennen kuin kotihoidontuki loppunut ja saanut pari kk työttömyysrahaa ja hakenut ite sitten tukitöihin juttuun missä oon viihtyny
No ei tuo ole älynnyt työnhakijaksi ilmoittautua. Kyllä se karenssi on kolme kuukautta, jos ilman pätevää syytä kieltäytyy työstä, vaikkapa kotihoidontuen aikana mikäli hakijaksi on ilmoittautunut.

mun täytyy nyt vielä ottaa yhteyttä työkkäriin että olenko mä käsittänyt asian oikein. ainakin täti siellä sanoi että sulle taitaa tulla karenssia.

tuo harjoittelukin olis yks vaihtoehto....

no ehkä tää ei sittenkään oo niin paha tilanne...

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25404635:
No ei tuo ole älynnyt työnhakijaksi ilmoittautua. Kyllä se karenssi on kolme kuukautta, jos ilman pätevää syytä kieltäytyy työstä, vaikkapa kotihoidontuen aikana mikäli hakijaksi on ilmoittautunut.

en oo mistään töistä kieltäytynyt ku ei oo mitää tarjottu. enkä oo ilmoittautunut työnhakijaksi kotihoidontuen aikana vaan vasta nyt kun se loppui reilu pari viikkoa sitten... työkkäris sanottiin että todennäköisesti tulee karenssia kun ei oo tutkintoa, en kyllä oikein tajunnut että miksi se johtaa karenssiin...

Sinun tilanteessa tekisin niin, että menisin työkkäriin ja pyytäisin aikaa ammatinvalinta psykologille. Se auttaa sua löytämään sen alan, jonne kannattaa hakea, niin että kun valmistut joskus niin saat töitäkin. Niillä saattaa siellä alkaa jotain kursseja non.stopkin, joten hän osaa neuvoa siihenkin suuntaan, jos on jotain ammattiin valmistavia kursseja tai jotain mistä olis apua siihen sun haluamaan hakiessa..

Ja kevääksi yritäti hankit vaan jotain hantti hommia. Tiedän se ei kiinnosta pätkääkään, mut jos ei muutakaan tarjolla ole, jos niitäkään. Ja sit kipittelet vaan sossun luukulle, jos sun ukolla ei ole niin hyvät tulot, että ette saa mitään. Olet kai huomioinut sen, että jos sun ukolla on "hyvät" tulot, niin et kumminkaan sais työttömyys tukia..

[QUOTE="a.p";25404683]en oo mistään töistä kieltäytynyt ku ei oo mitää tarjottu. enkä oo ilmoittautunut työnhakijaksi kotihoidontuen aikana vaan vasta nyt kun se loppui reilu pari viikkoa sitten... työkkäris sanottiin että todennäköisesti tulee karenssia kun ei oo tutkintoa, en kyllä oikein tajunnut että miksi se johtaa karenssiin...[/QUOTE]Ei varmaan mitään ole tarjottu, kun et ole hakijaksi ilmoittautunut. Minä puhuin tuon ko. vastaajan tilanteesta. Sinulle napsuu 5 kk. Seuraava mollin sivuilta:

"Ammattikouluttamattomalle maksetaan työmarkkinatukea vasta odotusajan jälkeen. Odotusaika täyttyy, kun henkilö työ- ja elinkeinotoimistoon ilmoittauduttuaan tai ilmoittautumista edeltävän kahden vuoden aikana on ollut yhteensä viisi kuukautta työssäoloehdon täyttävässä työssä, yrittäjänä, työttömänä työnhakijana tai työhallinnon toimenpiteessä (koulutus, työharjoittelu ym)."

Linkki: mol.fi

[QUOTE="a.p";25404683] työkkäris sanottiin että todennäköisesti tulee karenssia kun ei oo tutkintoa, en kyllä oikein tajunnut että miksi se johtaa karenssiin...[/QUOTE]
Minkä ikäinen olet? 25 v on ainakin jonkunmoinen ikäraja jollekin työkkärin ja karenssin suhteen.

Merkonomin tutkinnon voi suorittaa loppuun varmasti jossain muussa oppilaitoksessakin, joka on vähän lähempänä. Ja oikeasti, jos otat oikean asenteen, saat tutkinnon suoritettua. Merkonomin tutkinto on niin käytännönläheistä ja maalaisjärjen käyttämistä, ei mitään rakettitiedettä.

ikää 27v.

en kyllä oikein käsitä että miksi mulle paukahtaa karenssia. eikö asian kuulu mennä niin että kun kotihoidontuki loppuu niin ilmoittautuu työnhakijaksi?? niinkun olen tehnyt.

Yhteistyössä