taas tuli epämukava ylläri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllä taas veti surun puolelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ja jos suorittaisin loppuun merkonomin tutkinnon naapuri kunnan oppilaitoksessa ei se poista ongelmaa että mistä sitä rahaa. Kun noista opinnoista en voi enää saada opintotukea.

[QUOTE="a.p";25404814]ja jos suorittaisin loppuun merkonomin tutkinnon naapuri kunnan oppilaitoksessa ei se poista ongelmaa että mistä sitä rahaa. Kun noista opinnoista en voi enää saada opintotukea.[/QUOTE]

Ihan oikeasti: mitä sä itse sitten ajattelit tehdä nyt? Millä elää/mistä saada rahaa?

[QUOTE="a.p";25404814]ja jos suorittaisin loppuun merkonomin tutkinnon naapuri kunnan oppilaitoksessa ei se poista ongelmaa että mistä sitä rahaa. Kun noista opinnoista en voi enää saada opintotukea.[/QUOTE]

Mutta etkös sanonut, etä miehesi on töissä? Kituutatte ne muutamat kuukaudet, jotka olet karenssissa. Haet töitä, jos ei tärppää, suoritat tutkinnon loppuun. Noin pitkällä olevilla opinnoilla ehdit varmasti valmistua kesäksi. Nyt vähän tsemppiä!

helppohan sen on muitten huudella toiselle....

mutta mihikä sitä täällä menee joka paikkaan 20km matka.. ei autoa, ei ajokorttia jne...
juu tajuan sen nyt oli virhe muuttaa tänne...

[QUOTE="a.p";25404781]ikää 27v.

en kyllä oikein käsitä että miksi mulle paukahtaa karenssia. eikö asian kuulu mennä niin että kun kotihoidontuki loppuu niin ilmoittautuu työnhakijaksi?? niinkun olen tehnyt.[/QUOTE]En minäkään iän perusteella viittä kuukautta ymmärrä, mutta sinä et täytä ns. työssäoloehtoa.

karenssia kestää 5kk eli varmaan ehkä touko/kesäkuussa loppuis karenssi. Elokuussa yleensä koulut alkaa ja ei oo mitään takuuta siitä että just sillon on niitä kursseja meneillään jota mä tarvin voin joutua odottamaan vaikka kuinka pitkään.

Mene harjoitteluun työkkärin kautta. Joku paikka jostain varmaan löytyy. Saisit työmarkkinatuen plus jonkun ylläpitokorvauksen.

Ja hae nyt yhteishaussa opiskelemaan. Se, mitä oppilaitoksia tuppukylissä on, ei ole mun tiedossani kylläkään. Enkä tiedä sitäkään miten sinne kouluun kulkisit jos sinne pääset.

Tai kärsi karenssi ja jää loppuiäksesi kotiin makaamaan jos siltä tuntuu...mä alan hei jo turhautumaan :D

Valitettavasti ei ole provo. Miksi minulla olisi auto kun olen asunut ennen keskellä keskustaa missä kaikki on käden ulottuvilla. Maalle muutin koska mies ei suostunut kaupunkiin muuttamaan. Eli kuseessa olen.

[QUOTE="a.p";25404953]Valitettavasti ei ole provo. Miksi minulla olisi auto kun olen asunut ennen keskellä keskustaa missä kaikki on käden ulottuvilla. Maalle muutin koska mies ei suostunut kaupunkiin muuttamaan. Eli kuseessa olen.[/QUOTE]

No kuinka meinaat elokuussa päästä kulkemaan kouluun??

[QUOTE="a.p";25404170]en mä sitä keskeyttänyt vaan jäin äitiyslomalle, sitten muutin ja myöhemmin erosin koulusta kun olin kokeillut opiskelua etänä ja siitä ei tullut yhtään mitään. Ajattelin ilmoittautua työttömäksi jotta saisin esim työmarkkinatukea tai töitä(ainahan sitä saa toivoa). Sitten hakisin opiskelemaan jotain muuta...[/QUOTE]

"En mä sitä koulua keskeyttänyt, mä vaan muutin 200 km päähän eikä sitä koulua voi käydä etänä".

"Mulla on tutkinto josta puuttuu sitä ja tätä".

Ensinnäkin, kultaseni, sulla ei ole tutkintoa josta puuttuu sitä ja tätä. Sulla ei ole tutkintoa, piste. Jos et oo kiinnostunu jatkaan tutkintoa niin sitten hakemaan johonkin opiskelemaan tai töihin. Töitä ja opiskelupaikkaa on ihan täysin mahdollista hakea vaikkei tuet juoksiskaan. Työkkäriin voi ilmottautua työnhakijaksi vaikkei tuki juoksiskaan.

Toisekseen, joku toinen ois ehkä pikkusen miettinyt asioita eteenpäin ennen kun muuttaa toiselle paikkakunnalle huomatakseen että hupsista, mähän en saakaan enää kun lapsilisää ja hopsankeikkaa tosiaan se koulukin on aika kaukana eikä sitä voikaan tehdä etänä.

Jos siellä "tuppukylässä" ei kerran oo töitä eikä opiskelumahiksia niin vaihtoehtoina on joko muuttaa pois tai alkaa miettiä millä kyydillä kulkee kauemmas. Elämä on. Ymmärrän että ois kivempi olla vaan kotona ja raha juoksis.

Niin. TAAS tuli epämukava YLLÄRI. Ootko miettiny miksi niitä ylläreitä tulee jatkuvasti? Että tuppukylässä ei oo töitä? Että koulua ei voi käydä jos ei käy koulussa? Että ilman tutkintoa on vaikee työllistyä? Että äippälomakin loppuu joskus? Että työkkäriin on karenssi? Että tuppukylässä keskellä hevonpersuuta saattaa tarvita autoa vaikkei kaupungin keskustassa tarvikaan?

Tosiaan. Joillekin niitä epämiellyttäviä ylläreitä tulee useemmin kun toisille.

Työelämävalmennukseen työkkärin kautta. Pääsee oikeastaan mihin vain, se kun on työnantajalle ilmaista. Itse olin muutama vuosi takaperin 2kk sillä, sit sain ihan oikeita töitä ja nyt lähdössä uudestaan kesään asti, suorittaen siinä ohella uuden ammatin opiskelua :) Ikävää, että edellinen valmistumisesi on jäänyt niin pienestä kiinni :|

[QUOTE="a.p";25404874]helppohan sen on muitten huudella toiselle....

mutta mihikä sitä täällä menee joka paikkaan 20km matka.. ei autoa, ei ajokorttia jne...
juu tajuan sen nyt oli virhe muuttaa tänne...[/QUOTE]
Sulla ei ole autoa vai teillä ei ole autoa? Millä mies kulkee töihin?

Et sitten muuttaessas tullu pohtineeks että et pääse sieltä tuppukylästä mihinkään töihin etkä opiskeleen mitenkään? Mikä sun suunnitelma sillon oli, olla kotona 4ever?

[QUOTE="a.p";25404329]merkonomi.[/QUOTE] äläs höpötä. jopa mulle joka olen peruskoulusta päässty just ja just 7 todistukella merkonomin tutkinto tunnu ylivoimaiselta. EI tietenkään MIKÄÄN ole helppoa, mutta ei saa ollakaan.
Mä olen esim säköisessä kirjanpidossa ollut hitaampi kuin muut, mutta tein kaikki tehtävät loppuunvaika jsokus vaikealta tuntuikin.
matikastakin pääsin läpi ja sain todistukseen 2

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="a.p";25405062]no kaikki tämä paska olis ollu hieman helpompi järjestää jos olisin tiennyt tuosta hemmetin karenssista.[/QUOTE]Ehkä opit tästä sellaisen jutun, että kannattaa ryhtyä ottamaan asioista selvää, ennen kuin on ns. maito maassa vai ajattelitko tosiaan, että rahantulo jatkuu automaattisesti puhelinsoitolla?

[QUOTE="a.p";25405062]no kaikki tämä paska olis ollu hieman helpompi järjestää jos olisin tiennyt tuosta hemmetin karenssista.[/QUOTE]
Et soittanut etukäteen työkkäriin ja tarkistanut asiaa?

äläs höpötä. jopa mulle joka olen peruskoulusta päässty just ja just 7 todistukella merkonomin tutkinnosta olen päässyt läpi. EI tietenkään MIKÄÄN ole helppoa, mutta ei saa ollakaan.
Mä olen esim säköisessä kirjanpidossa ollut hitaampi kuin muut, mutta tein kaikki tehtävät loppuunvaika jsokus vaikealta tuntuikin.
matikastakin pääsin läpi ja sain todistukseen 2
Sulla Rollo on se tärkein mitä opiskeluun tarvitaan: motivaatio :)

Sulla Rollo on se tärkein mitä opiskeluun tarvitaan: motivaatio :)

motivatiota juu, kyllä olis voinut tänäänkin jäädä koitiin kun ajattelin etä joudun kävelemään koulu, mutta töihin on mentävä ja koulu on nyt mun työtä. Kyllä joululomalla oli niin mukavaa etä vielä olisin kotiin jäänyt.

mukavaa kuitnekin sitten oli talsia noin -15 asteen pakaksessa, vaikka aluss ajiukan paleli- kun alkoi veri kunnolla kiertämään tuli jopa lämmin. =)
Huomenna taas kväelen, vaikka olis pakkasta miljoona astetta =DDDD

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin ja tuli mieleen, että jos valmistuminen on noin vähästä kiinni kuin ap:lla, mitemn ihmeessä noita kursseja ja opinnäytetyötä ei ole tehty vaikka väkisin ÄITIYSLOMALLA??

Yhteistyössä