Tääsä yksi esimerkki Huuto.netissä "trokaamisesta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Käytetyistä tuotteista ei mene veroa kirppis- ja huutismyynnissä.

Menee jos sitä tekee ansaintamielessä.

Jaa, tuttavan omistamalla kirppiksellä on ainakin ratsattu vain niitä vakipaikkalaisia (siis sellaisia, jolla on aina myyntipaikka siellä ) joilla on uutta tavaraa myynnissä.

Itseasiassa riippuu liikevaihdosta. Pienimuotoisesta myynnistä ei mene, kuten pullonkeruustakaan ei mene. En muista summia mutta taisi olla jotain 8000 euroa vuoteen.

[quote="vieras]

Itseasiassa riippuu liikevaihdosta. Pienimuotoisesta myynnistä ei mene, kuten pullonkeruustakaan ei mene. En muista summia mutta taisi olla jotain 8000 euroa vuoteen.[/quote]

Aika paljon saa kirppiksiä kiertää ja laittaa löytöjään uudelleen myyntiin jos meinaa tienata kahdeksan tonnia vuodessa :D

Jaa, tuttavan omistamalla kirppiksellä on ainakin ratsattu vain niitä vakipaikkalaisia (siis sellaisia, jolla on aina myyntipaikka siellä ) joilla on uutta tavaraa myynnissä.

Ei siellä kirppiksellä pysty niitä trokareita saamaankin millään ratsioilla kiinni, uusien tuotteiden myyjät saadaan. Käytettyjä tuotteita trokaavat jäävät kiinni lähinnä silloin kun heidät käräytetään. Ja esim. Huutiksessa myydyistä tuotteista jää todisteet, pitää olla hyvä selitys mihin on itse kaikkia niitä tavaroita ja vaatteita käyttänyt jotka on myynyt eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itseasiassa riippuu liikevaihdosta. Pienimuotoisesta myynnistä ei mene, kuten pullonkeruustakaan ei mene. En muista summia mutta taisi olla jotain 8000 euroa vuoteen.

Pienimuotoisesta liikevaihdosta ei mene arvonlisäveroa, mutta tuloverot kyllä pitää maksaa. Pullonkeräystä ei taideta verottaa koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Ei siellä kirppiksellä pysty niitä trokareita saamaankin millään ratsioilla kiinni, uusien tuotteiden myyjät saadaan. Käytettyjä tuotteita trokaavat jäävät kiinni lähinnä silloin kun heidät käräytetään. Ja esim. Huutiksessa myydyistä tuotteista jää todisteet, pitää olla hyvä selitys mihin on itse kaikkia niitä tavaroita ja vaatteita käyttänyt jotka on myynyt eteenpäin.

Mitä käräyttämistä siinä muka on, jos trokaa käytettyä tavaraa? Sehän on täysin laillista toimintaa, eikä verojakaan tarvitse maksaa ennen kun kuukausituotto on aika huima.

Siis ettekö te muut koskaan tee niin että myytte vaatteen jonka ostitte kirppikseltä, koska se ei mahdukaan tai lapsi ei sitä tahdo tms. Minä teen sitä aina enkä ole ajatellut siinä mitään pahaa olevan, sama kai se on olenko itse sitä käyttänyt vai joku muu.

Mitä käräyttämistä siinä muka on, jos trokaa käytettyä tavaraa? Sehän on täysin laillista toimintaa, eikä verojakaan tarvitse maksaa ennen kun kuukausituotto on aika huima.

Jos säännöllisesti ostaa käytettyä tavaraa tienatakseen sillä rahaa, niin ei se laitonta ole, mutta veroja pitää maksaa. Ei verottaja varmaankaan muutamasta kympistä kuussa riehaannu, mutta jos summa menee satasiksi, niin varmasti kiinnostaa, jos myynti vain saadaan todistettua. Ansiotyöstä maksetaan täällä Suomessa verot, niin se vain on. Teki sitä työtä sitten työsuhteessa toiselle tai myy tavaraa omiin nimiinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis ettekö te muut koskaan tee niin että myytte vaatteen jonka ostitte kirppikseltä, koska se ei mahdukaan tai lapsi ei sitä tahdo tms. Minä teen sitä aina enkä ole ajatellut siinä mitään pahaa olevan, sama kai se on olenko itse sitä käyttänyt vai joku muu.

Ostan lähes kaikki lastenvaatteet, lelut ja lastentarvikkeet kirpparilta. En todellakaan muista paljonko olen kirpparilla maksanut tuosta ja tuosta bodysta, entä tuosta takista tai tuosta kirjasta. Ostan paljon kirppareilta, mutta itse myyn huutonetissä. Koska kirpparipöydät ovat aika kalliita, enkä tykkää itse käydä myymässä esim Hietsussa. Huutonetissä on helppo laittaa kohteita sitä mukaan myyntiin, kun ei tarvi niitä tai silloin kun on aikaa. Kyllä monesta vaatteista tulee varmaan voittoa, mutta se ei ole kuitenkaan pääasia.

Jotku ostaa jopa tavaraa kaupasta ja myy huutiksessa kallimmalla.
Esim ale DVD elokuvia, CD levyjä.. mitä ihmeellistä siinä nyt on.

Hassua kyllä, hassua myös siksi että löytyy niitä hölmöjä jotka mielummin ostaa 10eurolla elokuvan huutiksesta kun sen kaupasta saa viidellä eurolla, mutta niitäkin löytyy pilvin pimein..

Asun paikkakunnalla jossa on jopa lähimpään H&M:n liikkeeseen 200km matka.
Huutonetistä ostan lähes kaiken paitsi ruoan, lähikauppaankin matkaa on 18km.
Olen se joka mielusti maksaa 20euroa siitä käytetystä H&M:n Hello Kitty paidasta.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Jotku ostaa jopa tavaraa kaupasta ja myy huutiksessa kallimmalla.
Esim ale DVD elokuvia, CD levyjä.. mitä ihmeellistä siinä nyt on.

Hassua kyllä, hassua myös siksi että löytyy niitä hölmöjä jotka mielummin ostaa 10eurolla elokuvan huutiksesta kun sen kaupasta saa viidellä eurolla, mutta niitäkin löytyy pilvin pimein..

Onko käynyt mielessä että hinta ei ole monestikaan tärkein ominaisuus. Kaikkialla ei ole kauppoja, joihin mennä tai jonkin asian etsiminen kaupasta/kaupoista on aikaaviepää. Itse ostan kaiken järkevästi mahdollisen huutiksesta/netistä. Voin rauhassa etsiä kohteen kotona ja ei tarvi miettiä mistä kaupasta tämä löytyisi vai löytyisikö mistään. Tavarat voi sitten kätevästi hakea kotipostista. Myymäni tuotteet pakkaan aina kierrätysmateriaaleihin, ainoastaan teippi pitää ostaa. Töistä löytyy huippuluokan materiaalit pakkaukseen, jotka muuten menee roskiin: pahvilaatikot, kuplamuovit ja muut pehmusteet.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Olen se joka mielusti maksaa 20euroa siitä käytetystä H&M:n Hello Kitty paidasta.

hmlla on myös nettikauppa, mut tietty mä kiitän siitä 20 eurosta jonka sain käytetystä paidasta.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

No minä en maksa ylihintaa, mutta maksan kyllä enemmän mitä kirpparilta maksaisin vastaavista. Ja samasta syystä eli se, että täältä on matkaa henkkamaukkoihin ja muihin ja kotiäitinä minulla on aikaa istua koneella etsimässä niitä vaatteita.

Ja jos joskus menen täältä kauemmas kauppaan niin ei minulla ole kerralla varaa ostaa useampaa vaatetta. Eli ostelen huutonetistä mieluummin aina kun on rahaa enkä kuluta joka kerta sitä bensaa kun minulla on rahaa.

Ja miten minä edes kolmen lapsen kanssa menisin jonnekin kaupoille. Huh. Siis kauemmas en viitsi niiden kanssa lähteä yksin.

Mulla on "sääntönä" että pienissä summissa kolminkertainen hinta, muuten sitten tuplahinta. Oikein tiukassa paikassa 1,5 kertainen hinta.

Roskiin heitettäväksi tuomitun töryn myyn periaatteella: kunhan pääsee eroon ja saa käyvän tuntipalkan vaivasta.

Mä en oikein ymmärrä tota, kun täällä puhutaan ahneudesta. Ei ne voitot nyt niin huimia ole, kun onhan niistä uudelleen myytävistä itekin jotain maksanut. Mä ostelen kirpparilta hirveesti lastenvaatteita, koska yhteisten lasten lisäksi ostan esim. miehen lapsille ja kaverin kahdelle lapselle. Aina jää jotain vaatteita, jotka ei ole sopivia/mieleisiä/muu syy, ja tosiaan kyllä myyn ne sitten edelleen. Ja jopa kalliimmalla hinnalla, jos hinta on mielestäni sopiva.

Kyllä mä myönnän että ostan monesti kirpparilta esim. bamsen tms. vaatteita kun halvalla löydän ja pistän huuto.nettiin myyntiin. Jos sattuvat olemaan lapseni kokoa niin toki käytän niitä sen aikaa kun mahtuvat päälle ja pistän vasta sitten myyntiin, mutta kyllä mä tosiaan teen tota.. just pari viikkoa sitten löysin 2 bamsen gollegepukua ja yhden yöpaidan + housut kirpparilta, -maksoin niistä yhteensä 10euroa ja sain huutonetissä niistä yhteensä 24euroa ( + postikulut) joten kyllä minusta kannatti..

Selailin huutiksen näyteikkunoita ja takki sattuu olemaan näyteikkunassa. Ajattelin uteliasuuttani katsoa, minkä kuntoista takkia tämä myyjä myy lähtöhinnalla 10e... Olin siis juuri pari päivää aikaisemmin vienyt legon 146cm takin kirpputorille ja siksi olin utelias näkemään, mitä muut pyytää.
Sitten hoksasin, että perkules, tuohan on se sama takki :)
Ja hauskaa se oli sikäli myös, että olin juuri hetkeä aikaisemmin lukenut ketjua, jossa kyseltiin tuosta kirppikseltä ostamisesta ja huutiksessa myymisestä....
En ole kateellinen, katkera, tai mitään muutakaan. Sain takista, mitä pyysin ja hyvä niin. Sen jälkeenhän ostaja saa todella tehdä sille mitä haluaa.
Jos olen itse josus rahanpuutteessa oleva kotiäiti, niin voisin vaikka harrastaa samaa! Jos siitä on mahdollisuus tienata :).
Yhteensattuma oli vaan niin mielenkiintoinen ja juuri tuo ajoitus kun oli samasta aiheesta puhuttu.

Yhteistyössä