Taaskaan ei rahat riitä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Onko ap kokeillut ihan oikeesti että miten se isi lasten kanssa päivät pärjäis?

Kukahohan niitä lapsia "hoitaa", kun käyn töissä lomien aikaan? Kuka niitä hoiti viime kesän, kun olin töissä? Arvatkaapa montako kertaa isi vei lapset pihalle kesän aikana? Uskokaa tai älkää, tasan nolla kertaa. Minä heitä ulos vein työpäivän jälkeen. Minä kävin kaupassa työpäivän jälkeen ja tein ruuan. Minä laitoin lapset nukkumaan ja tein iltatoimet. Minä tein aamutoimet ja jouduin miehen herättämäänkin. Joskus ei edes noussut ja nukahti uudestaan kun olin lähtenyt. Onneksi mitään ei sattunut lapsille. Katkera olen.

No jos se on noin kamalaa niin ota ero.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, miksei mies voi viedä lapsia hoitoon bussilla, kun hänellä kerran on aikaa?

Siksi, koska hän nukkuu. Eikä todellakaan edes lähtisi lasten kanssa bussilla.

Muista kuluista: meillä netti sisältyy vuokraan, meille ei tule lehtiä eikä ole maksullisia tv-kanavia, puhelin liittymät on halvimmat mahdolliset, samoin vakuutukset on kilpailutettu, sähköä ja vettä säästetään niin paljon kuin vain pystyy, autolla ei ajella mitään ylimääräisiä, syödään jonkin verran vanhemmilla jne. Noissa ei oikein ole mitään mistä karsia. Vaatteetkin ostetaan kirpparilta, jos ostetaan ollenkaan.

Ei tuo mies mitenkään aktiivisesti töitä hae. Kaikissa avoimissa paikoissa on jotain vikaa.

Onko ap kokeillut ihan oikeesti että miten se isi lasten kanssa päivät pärjäis?

Kukahohan niitä lapsia "hoitaa", kun käyn töissä lomien aikaan? Kuka niitä hoiti viime kesän, kun olin töissä? Arvatkaapa montako kertaa isi vei lapset pihalle kesän aikana? Uskokaa tai älkää, tasan nolla kertaa. Minä heitä ulos vein työpäivän jälkeen. Minä kävin kaupassa työpäivän jälkeen ja tein ruuan. Minä laitoin lapset nukkumaan ja tein iltatoimet. Minä tein aamutoimet ja jouduin miehen herättämäänkin. Joskus ei edes noussut ja nukahti uudestaan kun olin lähtenyt. Onneksi mitään ei sattunut lapsille. Katkera olen.

No jos se on noin kamalaa niin ota ero.

No niin varmaan pian otankin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hämihämi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Miksi ihmeessä te ihmiset ette hamstraa sitä ruokaa pakasteeseen syksyllä?Joka on ilmaista, ja metsät pullollaan. Ja osta silloni kaappeja täyteen ku on hyviä tarjouksia?
Voin sanoa,et vaikka meillä on välillä todella tiukkaa rahasta niin pärjätään kyllä vaikka viikko ilman kaupassa käyntiä. Pakkasta ja kellaria hyödyntäen.
Ei mekään ilman autoa pärjätä, mut joskus on vaan pakko rajoittaa ajoa,jos ei ole varaa ostaa bensaa. Onneksi on netti ja puhelin.

Marjoja?

Niitä ja sieniä :)
Niistä saa paljon hyvää ruokaa.Puuroja,soppia,mehuja... patoja ja keittoja... Ja terveellistä.

Mä en voi sietää sieniä. Marjat on hyviä, mutta pitäisikö mun autottomana lähteä niitä hakemaan kilometrien päästä? Mukana pieni lapsi?

Olen opiskeleva yh ja tulot on todella pienet. Mä en tajua miten jotkut kehtaa kadehtia niitä jotka saavat toimeentulotukea. Ei sossusta saadut rahat ole suuria.

Lapsi ei ole este, eikä autottomuus. Pyörällä pääsee myös metsään ja vaikka kimppakyydillä ja retkeilleen samalla.
Elkää nyt heittäytykö avuttomiksi tahallaan.

Miksi ihmeessä te ihmiset ette hamstraa sitä ruokaa pakasteeseen syksyllä?Joka on ilmaista, ja metsät pullollaan. Ja osta silloni kaappeja täyteen ku on hyviä tarjouksia?
Voin sanoa,et vaikka meillä on välillä todella tiukkaa rahasta niin pärjätään kyllä vaikka viikko ilman kaupassa käyntiä. Pakkasta ja kellaria hyödyntäen.
Ei mekään ilman autoa pärjätä, mut joskus on vaan pakko rajoittaa ajoa,jos ei ole varaa ostaa bensaa. Onneksi on netti ja puhelin.

Marjoja?

Niitä ja sieniä :)
Niistä saa paljon hyvää ruokaa.Puuroja,soppia,mehuja... patoja ja keittoja... Ja terveellistä.

Mä en voi sietää sieniä. Marjat on hyviä, mutta pitäisikö mun autottomana lähteä niitä hakemaan kilometrien päästä? Mukana pieni lapsi?

Olen opiskeleva yh ja tulot on todella pienet. Mä en tajua miten jotkut kehtaa kadehtia niitä jotka saavat toimeentulotukea. Ei sossusta saadut rahat ole suuria.

Lapsi ei ole este, eikä autottomuus. Pyörällä pääsee myös metsään ja vaikka kimppakyydillä ja retkeilleen samalla.
Elkää nyt heittäytykö avuttomiksi tahallaan.

Mul ei oo rahaa ostaa pyörää, ja jos ois, niin mihin siihen pyörään saan kolme lasta mahtumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ööö?:
quote]

Mul ei oo rahaa ostaa pyörää, ja jos ois, niin mihin siihen pyörään saan kolme lasta mahtumaan?

Mä jo odotin ja arvasinkin,et tähän tulee tälläinen vastaus :D

Hommaat niille isommille omat pyörät ja pienemmälle vaikka istuimen jos sen ikäinen on. Ja lapsetkin jaksaa polkea melkoisia matkoja pyörällä. Ja väliin levähdetään.
Mä en jotenkin jaksa ymmärtää et olette AINA niin persaukisia,et mitään ei koskaan ole vara hommata. Minne ne teidän rahat menee?
Voisitko laittaa vaikka osviittaa kuukauden menosita ja tuloista?

Kertokaa samalla myös mulle, mitä mä teen. Se mun pylly on nyt pyyhkimättä, ja molemmat kädet ovat kiinni näppiksessä, kun on pakko kirjoittaa tätä viestiä. Ja en osaa kirjoittaa muuten kuin kymmensormijärjestelmällä. Ja kirjoittamista ei voi keskeyttää, kun sitten ajatus katkeaa. Ja unohdinko kertoa, että olen pyörätuolissa. Tai itse asiassa vuodepotilas. Hampaita ei voi käyttää apuna, kun on tekohampaat. Eikä mulla ole edes käsiä...

Täällä rahaa n.30? lapsilisiin asti. :wave:
Ruuat on sunnuntaille asti ostettu, maitoa tms. joutuu varmaan hakemaan, bensakin riittää autossa. Ja me käydään kaupassa jo keskiviikkona pankkikortilla kun perjantaina tulee lapsilisät ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Kertokaa samalla myös mulle, mitä mä teen. Se mun pylly on nyt pyyhkimättä, ja molemmat kädet ovat kiinni näppiksessä, kun on pakko kirjoittaa tätä viestiä. Ja en osaa kirjoittaa muuten kuin kymmensormijärjestelmällä. Ja kirjoittamista ei voi keskeyttää, kun sitten ajatus katkeaa. Ja unohdinko kertoa, että olen pyörätuolissa. Tai itse asiassa vuodepotilas. Hampaita ei voi käyttää apuna, kun on tekohampaat. Eikä mulla ole edes käsiä...

:D sori en voi auttaa pyllynpyyhkimisessä minulla on tärkeämpääkin tekemistä ;) Mut voin soittaa naapurin enskalle.

Tyhmä kysymys, mutta millaisessa paikassa sä sitten asut? Ei ole julkista liikennettä, mutta ei myöskään metsiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tyhmä kysymys, mutta millaisessa paikassa sä sitten asut? Ei ole julkista liikennettä, mutta ei myöskään metsiä?

Sori, mut mä olin puota penkiltä. heh. Tosi hyvä kysymys muuten Keittikseltä :D

Juu hieman hankalaks tehdään nyt kaikki, mut meitä on moneen junaan.. :D

''apua pitääkö minun itsekkin jotain tehdä'' :o - meininki nyt vähän on tässä ketjussa.
Ei se raha ja ruoka tule jos ei ole itse vähän valmis vaivottelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Ja kyllä, vetoan siihen ettei mieskään tee töitä. Mun mielestä olisi miehen vuoro ja velvollisuus perheenisänä hankkia meille rahaa.

No sitten asia lienee selvä: kumpikaan ei tee töitä eikä hanki rahaa eikä pyrikään muuttamaan elämänsä suuntaa.

Mies voisi vielä istahtaa muurahaispesään ja sinä perässä. Mitäpä siitä nousemaan, kun ei toinenkaan.

Miksi päättelet etten minä olisi tehnyt mitään tämän eteen? Johan sanoin, että teen kyllä lomilla töitä ja muutenkin olen karsinut menoja jne. Opiskelu on minun työni nyt, saahan siitä edes sitä surkeaa opintotukea. Ja kesätöitä olen hakenut jo useasta paikasta. Aloitan kesätyön (jos saan työn) heti kun koulu loppuu. En edes pidä lomaa välissä.
Mitä se mies on tehnyt asian eteen? Pistä nyt kova kovaa vasten , mitä sä tuollasta venkulaa kattelet.

Juu hieman hankalaks tehdään nyt kaikki, mut meitä on moneen junaan.. :D

''apua pitääkö minun itsekkin jotain tehdä'' :o - meininki nyt vähän on tässä ketjussa.
Ei se raha ja ruoka tule jos ei ole itse vähän valmis vaivottelemaan.

Niinpä. En mä voi ainakaan itse leipoa ku en tiedä mitä on jauhot.
Lapset on esteenä,en osaa,en halua opetella,en viitsi,,,Ei ole pakastinta,

Mä meinasin edellisessä kirjoituksessani ehdottaa, että ainakin keväällä keräisi nokkosia, ryöppäisi ja pakastaisi. Mutta tuli heti kirjoitettuani mieleeni, että ei varmaan ole pakastinta. Ja sitten, että autiomaassa ei taida olla nokkosiakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kohahdus:
Meillä 3 henkinen perhe pärjää 50e reilun viikon :) Ei se ole kun järjestelykysymys eikä ikinä koskaan ole nälkää nähty!

Tähän vastaan vain sen verran, että jos voi olla vaan kotona niin hyvin riittää mutta meillä menee jo pakollisiin bensoihin n. 30 euroa viikossa. Linja-autolla kulkeminen tulisi loppujen lopuksi kalliimmaksi.

Uskon että ap:llä on kurjaa. Rahasta pula ja mies vaan istuu kotona eikä toiveita paremmasta. Laita mies kurssille, saatte koulutustukea ja mies aktivoituu. Ja kohta mies voi tarjota itseään johonkin työllistämistuella (en muista kauan piti olla työttömänä mut työkkäristä selviää). Lapsille on varmasti parempi olla päivähoidossa, saa säännöllisesti ruokaa ja virikkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä meinasin edellisessä kirjoituksessani ehdottaa, että ainakin keväällä keräisi nokkosia, ryöppäisi ja pakastaisi. Mutta tuli heti kirjoitettuani mieleeni, että ei varmaan ole pakastinta. Ja sitten, että autiomaassa ei taida olla nokkosiakaan.

Ei siellä ole. Eikä koivunlehtiä mistä vois vaikka kuivattaa teetä ;) tai vadelmia tai mitään muutakaan.

Yhteistyössä