Taatusti vaikein mies lahjottavaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimokulta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimokulta

Vieras
Ah, pitäisi taas puolisolle lahjaa taikoa :D Lupaan maksaa löytöpalkkion sille, joka keksii käyttökelpoisen lahjaidean puolisolleni. On aika monta keskustelupalstaa ja lahjavinkkiartikkelia koluttu läpi, ja miehenkin kanssa on tullut oltua yli vuosikymmen, mutta kun ei se tarvitse tai halua mitään. Paitsi jotain työkaluja, mutta minusta kodin ylläpitoon itse valittu tuote (koska en minä sellaista osaisi valita oikeanlaista) ei ole mikään lahja, kun rahatkin on yhteiset.

Miehellä ei ole harrastuksia, jotain tietokonepelejä pelailee (ja hankkii ne itse netin kautta), telkkaria katselee ja oleilee perheen kanssa. Vaatteita ei tällä hetkellä kaipaa, kirjoja ei lue, rannekelloa tai koruja ei käytä. Mistään sukelluskurssi-kartingajo-elämyssälästä ei ole kiinnostunut. Hierontaan ei saisi edes haulikolla uhaten. Viinakset ei maistu. Villasukkia tai Reinoja ei kuumista jaloista kärsivä mies käytä. Saunatakkia ei käytä. Seksillä ei meillä käydä kauppaa. Lahjakortti romanttisesta illasta luo vain paineita. Leffassa, teatterissa tai keilaamassa käy vain minun mieliksi. Matkailusta ei nauti. Viihtyy siis kotona ja on tyytyväinen siihen mitä hänellä on :)

On tämäkin ongelma, tyytyväinen, vaatimaton mies. Heitelkää vapaasti ideoita!

Meillä mies tykkää ainakin saada jotain vähän kalliimpaa ja parempaa deodoranttia tai "hajuvettä" :) Uusi kännykkä? Lautapeli? Yllätysillallinen teille kahdelle?

Täällä ihan sama ongelma ja sattuu sopivasti miehen synttäritkin joulun kanssa samaan ajankohtaan... Huoh. Joulu=jokavuotinen lahjastressi...Ainoa lahja josta ollut tyytyväinen oli espresso-cappuccino-keitin.

[QUOTE="hmh";27420361]Tilaa sille joku lehti jota näet sen joskus lueskelevan...?[/QUOTE]

Jallu tai Kalle (onko semmoisia enää?).

Tai Tekniikan Maailma. Tai joku nikkarin näpsät jutskat -lehti.

No joku laadukkaampi hajuvesi?
Itse varmaan väkertäisin jonkun korin, mihin ostasin hyvän leffan, jotain mässyä, sekä tekisin kunnollisen illallisen kotona. Niin, ja lisäks ton hajuveden:D

Hiirimatto jossa perheen kuva. Avaimenperä jossa rakkaan vaimon kuva.

Jos ei mies harrasta MITÄÄN niin ilmiselvästi hänen pitäisi alkaa jo harrastaa jotain, edes jotain liikuntaa. Uimakortti miehelle ja jollekin lapsista yhteisesti.

Mulla vähän samanlainen mies. Meillä tykättyjä lahjoja on olleet suosikki tv-sarjat dvd-boxeina, kalliimpi deororantti jota mun mies ei itse viitsi tai raaski ostaa hinnan takia normaalisti. Ja sit nää perinteiset sukat ja kalsarit, yleensä sellaiset jotka on jotenkin hauskat, tyyliin superman-kalsarit, toki vaatii mieheltä huumorintajua, mun miehellä sitä löytyy.
Ja jos mies on herkkusuu niin ainakin joku erikoisempi suklaa( vaikka niitä jotka on työkalujen muotoisia) tai leipomus on kiva.
Ja itse olen kans tuollainen etten lahjoja kaipaa ja samantyylisillä on mies minua lahjonut ja iloiseksi olen joka kerta tullut!

Kiitos ideoista. Tarkoitukseni ei ole olla tahallisen hankala, mutta:
- seksi: ei ole mikään lahja, se kuuluu arkeen... olisi outoa, jos mies "antaisi" minulle seksiä lahjaksi, tai keittäisi vaikka perunat - meillä sellaiset jutut on vain elämää
- lehti: lukee lehdet netissä tai töissä, kotiin olen tilannut joskus Tiede-lehden ja joskus Aku Ankan, joista molempia lopulta luin vain minä (vaikka siis yritin valita jotain nimenomaan miehelle, mutta en raaskinut jättää kokonaan lukematta)
- hajuvesi/dödö: yksi Axen tuoksuista on miehen suosikki, sitä ostan jos ei mitään muuta juolahda mieleen, mutta kun hän sitä itse ostaa usein samalla kun hakee maitoa tai vessapaperia kaupasta, niin ei se kovin lahjamaiselta tunnu (joskus olen ostanut jonkun hintavamman tuoksusetin, on jäänyt käyttämättä)
- puhelin tulee työn puolesta, on uusi ja hieno, samoin on tietokoneen kanssa
- lautapeli on lahja, joka tuntuisi kyllä olevan enemmän minulle kun hänelle
- d-vitamiinivarastot on juuri täytetty
- kalsari- ja sukkavarastot mokoma päivitti viime viikolla!!!
- kahvinkeitin on uusi
- leffoja ei osteta, kun ei niitä tule katsottua kuin kerran, ja boksikin on täynnä tallenteita mitä ei olla ehditty katsoa
- hiirimattoa ei käytä kotona läppärin kanssa, töihin on jo tuputettu yksi kuvalahja (muki), avainnippu on jo riittävän iso taskuun
- nuo illallislahjakortit (koska yllätysillallinen ei oikein jouluaatolle onnistu) on jotenkin kömpelöitä, koska ruokaa laitan aika monta kertaa viikossa ja mies ei saa pihvistä sen suurempia kiksejä kuin makaronilaatikosta - ruoka on nälkää varten :)

Mies ei virallisesti tosiaan harrasta mitään, mutta liikuntaa tulee ihan normaaleissa pihatöissä, ulkoiluissa, työmatkoilla jne.

Lautapeliä jään harkitsemaan, ja se Axen tuoksu on hätävara.

[QUOTE="alma";27420477]No vaatteita kai kaikki käyttää?[/QUOTE]

Käyttää, mutta tykkää valita itse, eikä tällä hetkellä ole mitään tarpeita. Pitkä ja hoikka, joten ilman sovitusta ostetuissa vaatteissa on helposti väärät mittasuhteet (ts. noin 9/10 muutoin sopivassa paidassa on liian lyhyet hihat).

onko pakko ostaa mitään? me ollaan miehen kans yhteisesti sovittu ettemme lahjo toisiamme synttäri- äitien- isänpäivinä tai jouluna, just ton MITÄ LAHJAKSI ongelman vuoksi, ja kaikilla on paljo helpompaa!!!!

onko pakko ostaa mitään? me ollaan miehen kans yhteisesti sovittu ettemme lahjo toisiamme synttäri- äitien- isänpäivinä tai jouluna, just ton MITÄ LAHJAKSI ongelman vuoksi, ja kaikilla on paljo helpompaa!!!!

Se on kai seuraava vaihtoehto, hyvin harkitsemisen arvoinen sekin, kiitos :) Paitsi että mä sain jo joululahjani etukäteen... :D (Yhden kurssin, jolle en muuten olisi raaskinut mennä.)

Yhteistyössä