Tablettipainajnen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tomiiinis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tomiiinis

Vieras
Lapset sai joululahjaksi tabletin ja älypuhelimen. Vaikka meillä on sovittu 3 surffailu- tai pelipäivää viikossa, se ei käytännössä toimi. Mukulat kulkevat kaverilta toiselle tietäen että jossain saa aina pelata/surffailla. Surffailu on lähinnä Youtube-videoiden katselua.

Joulun jälkeen lapset eivät enää ole keksineet mitään leikkejä eikä muutakaan tekemistä. Jos jotain leikkiä leikitään, se on jokin tietokonepeli. Elämä on pelkkää "Ei ole mitään tekemistä" ilman tietokonetta. Kaikki puhekin on samaa pelimössöä.

Miten ihmeessä tähän voisi saada jonkinlaisen muutoksen? Minulla ei ole mitään mahdollisuutta kieltää tai neuvoa lasten kavereiden vanhempia tässä asiassa. Tämä alkaa olla jo oikea painajainen. Onko täyskielto oikea ratkaisu? Lapset on 8- ja 10-vuotiaita.

Kyllä ne kotona varmaan kuriin saa. Pelit kaappiin muttamaksi viikoksi, niin luulis auttavan. Kavereiden luona pelaamisesta on melkein sovittava kavereiden vanhempien kanssa. Tai sitten vähäksi aikaa kyläilykielto.

En oikeastaan tunne kaikkia kavereiden vanhempia. Kyläilykielto tuntuu aika kovalta rangaistukselta, minulle :D . Toki voisi koittaa pistää tabletti jäähylle. Asian tekee vielä mielenkiintoiseksi että lapset on mulla vain joka toinen viikko. Jotain pitää kuitenkin tehdä. Yksi juttu on tämä ns. paska talvi. Ulkona ei ole ollut mitään tekemistä.

En oikeastaan tunne kaikkia kavereiden vanhempia. Kyläilykielto tuntuu aika kovalta rangaistukselta, minulle :D . Toki voisi koittaa pistää tabletti jäähylle. Asian tekee vielä mielenkiintoiseksi että lapset on mulla vain joka toinen viikko. Jotain pitää kuitenkin tehdä. Yksi juttu on tämä ns. paska talvi. Ulkona ei ole ollut mitään tekemistä.

Kuule kyllä ne kaverien vanhemmat vaan kannattaa opetella tuntemaan. Tätähän on tutkittukin ja kyllä se ilmiselvä lopputulis on että lapset käyttäytyy paremmin jos vanhemmat tuntee toisensa.
Eihän sun tarvi ketään alkaa syyttelemään, kerrot vaan että sun omat lapset ei osaa rajoittaa nettiaikaansa ja toivoisit etteivät sitten kylässäkään pääse nettiin. Eiköhän ne muutki vanhemmat oo asiasta huolestuneita ja mielellään tekee yhteistyötä kunhan lähdet aloitteelliseksi.

Yhteistyössä