Tähän ohjeeseen apua,ymmärsinkö oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kutoja

Vieras
Ohjeessa lukee näin:

9-10. kerros: sileää neuletta

11. kerros: sileää neuletta, lisää kerroksen lopussa yksi silmukka

12-13. kerros: sileää neuletta ilman silmukanlisäyksiä

14. kerros: sileää neuletta, lisää kerroksen lopussa yksi silmukka

Kysymys kuuluukin että teenkö oikein tuon sileän neuleen,aloitan kutomaan oikealla ja kun kierros on loppunut palaan takaisin kutomalla nurjaa tai siis väärää mitä se nyt onkaan :) tuleeko tuosta niin kun yksi kokonainen kierros vaiko kaksi?? Entä kummas päässä lisään silmukan kun olen kutonut oikein vaiko sitten kun olen kutonut nurjat silmukat.

9. kerros oikein, 10. kerros nurin, 11. kerros oikein, lisää kerroksen lopussa yksin silmukka, 12. kerros nurin, 13. kerros oikein, 14. kerros nurin, lisää lopussa yksi silmukka.

Juu, sileä neule on sitä että yksi puoli on kokonaan oikeaa ja toinen nurjaa, eli käytännössä neulot joka toisen kerroksen oikeaa ja joka toisen nurjaa. Ja yksi puikollinen on yksi keros eli kerran ees-taas (yhdesti oikeaa ja takasin päin nurjaa) on kaksi kerrosta.

Ja silmukan lisäätsaen 11. ja 14. kerroksen lopussa, eli toinen lisäys tulee oikealla kerroksella ja toinen nurjalla.

Enkai sotkenut vaan lisää :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi vitsi sit oon tehny väärin. oon tehny et yks kierros on= oikein ja sit nurin.

Toivottavasti et kamalan pitkälle ole vielä saanut tehtyä.

Mutta ainakin miulla tota justiin neulominen on, eka tehdään ja sitte puretaan, tehdään lisää ja puretaan taas jne =)

Joo no en onneksi ollu kerenny tehä vielä montaa kierrosta ja onneksi lanka on sellasta et silmukat jää kunnolla näkyviin vaikka purkaakin.

Kiitos teille nyt paremmalla onnella:)

Yhteistyössä