Tähän pinoon kaikki ne jotka ei suorita, stressaa ja tee joulusta älytöntä numeroa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vietas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vietas

Vieras
Tuntuu että täällä joka toinen aloitus liittyy jouluun. Joko lahjoja on liikaa, liian vähän, sopivasti. Ongelmia tuntuu olevan joka lähtöön ja pienimmästäkin asiasta saa joulun.
Ja kuka jynssää kotia viikko tolkulla? Millaisissa linnoissa te oikein asutte vai mitä te jynssäätte? Kuka sinne sun yläkerran perimmäisen huoneen perimmäiseen kaappiin jouluna katsoo? Pakkoko ruuastakin on ottaa niin suuri numero? Puhumattakaan kuusesta?

Eikös joulun pitäisi olla yhdessä olon ja perheen juhlaa? Rauhallista, rentoa, mukavaa yhdessä oloa? Ei lapset muista miten hienoja ruokia on ollut, tai miten kivasti se perimmäinen komero on jouluna 2013 kiiltänyt. Lapsille jää mieleen tunnelmat.

Noh, ehkä minun ei tarvitse kaikkea ymmärtääkkään. Kukin tyylillään.

Oikein ihanaa ja RENTOA joulu kaikille! :)
Nauttikaa yhdessä olosta ja toisistanne!

en stressaa. pikkujätkän kanssa vietetty joulua tänään, huomenna menen duuniin ja poitsu mummolaan. siellä hössätään ja hässätään ihan tarpeeksi, hyvin väsähtäneen oloinen ex-anoppi kävi äsken ovella tuomassa piimälimpun. kaikki ovat tehneet itse alusta lopuun, leivätkin. mä ostin hiukan joulusafkoja, juustoja, suklaata ja kohta tehdään pojan kanssa lisää pipareita. siivoukseksi riitti imurointi ja pyykkien pesu, tavarat paikoilleen. muutama kynttilä ja partsilla ihanat jouluvalot. siinö se. ja helmikuussa mukava kuitata hyvät pyhälisät ;)

minä en tressaa varsinkaan siivousta, en mä siellä komeron nurkassa jouluani vietä niin se on aivan sama vaikka sen jättäisi siivoamatta. Piparit ja tortut lapset tekevät huomenna mieheni kanssa sillä välin kun olen töissä, kun tulen töistä niin tulee sukulaiset sitten käymään. Ruoka on jo tehty valmiiksi pikku hiljalleen ei ole kuin lämmittää eipä tässä tressiä ole kerinnyt tulla, kun ei ole mitään mitä tressata. Kuusen lapset tänään koristeli mieleisekseen minä kaivoin vaan koristeet esiin :D

Täällä yks. Kun on järjestelmällinen, niin kyllä kaikki hoituu helposti. Nyt lopetin paketoimisen ja kämppä siivottuna. Onneksi valmiiseen ruokapöytään pääsee huomenna, mutta silti kyllä tännekkin tein hieman pöperöä kaappiin ja juotavaa vitriiniin. Nyt istun tässä ja tajusin, että aika huomaamattomasti kaikki tulikin valmiiksi.

Kahden firman kirjoilla siivoojana ja en taatusti nysvää enää kotona, jos ei huvita..laitan ukon ja penskat hommiin!!
Ja kun osaa hommat delegoida, niin isäntä teki pullatkin....=)

En ressaa, teen ja höösään vaan sen mikä huvittaa ja siivoa en ollenkaan kun ei kerran olla kotonakaan. Lapset saa muutaman toivotun lahjan ja kuusikin saa olla mitä on ( lapset koristeli ihan itse :D )

Eli joo, rento joulua vietetään ja sitä samaa toivottelen muille minäkin :)

En stressaa mistään. Ruuat on valmiit, kinkku uunissa, lahjat paketoitu, jos jotain unohtuu niin ei meillä nälkään kuolla. Kaikki lapset tulee huomenna kotiin ja meidän joulu muodostuu yhdessäolosta, kiireettömyydestä, herkuttelusta ja leffoista. Koko perheellä on rennompaa kun äiti ei skitsoile jostain pikkuleivistä

En pysty samastumaan jouluhössöttäjien ajatusmaailmaan. Minusta joulu ei vaadi sen enempää järjestelyjä kuin vappu tai itsenäisyyspäiväkään. Hauskaa on ollut kaikkina kolmena juhlapäivänä.

Vähän on tullut stressattua, vaikka ei pitänyt. Paketoinnit ja kakkujen leipomiset jäi viime tippaan ja tänään mennytkin niiden parissa lähes koko päivä. Muuten ei haittais, mut vaikeaa kun 4v. haluaa samalla huomiota ja sählää siinä samalla omiaan. Mut mut, nyt kaikki jees. Komeroita en sentään ole kuurannut. Vaatekaapit mullin mallin, mut eipä se mun joulua hetkauta. :)

Ei stressiä. Tänään ollaan käyty kaupoilla ja oli aika yllättävän hiljaista. Sitten olen tehnyt vadelmajuustokakun ja pari pellillistä luumu-omena-joulutorttuja. Kinkku odottelee h-hetkeä päästäkseen uuniin.

Mukava että on muitakin :)
Minusta tärkein on että lapsilla jää hyvä mieli joulusta. Minulla ainakkn se joulu tulee siitä lasten ilon näkemisestä. Vaikkakin joulun laitto tuo omansa, mutta se tehdään kun huvittaa ja lasten kanssa. Ei stressiä, ei suoritusta, ei paineita.

Ihanaa oli lapsille vastata kysymyksiin milloin aamu on, kun olivat olleet kaikki 5min sängyssä pusujen ja halien jälkeen.

Yhteistyössä